Minkä entisajan nimen voisitvantaa lapsellesi?
Helvi? Aarne? Toivo? Leevi? Eila?
Vai joku muu?
Mä voisin antaa Eino.
Kommentit (30)
no meillä ovat jo Senja & Ida, jos vielä yhden tytön saisimme niin tästä tulisi Hilma :)
ja pojasta Martti
Hienoja vanhoja nimiä on vaikka kuinka paljon! Mieluummin sellainen kuin nää kaikenmaailman nykyiset muotinimet Islat sun muut.
Vanhainkodissa työskentelevänä vanhat nimet ei kuulosta söpöiltä vauvanimiltä vaan kaikki tuovat mieleen vaivaisen vanhan ihmisen, jonka eritteitä siivoan päivittäin. Rakkaita nuo vanhukset ovat toki ja pidän työstäni mutta nämä ns. vanhat nimet tuovat mieleen työpaikan. Meidän lapset eivät ole Toivo, Toini tai Lempi tästä syystä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 09:22"]Vanhainkodissa työskentelevänä vanhat nimet ei kuulosta söpöiltä vauvanimiltä vaan kaikki tuovat mieleen vaivaisen vanhan ihmisen, jonka eritteitä siivoan päivittäin. Rakkaita nuo vanhukset ovat toki ja pidän työstäni mutta nämä ns. vanhat nimet tuovat mieleen työpaikan. Meidän lapset eivät ole Toivo, Toini tai Lempi tästä syystä.
[/quote] sama!
Helmi ja Urho. Mulla oli kuulemma lapsena nalle jonka nimi oli Urho, oon siis tykännyt siitä aina.
Aika montakin. Pidän enemmän vanhoista nimistä.