Miten aloittaa kiinteät 32-vuotiaan miehen kanssa kesän jälkeen?
Kaipaan siis vinkkejä, kun nyt on varmaan sopiva aika aloittaa kiinteät.
Lomakin alkaa olla ohi ja pitäisi mies viedä päiviksi hoitoonkin (mä en sitten halua sitä moraalisaarnaa, että 32-vuotias ei missään nimessä ole valmis vielä hoitoon, kun potee niin jumalatonta ikävää.), joten kiinteiden aloittaminen tässä vaiheessa on vähän pakkorako.
Millä kannattaisi aloittaa? Vain asiallisia vastauksia kiitos ;D
Kommentit (27)
mies käy salaa tuolla viinakaapilla? Saisko jostain sellasia lukkoja, ettei tollaset insinöörin näppyset sais sitä auki? Ihan selvästi mies on huomannut, että yritän vieroittaa häntä liioista nesteistä, kossupullon löysin pakastimesta tänään!
Muuten, joko ootte pukeneet miehille hoitoon välikausirunkkaset?
23: tee kuten minä tein; kun miehesi on mummolassa hoidossa tms. niin roudaa koko viinakaappi salaa roskikseen tai piiloon (ehkä parempi vaihtoehto, jos on temperamenttista sorttia). sanot, että saa sen takaisin kun on niin ja niin kauan kunnolla.
Välikausirunkkaset ei ole vielä käytössä, pitäisiköhän ruveta harkitsemaan? Välikausipakin ottaa jo omatoimisesti käyttöönsä, kun tuntuu nuo työkalut niin kovasti kiinnostavan :)
olen ottanut tavaksi joko kulkea vain ohi ja antanut miehen huutaa, tai parasta on saada miehen huomio kiinnittymään muualle (joku ohikulkeva kaunis nainen) koville se kyllä ottaa mutta joskus ei auta muuta kuin antaa periksi ja ostaa se mäyräkoira.
Olen myös etukäteen ilmoittanut että karkkipäivä on perjantai ja lauantai eli viikolla en kotiin pulloja kanna.
Noihin ulosmenojuttuihin on sama linja. Kun sellainen kaveri hakee jonka tiedän kunnolliseksi ja tunnen sen perheen äidin niin annan mennä ulos mutta toivon kyllä että tulee kotiin ajoissa, jos sovimme tarkan ajan mutta jostain kumman syystä venyy pisempään soittaa.
Tämä on kerran toiminut meillä ja vaikka muistin kiitellä soittamisesta se ei oikein toimi.
No niiden huonommin käyttäytyvien kavereiden kanssa kun menee niin annan selkeät ohjeet mihin paikkoihin ei sitten mene. Sääli vain että ne kaverit saa meidän 40 pojan houkuteltua rikkomaan rajojaan.
Välistä joudun kovastikkin komentamaan ulkoilun jälkeen ja jopa kotiarestillakin olen jo uhannut. Onneksi näin syksyllä ilman kylmetessä se ulkoilukin jää vähemmälle.
Joskus ihan se rajojen unohtaminen ja vapaa kasvatus tuo hyviä tuloksia kun se saa epävarmuutta aikaiseksi, mutta en tiedä mitä se tekee itsenäisyydelle. Tuntuu että silloin ei jo opitut kotihommat suju.
" Noh, otapas Arttu viin(kröhöm)irypäleitä, ne on tosi makeita" . Ja sinne meni rypäleet kun luuli viinaan viittaavaa elintarviketta nauttivansa. Nyt ongelmana on tosin yliaktiivinen suoli, Arttu istuu toista tuntia Aku Ankan kanssa vessassa ja väittää että vielä sitä kakkaa riittää.
32-vuotias ei ole vielä kypsä siirtymään kiinteisiin!! Tulee helposti sitten allergioita, kun maha ei ole vielä valmis ottamaan vastaan kinteää ruokaa.
Että pullolla on jatkettava vielä ainakin jouluun.
Katso www . mieskiinteisiin . fi ja liity mukaan!
toinen, joka miettii päänsä puhki saman asian takia. onko ap sinulla mennyt tämä viikko hyvin miehesi kanssa? ja mulle voi tosiaan laittaa kanssa lisävinkkejä jos teille muille tulee jotain mieleen.
meillä ei mies vaan saa menemään kiinteetä alas. jonkinlainen sihtikurkku. niin pitkälle edettiin että sekotin kossua velliin, mutta oksensi sitten.
voisko se olla jotain refluksia?
mua todella alkaa huolestuttaa kun ne sanoo että miehen maha venyy kun se juo vaan kaljaa ja kirkkaita. ja se ei edes saa vitamiineja mistään.
voiko kalaöljyä sekottaa kossuun että sais ees omega kolmosia?
