Kauniita nimiä tytöille?
Tytöt on vielä mahassa mutta alettiin tätä asiaa jo pohtimaam ku päätöksestä tulee kumminki uskomattoman vaikea.
Kaikenmaailman nimikirjat on plarattu lävitte ja nyt ois kiva kuulla teiltä vielä jotaki teidän lempparinimiä (saattaa olla että joihinki niistä ei olla vielä törmätty)
Tällä hetkellä suosikkien joukossa on meillä Aliisa, Veera, Alva, Eine, Elli, Helli, Olga, Helka. Etunimissä tykätään suht lyhkäsistä nimistä.
Enemmän kaivattas ehkä noihin sopivia toisia(/kolmansia) nimiä :)
Kommentit (22)
nuista eine ja elli on kivat. ja sointuu yhteen jos kyseessä on kaksoset :-)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 15:13"]Siis kaksostytötkö?
Alva Olivia
Olga Amalia
Alva on ihana nimi! taitaa olla vähän vanhempi? en oo aiemmin törmänny.
[/quote]
Kyllä, kaksostytöt.
Ite törmäsin nimeen Marikki-kirjoissa :)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 15:18"]Aune
Lydia
Milja
Helena
Ilona
Elsi/Elsa
Julia
Inkeri
[/quote]
Lydia menee listalle! Ihana vaikka toisenaki nimenä :)
Ap
En ole varma onko nää nyt yhtään sen tyylisiä mitä haette, mutta tässä mun mielestä ihanimpia:
Susanne/a
Johanna
Kaisla
Viola
Lumikukka
Merituuli
Daniela
Kirsikka
Sofia
Be(e)a , Aino, Leea, Emma, Olivia, Ella, Alina, Stina, Sofie, Tilda
Siinä nimiä joista itse tykkään kovasti! :)
Kauniita nimiä teillä listalla! Mun mielestä Veera ja Alva ois kivat nimet kaksostytöille -olisivat selkeästi eriliset mutta kuitenkin yhdistäviä kirjaimia. Tykkään, että kaksosillakin on yksilölliset nimet. Omia suosikkejani ovat:
Hertta, Kerttu, Irene, Matilda, Verna, Iiris, Karoliina, Meeri, Saimi, Sandra, Tuulikki, Talvikki
Onnea kaksostytöistä! Meillekin on vauva tulossa, joten nimiä on kiva pohdiskella, vaikken edes vielä tiedä sukupuolta. Mulla on tyttöolo, saa nähdä toteutuuko :)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 16:03"]Kauniita nimiä teillä listalla! Mun mielestä Veera ja Alva ois kivat nimet kaksostytöille -olisivat selkeästi eriliset mutta kuitenkin yhdistäviä kirjaimia. Tykkään, että kaksosillakin on yksilölliset nimet. Omia suosikkejani ovat:
Hertta, Kerttu, Irene, Matilda, Verna, Iiris, Karoliina, Meeri, Saimi, Sandra, Tuulikki, Talvikki
Onnea kaksostytöistä! Meillekin on vauva tulossa, joten nimiä on kiva pohdiskella, vaikken edes vielä tiedä sukupuolta. Mulla on tyttöolo, saa nähdä toteutuuko :)
[/quote]
Saimi on ihana! Ja kiitos onnitteluista :)
Minusta Eine ei ole kiva, liian lähellä eines-saanaa, tuo negatiivisia mielleyhtymiä. Ja Aliisa joutuisi koko ikänsä hokemaan olevansa Aliisa _kahdella ii:llä_ eikä toimi ulkomailla.
Alva on kiva nimi.
... ja etunimiä ovat myös toinen ja kolmas nimi. Ensimmäinen etunimi on yleensä kutsumanimi.
Aurora, Tuuli, Tuulikki, Lumissa, Linnea. Siinä muutama oma suosikki. :)
Miten olisi Alva ja Ainu (toki saattaa joutua selittelemään ettei ole Aino)
Kumpikin olisi hieman erikoisempi mutta silti niissä on jotakin perinteistä.
Multa löytyy kotoa pikkuinen Unna-tyttö. Mielestäni tietty kaunein nimi ikinä ;)
Fiona, Vieno, Ester (valitettavasti sananlasku on vähän pilannut tuon kauniin nimen), Lilja, Marjaana/Marianna, Julia, Ilta, Lahja, Irja, Kaino, Loviisa, Sylvia, Mirjami, Aura/Auri, Lempi, Meeri, Miina, Taimi, Annikki,
Siis kaksostytötkö?
Alva Olivia
Olga Amalia
Alva on ihana nimi! taitaa olla vähän vanhempi? en oo aiemmin törmänny.