Jatkuvan väsymyksen syy? Mikä voisi olla
Mistä voisi johtua jatkuva väsymys? Masennus ja ahdistuneisuushäiriö on diagnosoitu, mutta olen silti alkanut pohtimaan olisiko kyseessä jokin muu vaiva. Olen uupunut myös onnellisina hetkinä enkä oikein koe olevani enää masentunut. Kokeilin aikaisemmin useita erilaisia masennuslääkkeitä, kunnes viimein bupropioni sai virtaa elimistööni. Nyt vaikutus on selvästi alkanut vähentymään ja ennen annoksen nostoa, haluaisin vielä ainakin poissulkea muut mahdolliset ongelmat pois… olen vain jatkuvasti väsynyt, nukuskelen kauhean paljon ja lepo ei tunnu riittävän millään. En tiedä liittyykö tämä asiaan, mutta lämmönsäätelykykyni on aivan olematon. Kilpirauhanen on tarkistettu kahdesti, rautavarastot, maksa-arvot, munuaisarvot, keliakiaseula ja pidän hyvää huolta siitä, että syön kaikki vitamiinit ja liikun. Verensokeria on myös katsottu, kun ihmettelin erittäin makealta usein haisevaa virtsaa, eikä se ollut korkea, vaan jopa hieman matala. Verenpainemittarilla olen myös tarkistanut välillä, eikä ole arvot koholla.
En enää keksi eikä keksi lääkärikään. :D
Kommentit (59)
Oletko sairastanut joskus influenssan? Myös oireeton influenssa voi aiheuttaa tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi? Stressi?
Ei kumpikaan. Olen myös työssä josta nautin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti tuon käyttämäsi lääkkeen sivuvaikutus.
Mutta hain lääkitystä nimenomaan myös väsymykseen, eli vaiva oli ennen lääkitystä :/
Ap
Masennus- ja ahdistuslääkeet tekee "raukeaksi", varmaan siinä purkissa lukee sivuvaikutuksissa tuo, vaikka saitkin sen masennuksen aiheuttamaan väsymykseen. Kerroit että annostusta nostettu.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sairastanut joskus influenssan? Myös oireeton influenssa voi aiheuttaa tuollaista.
En voi olla varma, mutta olen ollut useamman kerran elämässä kuumeisessa yskä-nuhassa.
Ap
Mä olin koko nuoruuteni tuollainen. Sitten tein elämäntaparemontin, aloin kuntoilemaan ja syömään paremmin. Väsymystä ei enää ole, ja kohonnut itseluottamus ja parantunut kehonkuva on vaikuttanut myös henkisesti todella positiivisella tavalla.
Siis, kuntoiletko ja syötkö terveellisesti?
N31
Koronarokote aiheuttaa hiussuonten tukkeutumista ja tämä näkyy mm. erilaisina neurologisina oireina.
Vierailija kirjoitti:
Koronarokote aiheuttaa hiussuonten tukkeutumista ja tämä näkyy mm. erilaisina neurologisina oireina.
Ei liity nyt siihen mitenkään
Viruksen olen voinut toki saada jossain vaiheessa. Ehkä siis rokote tuli liian myöhään jos jotain
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hain lääkitystä nimenomaan myös väsymykseen, eli vaiva oli ennen lääkitystä :/
Ap
Masennus- ja ahdistuslääkeet tekee "raukeaksi", varmaan siinä purkissa lukee sivuvaikutuksissa tuo, vaikka saitkin sen masennuksen aiheuttamaan väsymykseen. Kerroit että annostusta nostettu.
Nyt puhutaan oikeasti piristävästä lääkkestä
jokuvain kirjoitti:
Oletko vegaani?
En ole
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu tosiaan kyseessä amfetamiinijohdannainen, eli piriste. Enemmän vie ne yöunet kuin uuvuttaa ja nukuttaa… minulle ei tullut kuitenkaan unettomuutta edes alussa sivutuotteena.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo piristävä vaikutus taas syö sitä luonnollista unta, se yöuni ei sitten välttämästtä palauta samalla tavalla kuin lääkeetön uni.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö paljon sokeria, viljoja?
Kyllä, tähän syyllistyn!
Puputan joka ilta leipää myös
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo piristävä vaikutus taas syö sitä luonnollista unta, se yöuni ei sitten välttämästtä palauta samalla tavalla kuin lääkeetön uni.
Voi olla, mutta tämä väsymys oli ennen tuota lääkettä.
Ap
Mikä sun ferritiini oli? Mulle lääkäri sano, että on normaali (ferritiini 26, on toki viiterajoissa) mut kun luin kokemuksia ja alotin rautakuurin niin ymmärsin yhtäkkiä mistä koko viime vuosien väsymys, heikotus ja alakuloisuus johtui. Olin kuin jatkuvasti unessa ja keskittymiskyvytön, kaikki eläminen tuntui ihan ponnistukselta ja väsytti kokoajan.
Nyt oon saanut elinvoimaani takaisin.
Paljon ne rautavarastot oli? Siis ferritiini.
Vierailija kirjoitti:
Paljon ne rautavarastot oli? Siis ferritiini.
Olen sekoittanut jotain pahasti B -Hemoglobiini-A1c mitattiin ja tulos 29, ferritiiniä ei siis ole otettu! Pitää pyytää tämä
Ap
ymmärrän kyllä, että on vaikea lähteä liikkeelle jos on väsymystä tai masennustakin, mutta se voisi oikeasti auttaa. Oletko kokeillut? Yritä löytää joku kaveri, jonka kanssa yhdessä tsemppaisitte toisianne. Minä pääsin näin sieltä sängyn pohjalta pois. Ensin vähän pienempiä askeleita kävelyn merkeissä ja sitten rohkeasti crossfittiin. En voisi enempää olla onnellisempi nykyään, rankka liikunta tuo elämääni sen, että en enää jämähdä vaan lähden niiden endorfiinihöyryjen perään mieluummin mitä liikunta tuo. Mä toivon teille kaikille sen verran voimia, että pääsisitte liikunnan pariin, on laji sitten mikä hyvänsä.
Alkoholi? Stressi?