Ihaileeko kukaan muu KPE-bloggaajaa tästä syystä?
Tykkään kyseisestä blogista paljon, kuvat ovat mielestäni kauniita ja vinkit kivoja. Monet ovat sanoneet, että voisivat kyllä ottaa bloggaajan elintason mielellään, vaikka blogi ei muuten iskekään.
Minusta ihanalta vaikuttaa kuitenkin heidän perhe-elämänsä :). Tuntuu, että he tekevät paljon asioita nimenomaan perheenä, nykyisin kovin vallalla olevan yksilökeskeisen ajattelun sijaan. Tulee vaikutelma, että puuhailevat lastenkin kanssa paljon kaikkea tavallista; askartelua jne. Blogissa näkyy mielestäni arjen kauneus :). Johtuukohan sitten kuinka paljon henkilöistä itsestään ja kuinka paljon esimerkiksi lapsuudenkodeista opituista tavoista, en tiedä. Mukavan näköistä silti!
(Ja toki tiedän, että blogeissa näytetään vain pintaraapaisu todellisesta elämästä.)
Kommentit (6)
Usko nyt, tää ei kiinnosta ketään, turhaan nostelet.
Kävin katsomassa ja taas yksi blogi, missä elämä on pelkää prinsessaleikkiä sekä unelmahöttöä. Ei tuollaista roskaa jaksa lukea tahi seurata.
itse en lainkaan suosi sitä, että äiti määrittää lasten leikit ja askartelut omien esteettisten näkemystensä mukaisesti. Mielestäni askarteluissa ym. pitäisi näkyä nimenomaan se lapsen oma näkemys ja kädenjälki.
Kun lapsille antaa oikeasti vapaat kädet (ja vapaat ajatukset) niin lopputulos on jotain ihan muuta kuin tuon blogin lasten askartelujen tulokset.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 12:02"]itse en lainkaan suosi sitä, että äiti määrittää lasten leikit ja askartelut omien esteettisten näkemystensä mukaisesti. Mielestäni askarteluissa ym. pitäisi näkyä nimenomaan se lapsen oma näkemys ja kädenjälki.
Kun lapsille antaa oikeasti vapaat kädet (ja vapaat ajatukset) niin lopputulos on jotain ihan muuta kuin tuon blogin lasten askartelujen tulokset.
[/quote]
Hmmmm... Mitkä askartelut blogissa ovat kyseisenlaisia?
Itsekin olen sitä mieltä, että lapsen kädenjälken pitää näkyä, enkä ymmärrä sitä, että jopa joissakin päiväkodeissa hoitaja tekee osan lapsen askartelusta. Esim yksivuotias töpöttää keltaisella maalilla paperiin sormenjälkiään, jotka aikuinen sitten täydentää tussilla piirtämällä pääsiäistipuiksi (nokat, silmät, jalat).
Sen taas ymmärrän, että jos askarrellaan esimerkiksi jotakin jouluista, niin vanhempi rajaa värimaailmaa niin, että antaa lapselle vapaaseen käyttöön esimerkiksi vain punaisia ja valkoisia kartonkeja, liimaa, valkoista pumpulia, vihreitä ja punaisia kyniä jne. Ja niillä lapsi saa sitten toteuttaa visionsa esimerkiksi joulukortista.
Joskus tuolla blogissa poika teki lentokoneilleen tallin tms. Siinä kaavat oli muistaakseni otettu lelumainoksesta tms. Mielestäni ihan kekseliästä ja ok, kun tavoitteena oli tehdä samanlainen talli itse, mitä oli kaupoissakin myynnissä.
Voihan olla, että jotkut tytöt tykkäävät ihan itse tyttömäisistä leikeistä :). Meillä kohta kolmevuotias tyttö on kasvatettu aika lailla sukupuolisensitiivisesti ja puettu myös. Silti nyt näkyy todella selvästi ikään kuuluva prinsessa-vaihe: tyttö rakastaa mekkoja, koruja, kaikkea vaaleanpunaista ja kliseisen tyttömäistä ja hoitaa kovasti pehmopupujaan.
:)