Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä teini menee nukkumaan vasta aamupäivällä

Vierailija
03.08.2021 |

Onko muilla rytmit ihan sekaisin? Eilen meni nukkumaan klo 11 aamupäivällä.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanot että tällä viikolla kääntyy sitten rytmi taas kouluvuoteen, jos ei ala onnistua vaikka yhden-kahden yön jälkeen niin puhelimet, pelikoneet, telkkarit yöksi pois. Toki vaatii sen että käyt tsekkaamassa tilannetta parina yönä. Semmosta se vanhemmuus on.

Tuommoisen rytmin siirtämiseen menee paljon aikaa, 1-2 yötä on utopiaa.

Ap:olette mahdottomassa tilanteessa. Kokeilkaa melatoniinia ja käännätte rytmiä pikkuhiljaa. Ja ei enää tällaisia mokia 😬

Yksi uneton yö, niin kyllä sitä kummasti väsyttää esim. seuraavana päivänä 10 aikaan illalla.

Eli rytmi on käännettävissä parissa vuorokaudessa jos halutaan.

Just näin! Näinhän vuorotyötä tekevät aikuisetkin tekevät.

Vierailija
42/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanot että tällä viikolla kääntyy sitten rytmi taas kouluvuoteen, jos ei ala onnistua vaikka yhden-kahden yön jälkeen niin puhelimet, pelikoneet, telkkarit yöksi pois. Toki vaatii sen että käyt tsekkaamassa tilannetta parina yönä. Semmosta se vanhemmuus on.

Eiköhän Ap ole jo ottanut puhelimet, tietsikat ym pois ja sulkenut netin, ennenkuin alkaa täällä ihmetellä valvomista. Varmaan joku unettomuutta aiheuttava neurologinen tms syy? Oletteko jo käyneet lääkärissä?

No ei näköjään ole, kun ”ei uskalla”.

No kyllä on otettu mut voin kertoa et hänellä ei mitään ongelmia huutaa niiden perään vaikka koko yötä. Ei ole luovuttajatyyppi. Ja muiden tarvii päästä nukkumaan, kolme muuta perheenjäsentä lähtee aamuisin töihin, ei täällä yksi voi huutaa koko yötä.

Jos huutaisi huumeita, niin antaisitko? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti poikki yöksi niin jopas vähenee yövalvomiset.

Vierailija
44/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoja on helppo antaa. Meillä ei kyllä auttanut mikään (esim netti oli poikki öisin).

Kesäkuu ja heinäkuun alku mentiin rytmillä, että teini nukkui noin klo 10-20. Valvoi muun ajan.

Nyt on ihan itsenäisesti kääntänyt rytmiä ja mennään nukkumaan "jo" klo 03 ja herää klo 12.

Mulla on myös muita lapsia ja kenenkään rytmi ei ole ikinä ollut näin sekaisin.

Tsemppiä.

Vierailija
45/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä kääntyy. Valvoo vähän lisää ja kohta onkin ilta ja menee sit aikaisin nukkumaan. Helpompi siirtää rytmiä vielä lisää eteenpäin kuin taaksepäin. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
46/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Ap ole jo ottanut puhelimet, tietsikat ym pois ja sulkenut netin, ennenkuin alkaa täällä ihmetellä valvomista. Varmaan joku unettomuutta aiheuttava neurologinen tms syy? Oletteko jo käyneet lääkärissä?

No ei näköjään ole, kun ”ei uskalla”.

No kyllä on otettu mut voin kertoa et hänellä ei mitään ongelmia huutaa niiden perään vaikka koko yötä. Ei ole luovuttajatyyppi. Ja muiden tarvii päästä nukkumaan, kolme muuta perheenjäsentä lähtee aamuisin töihin, ei täällä yksi voi huutaa koko yötä.

No vie johonkin psykiatrille, jos huutaa koko yön, ei ole normaalia teiniltäkään sentään.

Vierailija
47/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitteet on teinin ainoa syy elää niin olisin siitä enemmän huolissani mitä nukkumisen ajankohdasta.