Meillä mies syö aika hyvin kiinteitä, kun annan hänen aina välillä (2-3 krt/vuosi) pitää nesteviikonlopun kavereiden kanssa. Onhan se nesteiden juominen siinä määrin rasittavaa, että kokonaisen viikonlopun jälkeen sitä muistaa taas miettiä kinkkua ja pullaakin. Tuo pulla onkin toinen hyvä tapa huijata miestä: opeta miehesi herkkupepuksi, niin nesteet unohtuu. Tosin sivuvaikutuksena on sen pepun leviäminen, joten suo siellä, vetelä täällä. Mutta pysyypähän paremmin sisäsiistinä kuin nestepaastolla ollessaan.
Onko tulla miehellä joku outo sairaus tai mikähän se vois olla, kun se ei käy koskaan missään...? Vaikka mä kuinka yritän, että eikös Pekalla ole tuparit, niin ei se lähde... olisko tää jotakin autisminmuotoa... Autoista se on kiinnostunut, ei pikein mikään muu saa sitä syttymään...
Saako se edes tarpeeksi nesteitä jos ottaa vain uutena vuotena ja jussina? olen kyllä vähän olut huolissani tuosta, ettei vallan pääse kuivumaan...
Ja kun viet anopille lisäks hoitoon, niin johan vierottuu nestemäisistä. Saattaa jopa lähteä kävelemään..
Myös muussattu makkarakeitto voisi mennä alas.
Eikä oo mikään kiire, menette askel kerrallaan eteenpäin.
Nesteitä on hyvä juoda, mutta niillä ei saa täyttää mahaa kokonaan. Helpoimmin tuonikäiselle maistuisi ehkä aluksi grillimakkara ja muu rasvapitoinen ruoka. Aloittele niillä ja siirry sitten pikkuhiljaa lusikallinen kerrallaan lisäämään tavallista kotiruokaa, jota itsekin lasten kanssa syötte. :)
Sanot vaikka että yhtä monta lusikallista kuin syö niin saa sitten ottaaa nestehörppyäkin. Ja kannattaa ehkä antaa myös maistaa omalta lautaselta, jos osoittaa kiinnostusta ruokailuun. Ihan vaan sormiruokaakin voisi koettaa, porkkanan paloja tai vaikka maissinaksuja, sulavat helposti suussa.
Kyllä se jouluna viimeistään taas syö ;)
sitten voitkin jo pienentää kalja annosta . Suurin piirtein viikon päästä alat tarjoilemaan kotikaljaa.
Ja älä anna sille periksi yöllä jos se huutaa ja yrittää mennä jääkaapille anna vaan vettä.
Kyllä sille sitten pikkuhiljaa alkaa ne kiinteät maistumaan kun ei enää täytä mahaansa alkoholilla.
Ole vain päättäväinen!
Pidä vaan tiukka linja vaikka kuinka sylkee pois. Kyllä ne kaikki ovat viimeistään jouluun mennessä oppineet kiinteitä syömään.
Ja hoidossahan mies näkee mallia muilta niin alkaa varmaan sujua ihan itsenäisestikin :)
Miksi haluat väen vängällä siirtyä kiinteisiin, vaikka kesä ei ole vielä edes ohi? 32-vuotias on sen ikäinen, että ei välttämättä ole vielä kypsä siirtymään tässä vaiheessa kesää kiinteisiin. Mikä kiire sinulla oikein on?! Sitä paitsi lämpimät säät voivat jatkua vielä pitkälle syyskuuhun, joten on perustelua, että pikkuinen jatkaa nestemäisiä vielä ainakin kuukauden verran. Hoidossa saattavat nikotella, mutta älä anna periksi. Itse tiedät, mikä on omalle pikkuisellesi parasta.
10/16: kiitos vihjeistä ja ymmärtävästä otteestasi.
Tulen huomenna kertomaan, kuinka arki sujuu ja homma toimii (jos toimii). Jos tulee vielä jotain mieleen, niin laittakaa ihmeessä.
ap