Taas yksi tuttava opiskelee
Juuri opiskeli uuden ammatin ja sai töitä, nyt opiskelee lisää. Miten näihin jaksaisi positiivisen ystävällisesti suhtautua tällainen syrjäytynyt oppimisvaikeuksinen ihminen? Tämäkin ihminen, jos jossain tavataan, sanoo heti, että"sinäkin voisit alkaa opiskelemaan". T. Ammattivalittaja
Kommentit (49)
AP odotti hyvää elämää mutta ei ollu valmis tekemään mitään sen eteen ja valittaa kun muut tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole nyt hyvä olla eläkkeellä? Sitähän vuosikausia haikailit?
Ei ole. Ap
No harmi sitten, ettei se mitä halusit olekaan hyvä. En usko, että koskaan saisit mitään mihin olisit tyytyväinen.
En varmaan saakaan, koska halusin ns tavallisen elämän, eli käydä töissä yms. Ap
Etkö muista miten siitä vuosia puhuit, että kun vain pääsisit eläkkeelle? Mikä siinä on nyt sitten niin huonoa, etkö mitään hyvää keksi siinä?
Se että muut elää ihan toisin ja eläkkeellä olo on aika tylsää. Ap
Vierailija kirjoitti:
AP odotti hyvää elämää mutta ei ollu valmis tekemään mitään sen eteen ja valittaa kun muut tekee.
Olen mä yrittänyt monesti opiskella. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ap
No harmi sitten, ettei se mitä halusit olekaan hyvä. En usko, että koskaan saisit mitään mihin olisit tyytyväinen.
En varmaan saakaan, koska halusin ns tavallisen elämän, eli käydä töissä yms. Ap
Etkö muista miten siitä vuosia puhuit, että kun vain pääsisit eläkkeelle? Mikä siinä on nyt sitten niin huonoa, etkö mitään hyvää keksi siinä?
Sinun pitäisi nyt muuttaa vähän näkökulmaa, olet päässyt sille eläkkeelle, jota halusit. Sinun ei tarvitse enää miettiä ammatinvalintaa ja toimeentuloa, kun eläke turvaa elosi ja olosi. Sinulla on nyt mahdollisuus tehdä jotain mistä pidät, ei sen tarvitse olla mitään suurta ja merkillistä, ihan varmasti on olemassa asioita joita voit tehdä ja jotka tuovat sinulle iloa.
AP, juuri sinunlaisesi luuserit ovat vain taakka kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ap
Meillä on liian hyvä sosiaalitrurva, jos olet saanut eläkkeen. Mitään kuluttavaa työtäkään et ole ikinä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ap
Se on meiltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ap
Meillä on liian hyvä sosiaalitrurva, jos olet saanut eläkkeen. Mitään kuluttavaa työtäkään et ole ikinä tehnyt.
Ole sitten kateellinen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ap
Se on meiltä pois.
Olkoon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et jaksa tilannettaan, no TEE asialle jotain äläkä valita muiden opiskeluista.
Jos et saa aikaiseksi tehdä muuta kuin ripuloida. Katkerana seurata muiden elämää niin ihan oikeasti, onko sulla pointtia edes elää ?Miksi olet noin ilkeä? Ap
Miksi olet typerä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et saa aikaiseksi tehdä muuta kuin ripuloida. Katkerana seurata muiden elämää niin ihan oikeasti, onko sulla pointtia edes elää ?Miksi olet noin ilkeä? Ap
Miksi olet typerä?
Tällaiseksi olen syntynyt. Voit syyttää siitä vanhempiani. Ap
Jo oli taas keskustelu. Ehdotteletteko livenä kaikille eläkeläisille itsemurhaa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko se sinulta pois jotenkin jos muut haluaa kehittyä ??? Jos itse olet mikä olet niin muiden pitäisi jotenkin taantua tasollesi vai?
Ei ole minulta pois mutta en jaksa omaa tilannettani. Ap
Ryhdistäydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et saa aikaiseksi tehdä muuta kuin katkerana seurata muiden elämää niin ihan oikeasti, onko sulla pointtia edes elää ?Joo, aina täällä kehotetaan itsemurhaan. En pääse enää muualle opiskelemaan kuin työväenopistoon. En menesty missään ja vien paikan sellaiselta joka pärjää. Ap
Et ole älykäs, sen nyt huomaa teksteistäsikin. Mitä menestystä oikein odotat?
Kai mä odotin ihan normaalia tavallista elämää. Ap
No mutta maailma on täynnä normaaleja tavallisia töitä.
Rupea vaikka puutarhuriksi tai rempantekijäksi. Käytännönläheistä työtä, jossa näkee kätensä jäljet. Teoriakin järkeenkäypää eikä panttäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et saa aikaiseksi tehdä muuta kuin katkerana seurata muiden elämää niin ihan oikeasti, onko sulla pointtia edes elää ?Joo, aina täällä kehotetaan itsemurhaan. En pääse enää muualle opiskelemaan kuin työväenopistoon. En menesty missään ja vien paikan sellaiselta joka pärjää. Ap
Et ole älykäs, sen nyt huomaa teksteistäsikin. Mitä menestystä oikein odotat?
Kai mä odotin ihan normaalia tavallista elämää. Ap
No mutta maailma on täynnä normaaleja tavallisia töitä.
Rupea vaikka puutarhuriksi tai rempantekijäksi. Käytännönläheistä työtä, jossa näkee kätensä jäljet. Teoriakin järkeenkäypää eikä panttäämistä.
Olisinan mä alkanut jos se olisi onnistunut. En ole valinnut lukuisia sairauksiani, skolioosia yms. Jo peruskouluaikana opo plus ammatinvalintapsykologit olivat sitä mieltä ettei fyysinen työ sovi minulle ja sen jälkeen on vielä sairaudet lisääntyneet. Olen toki ollut esim siivoojan, pesula ja keittiöhommien työkokeilussa, mutta ne piti jättää työn raskauden takia kesken. Sain siitä ihan lääkärin lausunnon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko se sinulta pois jotenkin jos muut haluaa kehittyä ??? Jos itse olet mikä olet niin muiden pitäisi jotenkin taantua tasollesi vai?
Ei ole minulta pois mutta en jaksa omaa tilannettani. Ap
Ryhdistäydy.
Tai ainakin LOPETA tämä jatkuva ruikutus asiasta. Jos et kykene kohentamaan tilannettasi, niin tyydy siihen, äläkä pilaa muidenkin päivää ruikuttamalla.
Mä en usko yhtään näitä juttuja. Huhtikuuhun asti valittaja oli töissä miehensä firmassa, ei ole ollut yhtään sairauslomilla ja nyt se on muutamassa kuukaudessa työkyvyttömyyseläkkeellä. Niin varmaan.
Sinulla on tasollesi normaali elämä.