Vaikean lapsen kanssa kannattaa tehdä töitä jo silloin kun lapsi pienempi. Vaatii paljon vanhemmalta kun ei vain tyydy hiljentämään lasta laitteilla ym vaan oikeasti huolehtii että lapsi tekee monenlaisia asioita ja oppii käsittelemeään tunteita sekä ymmärtämään tekojen seuraukset. Jos lapsen kanssa saa luotua hyvän suhteen niin se auttaa teinivaiheessakin.

Apn tilanne kuulostaa niin pahalta että kannattaisi varmaan hakea ammattiapua. Ap voisi itse koettaa luoda jotain keskusteluyhteyttä lapsensa kanssa. Hyvä olisi kysyä jokapäivä mitä lapselle kuuluu. Kysellä millaista pelejä pelaa ja mikä niissä on mielenkiintoista jne. Eli kiinnostua siitä maailmasta jossa teini elää.

Vierailija
48/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä paljon ilkeitä kommentteja!

Ap, en lähtisi riitelemään tästä nuoren kanssa. Hän on niin iso, että varmaan ymmärtää jo syyn ja seurauksen yhteyden. Kannattaa sanoa, että nyt rytmi on käännettävä, koska koulu. Alkuillasta melatoniini 1.9 mg ja virikkeet vähemmälle. Melatoniini ei ole vaarallinen kuten bentsot, ja se on käsikauppalääke.( Villi veikkaus, että psykologi tai lääkäri antaisi saman ohjeen. )

Luulenpa, että rauhanomaisesti mutta päättäväisesti toimimalla nuori tekee paremmin yhteistyötä kanssasi, kuin jos alat uhkailla, haukkua ja pakottaa.

Vierailija
49/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta on helppo venyttää nukkumaanmenoa iltaan. 

Klo 10 petiin. Koulu alkaa viikon päästä, nyt on aika opetella. 

Vierailija
50/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet urpo jos luulet sen vain olevan kurittomuutta.

Ihmisiä on erilaisia.

Hän on yövirkku, minä oon samanlainen, siinä ei ole mitään väärää,

se vaan eiole trendikästä olla oma ittensä.

Ilta ja yövuoroja on mahdollista saada, vaikka niitä onkin niukempi valikoima.

Itse olin aikani taksihommissa, nyt suunnittelen omaa toiminimee tietokoneiden korjaajaksi, päivystäisin iltaisin, koska minua ärsyttää nuo dinosaurus toimisto ajat klo 08-16 jotta vain näin onnistuisi asiointi.

Vierailija
51/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mazzi kirjoitti:

Ihmisiä on erilaisia.

Itse olin aikani taksihommissa, nyt suunnittelen omaa toiminimee tietokoneiden korjaajaksi, päivystäisin iltaisin, koska minua ärsyttää nuo dinosaurus toimisto ajat klo 08-16 jotta vain näin onnistuisi asiointi.

Kyse on siitä että pelaaminen on niin koukuttavaa että valvoo väsyneenä yön vaikka kroppa tarviikin lepoa.  Kun rytmi on kääntynyt, niin tottahan sitä silloin päivällä väsyttää. 

Jos ap:n lapsi vielä syksyn ja talven jatkaa näin, niin lentää koulusta ulos. Huonompi homma. 

Vierailija
52/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin tyyli oli aika jees, mies sitä kirosi kun tykkäsi nukkua myöhään. Anoppi ei paljoa sympatiaa antanut, aloitti talon työt yhdeksältä viikonloppuisin: imuri lauloi, tehosekotin täysille, saattoipa tulla hakemaan lakanatkin pesuun kun mieheni vielä nukkui tai pestä ikkunat. Kyllä siinä äkkiä oppi nukkumaan silloin kun on hiljaista🤭 ja jos kitinää kuului, anoppi sanoi tyynen rauhallisesti, ettei saisi puoliakaan kotitöistä tehtyä, jos pojan unten mukaan elettäisiin. Suosittelen kokeilemaan

Tuollainen tyyli on aivan persiistä, eikä siinä ole kyse mistään muusta kuin valta-aseman väärinkäytöstä.

