Miten selviät työpäivästä, jos olet nukkunut huonosti , tai et ole nukkunut lainkaan?
Etätöissä ei iso ongelma, mutta konttorilla ? Kahvia , vettä käveleskelyä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä siitä selviän jos yhden yön on vähän huonosti nukkunu mutta varastohommia kun teen niin silloin harvoin kun koko yön on valvonu niin pakko oli otta saikkua kun tiedän että töistä ei olisi tullut yhtään mitään. Ja ei, se kahvi ei auta vaan tietyn väsymyspisteen jälkeen se kahvi pahentaa oloa todella paljon kun elimistö "virkistyy" väkisin vaikka ei ole yhtään virkeä olo, vaikea selittää mutta sellainen väkisin virkistetty olo on hirveä!
Mä sanon sitä "töttöröö -oloksi"
Nuorempana, kolmikymppisenäkään, ei ollut mitään ongelmaa, unet jäivät kotona ollessakin usein väliin harrastusten vuoksi. Töissä saattoi hillua pikkujouluissa ja jatkoilla, eikä siinä viitsinyt edes ajaa 100 km mutkaa kotona, vaan samoilla silmillä töihin aamulla.
Mutta nyt keski-ikäisenä unen laatu on vissiin jatkuvasti niin huonoa, ettei kokonaan unettoman yön jälkeen selviä edes kauppareissusta. Onneksi olen eläkkeellä.
Huonosti selviän. Usemmiten työpäivinä nukun muutaman tunnin yössä, joskus 6h. Aivan poikki olen ja töistä etänäkään ei oikein tule mitään. Vapailla nukun niin paljon kun unta riittää, aika huonosti silloinkin.
Aina joskus kun unettomuus vaivaa niin menen töihin jos kykenen tekemään jotain järkevää, ja sit jos ei pysty niin otan saikkua ja haen lääkäristä apua.
Suonissa tuntuu tosipahalta, jos ei ole tullut nukuttua. Mä laitoin edelliselle sivulle, että nukuin viime yönä kolme tuntia ja nyt päikkäreiden jälkeenkin tuntuu rinnassa ahdistavalta. Elimistö menee ihan sekaisin, jos ei tule nukuttua. Pitäisi vaan varata enemmän aikaa nukkumiseen niin terveys kiittää.
Levosta ei saisi tinkiä.
Istuu tollotan pöydän ääressä, yritän torkkua tauoilla ja lounaalla.
Vierailija kirjoitti:
Toimistolla nimenomaan on helppo selvitä, kun on seuraa. Näin etätöissä keskittymiskyky on heikompaa. Mutta rykäisy kerrallaan eli joku isompi tehtäväkokonaisuus alkuun, se vie kyllä mukanaan, ja sitten tauko.
Elämän aikana on ollut varmaan satoja ellei tuhansia päiviä, kun on joutunut väsyneenä vain hoitamaan hommansa.
Komppaan
Kyllä töistä selviää,,kun on koko ajan kiire ja puuhaa. Mutta voi veljet se auton ratissa hereillä pysyminen kun tulee töistä pois.