masennuslääke debatti
Masennuslääkkeet toiminut itsellä.masennuksesta huolimatta olen opiskellut ja parhaillaan työelämässä.fakta on että vakava masennus ilman hoitoa tappaa,viittaan julkisuuden henkilöihin joista viime aikoina juttua.masennus ja sen spontaani paraneminen vaatii aikaa ja ehkä vuodenkin sairaslomaa jota ei työnantajat halua antaa eikä työterv. Eli lääkkeet määrätään jotta rahaa säästyy.itsellä kokemusta myös ilman lääkettä paranemisesta vei vuoden,en kyennyt tekemään töitä.
Kommentit (5)
Tiedetään, että pelkkä serotoniiniaineenvaihdunta ei aiheuta masennusta, joten mielestäni pelkkä lääkehoito ei voi olla masennuksen ainoa hoito. En vastusta lääkitystä sinänsä, tiedän että ne toimivat osalla ihmisistä osana hoitoa. Mutta siitä en pidä, että ainoa hoito, mitä nykyaikana voi saada on lääkitys.
Ihmiset ei tajua että masennukseen on aina syitä.
Masennuksen alla voi olla muita tunteita.
Itse oon kokenut esim. kerran yhden hetken kun masennuksen tunne syveni ja samalla hetkellä muistin raskaan asian menneisyydestäni.
Eli mua kalvaa eräs asia jota en oo selvittänyt (ja ne tunteet siitä jutusta).
Tunnen montaa jotka ryhtyneet kasvisruualle sekä gluteenittomalle ja masennus loppunut siihen paikkaan
Aivan sama masentaako vai ei, kiva ottaa nappeja ja kokea kemiallinen todellisuus. Ainut haitta ettei seksi kiinnosta pätkän vertaa aineissa ja paino nousee. Mutta typerää olisi kokea elämä aivan oikeasti ilman nappeja.
Ongelma on ihmisten epärealistiset odotukset lääkityksestä. Masennuslääke ei ole parantava lääke, vaan sen tehtävä on tukea hoitoa johon pitäisi aina kuulua terapia. Taikapillereitä jotka tekevät ihmisistä onnellisia, ei vain ole olemassa. Se, että masennuslääke ei paranna masennusta ei kuitenkaan tarkoita, että lääke olsii huono.