Vierailija
53/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten vain venyttämään nukkumaanmenoa pari-kolme tuntia joka päivä, ja ennen koulun alkua teini nukkuu yöt ja valvoo päivät.

Vierailija
54/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopin tyyli oli aika jees, mies sitä kirosi kun tykkäsi nukkua myöhään. Anoppi ei paljoa sympatiaa antanut, aloitti talon työt yhdeksältä viikonloppuisin: imuri lauloi, tehosekotin täysille, saattoipa tulla hakemaan lakanatkin pesuun kun mieheni vielä nukkui tai pestä ikkunat. Kyllä siinä äkkiä oppi nukkumaan silloin kun on hiljaista🤭 ja jos kitinää kuului, anoppi sanoi tyynen rauhallisesti, ettei saisi puoliakaan kotitöistä tehtyä, jos pojan unten mukaan elettäisiin. Suosittelen kokeilemaan

Tuollainen tyyli on aivan persiistä, eikä siinä ole kyse mistään muusta kuin valta-aseman väärinkäytöstä.

Eikä meillä edes auttanut. Soitetaan välillä jopa rumpuja (ja tämä ei mitään "teinin kiusausta" vaan normaalia päivätoimintaa meillä) ja teini vain nukkuu seinän takana. 😁 Kerran vein siivouspäivänä peitot ja tyynyt pesuun. Löysin sen sitten nukkumasta sijauspatjan alta täysin sitkeässä unessa.

Vierailija
55/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mazzi kirjoitti:

Ihmisiä on erilaisia.

Kyse on siitä että pelaaminen on niin koukuttavaa että valvoo väsyneenä yön vaikka kroppa tarviikin lepoa.  Kun rytmi on kääntynyt, niin tottahan sitä silloin päivällä väsyttää. 

Jos ap:n lapsi vielä syksyn ja talven jatkaa näin, niin lentää koulusta ulos. Huonompi homma. 

Minä olin samanlainen harrastelija ja sain kouluni suoritettua.

Tulevat kakkostason opinnot kannattaa pistää ilta toteutuksella.

Tämäpä on juuri vialla dinosaurus mallissa, että kaikkien pitäisi kyetä samaan rytmiin vaikka on selkeästi erilainen ihminen. Todennäköisesti suoriutuu etänä paljon paremmin kun saa valita rytminsä.

Pelaaminen on muuten nyky-ajan ammatti ja sillä voi tienata miljoonia, jos annetaan mahdollisuus ja positiivinen ympäristö. Sää voit mennä kuoleen sinne tehtaaseen ihan vapaasti, missä pikkupomot huutaa jos oot minuutin myöhässä. Sua vaan risoo ittees kun meni tämä ilmiö sulta ohi.

Vierailija
56/56 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mazzi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mazzi kirjoitti:

Ihmisiä on erilaisia.

Minä olin samanlainen harrastelija ja sain kouluni suoritettua.

Tulevat kakkostason opinnot kannattaa pistää ilta toteutuksella.

Tämäpä on juuri vialla dinosaurus mallissa, että kaikkien pitäisi kyetä samaan rytmiin vaikka on selkeästi erilainen ihminen. Todennäköisesti suoriutuu etänä paljon paremmin kun saa valita rytminsä.

Pelaaminen on muuten nyky-ajan ammatti ja sillä voi tienata miljoonia, jos annetaan mahdollisuus ja positiivinen ympäristö. Sää voit mennä kuoleen sinne tehtaaseen ihan vapaasti, missä pikkupomot huutaa jos oot minuutin myöhässä. Sua vaan risoo ittees kun meni tämä ilmiö sulta ohi.

Juu näitä miljonääripelaajia on Suomessa alle kymmenen ja sitten on satoja ja satoja koteihinsa hautautuneita ahdistuneita ja masentuneita ainostaan pelaavia nuoria. Arvelen, että tässäkään tapauksessa ei ole kyse tulevasta maailmanluokan pelaajasta.