Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh isäksi....

Vierailija
18.08.2014 |

Olen 22-vuotias ja jouduin yh-isäksi heinäkuussa. Tyttäreni on 2,5v ja rakastan häntä tietenkin eniten tässä maailmassa. Olen kuitenkin nähnyt häntä vain pari kertaa aina kuukaudessa muutaman tunnin ajan, kerran ollut yhden yön. Meillä on aina ollut yhteishuoltajuus mutta lapsen äidin ja minun hankalista väleistä johtuen en ole nähnyt tytärtäni useammin. Lapseni äidin mielenterveys heikkeni ja hän on tällä hetkellä 'keräämässä voimia' laitoksessa. Minulle määrättiin väliaikaisesti lapsen yksinhuoltajuus. Tottakai osaan hoitaa tytärtäni mutta en eriasia olla kiinni lapsessa 24/7 kuin pari tuntia kuukaudessa! Töissäkin pitäisi käydä ja lapsen päiväkoti Riihimäellä mutta itse asun Helsingissä enkä omista autoa. Sukuni asuu pohjoissuomessa eikä heistä ole apua. Tyttäreni äidin äiti asuu Tampereella ja on luvannut hoitaa lasta joka toinen viikonloppu että saan vähän omaa aikaa ja hänkin saa viettää aikaa lapsenlapsensa kanssa. Elämä silti kovin kiireistä, rahaa menee liikaa ja väsyttää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii totuttelemista tsemppiä

Vierailija
2/11 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

auts, noin nuorikin. Yh:t eivät ole parasta seuraa, joten koeta tottua. Kovin moni ei halua jonkun toisen lasta miehen kylkiäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesit asian mutta et kysynyt mitään. Mitä tähän nyt sitten vastaisi?

Vierailija
4/11 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ettet ole huono isä jos pyydät apua tai kysyt neuvoa. Tätä siis jankkaan kaikille äideillekin. Ja kaikkea ei tarvitse suorittaa täydellisesti, vaan oman jaksamisen rajoissa. Jos ymmärsin oikein, olet vasta hetken elänyt yhtäjaksoista arkea lapsen kanssa. Rutiinit ajoissa ja tavoissa helpottavat huomattavasti teidän kummankin elämää, niistä kannattaa pitää kiinni.

Vierailija
5/11 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapsi pääsee päiväkotiin Helsingissä pian.

Varmasti rankkaa alussa, mutta tuskin on tullut yllätyksenä, että jos lapsia hankkii, niistä saattaa joutua pitämään huolta,.

Vierailija
6/11 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 03:19"]Toivottavasti lapsi pääsee päiväkotiin Helsingissä pian.

Varmasti rankkaa alussa, mutta tuskin on tullut yllätyksenä, että jos lapsia hankkii, niistä saattaa joutua pitämään huolta,.

[/quote]

Ei tietenkään yllätyksenä tullut, iso muutos vain kuin parista tunnista kuukaudessa kokopäiväiseksi isäksi.

Vierailija
7/11 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs "laitokseen" lapsen äiti meni?

Ap, haluaisin uskoa provoihisi, mutta epätarkkuudet yksityiskohdissa estävät minua nauttimasta niistä.

Vierailija
8/11 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan lapsenhoitoapua vastaan, onneksi on tarjottukin. Tilanteessanne päiväkotipaikka on hyvä ratkaisu, toivottavasti et ole kuitenkaan töiden jälkeen liian väsynyt, ettei tilanne käy liian kuormittavaksi. Älä anna tilanteen ikinä mennä siihen pisteeseen, että kävisit esim. väkivaltaiseksi lasta kohtaan, se tarkoittaa ettei sinulla ole tarpeeksi voimavaroja. Onneksi apua on kuitenkin saatavilla mahdollisia tilanteita varten. En tiedä käytätkö päihteitä, ne kannattaa kuitenkin jättää hyvin vähälle tai pois kokonaan.

Jos tyttäresi on sinulle tärkein asia maailmassa, tulet pärjäämään hyvin yh-isänä, suurimmalla osalla nuorista yh-äideistä ja isistä elämä lasten kanssa sujuu ihan mainiosti. Et ole ainut, etsi vertaistukea vaikka netin kautta, tapaa puistoissa jos olet sosiaalinen. Tutustu rauhassa paremmin lapseesi, parisuhteen aika ei ole vielä. Tsemppiä!

Vierailija
9/11 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tampereella, isä helsingissä ja lapsen päiväkoti riihimäellä. Mitvit? Hanki päiväkotipaikka helsingistä, ei kait tuossa muu auta. Tunnen parikin yh-isää. Molemmat pärjäävät/pärjäsivät lapsensa kanssa hienosti pidemmän päälle.

Vierailija
10/11 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 02:56"]

auts, noin nuorikin. Yh:t eivät ole parasta seuraa, joten koeta tottua. Kovin moni ei halua jonkun toisen lasta miehen kylkiäisenä.

[/quote]

Kovin moni voi myös haluta miehen, jolla on jo lapsi. Itse pidän isyyttä (jos on hyvä isä siis) äärimmäisen viehättävänä ominaisuutena miehessä (ja ei, en juoksentele ympäriinsä varattujen isien perässä).

Vierailija
11/11 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti hommaat päivähoitopaikan Helsingistä, etkä ala kuskaamaan Riihimäelle.