Mies ei anna tutkia puhelintaan
Sellainen tapaus. Pyysin saada tutkia puhelimen, mutta siihen hän ei suostu. Epäilykseni vain kasvaa ja alkaa luottamuskin mennä.
Kommentit (39)
Miehelläsi on alastomien miesten kuvia ja videoita puhelin täynnä. Niin käy jossain vaiheessa pitkässä liitossa. Messengeristä se alkaa.
Miksi hänen pitäisi valtuuttaa sinut rikkomaan viestisalaisuutta? Oletko mielestäsi lain ja hyvien käytöstapojen yläpuolella?
Lukeeko miehesi säännöllisesti sinun puhelimesi sisällön läpi vai penäätkö vain oman oikeutesi perään?
Mikään ei ole hirveämpi kuin utelias nainen
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko miehesi säännöllisesti sinun puhelimesi sisällön läpi vai penäätkö vain oman oikeutesi perään?
Saa lukea, jos haluaa. Minulla ei ole mitään salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan myös ilmoittanut ystäville, että miehesi lukee heidänkin viestinsä?
Ja tämän mies sanoi sinulle sen jälkeen kun olit antanut hänen tutkia oman puhelimesi? Eipä tietenkään, niin arvelinkin.
Vai että oikein ”raskauttavaa” tietoa haet? Onko nyt ”syytä epäillä-kynnys” ylittynyt? Valitettavasti et ole syyttäjä etkä tuomioistuin ja miehelläkin on oikeus yksityisyyteen.
Itse en antaisi omaa puhelintani mm. siitä syystä, että keskusteluissa on ystävieni asioita, jotka ei miehelle kuulu. Eikä se kuulu hänelle muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään antaisi, vaikka siellä ei mitään epäilyttävää olekaan. Ihmisellä on oikeus yksityisyyteen. Jos mies pitäisi päiväkirjaa, haluaisitko lukea myös sitä?
Päiväkirja on eri asia kuin viestittelyt. Jos mitään raskauttavaa materiaalia ei löydy, niin miksi piilotella?
-ap
Miksi AP:n pitäisi saada ylipäätään tutkia miehen puhelin vaikka mitään "kiellettyä" ei siellä olisikaan?
Ja "no jos siellä kerran ei ole mitään salaista" ei ole syy saada tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään antaisi, vaikka siellä ei mitään epäilyttävää olekaan. Ihmisellä on oikeus yksityisyyteen. Jos mies pitäisi päiväkirjaa, haluaisitko lukea myös sitä?
Päiväkirja on eri asia kuin viestittelyt. Jos mitään raskauttavaa materiaalia ei löydy, niin miksi piilotella?
-ap
Totta että päiväkirja on eri asia. Se on vain yksityinen muistikirja. Sen salaisuuden rikkominen luvatta on lähinnä pelkästään loukkaavaa ja huonoa käytöstä. Sen sijaan toisen viestintäsalaisuuden rikkominen kolmannen osapuolen kanssa on tämän lisäksi myös rikos. Loukkauksena about samanarvoisia mutta muutoin toki viestinnällä on vahvempi lain suoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva avautua ystävälle asioista ja sitten kaikki vuotaa puolisolle. Luottamus meni sitten siinä.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi pettävä mies.
Näinkö helppoo nykysin on toisen selän takana vehdata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva avautua ystävälle asioista ja sitten kaikki vuotaa puolisolle. Luottamus meni sitten siinä.
Kumpa naiset kertoisi heti suhteen alussa että kaikki mitä mies sanoo päätyy naisen ystävien juoruilun aiheeksin
Vierailija kirjoitti:
Jos kaupassa kassa pyytää näyttämään reppusi sisällön, kieltäydykö?
Ja sitten aivan varmasti kieltäydyn. Saavat kutsua poliisin toteamaan ettei siellä repussa ole mitään asiatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi pettävä mies.
Itse olen joka suhteessa arvostanut kumppania niin paljon että en ole pystynyt pettämään vaikka tilaisuuksia on ollut mutta joka suhteessa nainen on pettänyt minua
Vierailija kirjoitti:
Näinkö helppoo nykysin on toisen selän takana vehdata?
Ei se sen helpompaa tai vaikeampaa ole koskaan ollut. Keinot vaihtelee aikakauden mukaan. Älypuhelimet ja somet tekevät myös puolison kyttäämisestä helppoa menneisiin aikoihin verrattuna. Nyt voi seurata toisen tekemisiä ja menemisiä sekä tuttavuuksia ja koska tahansa ottaa yhteyttä. Ennen muinoin puoliso saattoi hävitä tunneiksi asioille tai viikon työmatkalle ja sen enempää tietoa ei sitten asiasta ollutkaan kuin hänen omat sanomisensa. Jos ei kyliltä juoruttu, niin yksityisetsivän palkkaus oli liki ainut tapa hakea tukea epäilyksiinsä. Ikinä ei yksityisyys ole ollut yhtä ahtaalla kuin vuonna 2021.
Eikö sinulla ole omaa puhelinta mitä tutkia?
Ei siitä hyvää seuraa. Puoliso tutki minun ensimmäistä digitaali rannekelloa. Avasi takakannen ja pariston, eipä tuo tutkimisen jälkeen toiminut. Kannattaa sinunkin luottaa vaan huoltoliikkeeseen eikä alkaa omin päin sorkkimaan.
Hah, minulla on monta sim-korttia joita aina vaihtelen puhelimeen mutta sitä mun muija ei onneksi tiedä. Joten ei se kuitenkaan kaikkea saisi tietää. Silti en antaisi omaa puhelinta tarkistaa eikä minua kiinnosta hänen puhelin. Onneksi ei ole edes ehdotellut tarkistamista.