Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avopuoliso haluaa erota, minne oikein muutan?

Vierailija
16.08.2014 |

Tuli kuin kirkkaalta taivaalta ilmoitus ettei halua enää jatkaa kolme vuotta kestänyttä suhdettamme. Syytä ei suostu kertomaan. Nyt olen aivan paniikissa, että mihin helvettiin sitä sitten täältä yhteisestä kodista muuttaisi. Säästöjä minulla ei ole, mutta vakituinen työpaikka on. Vanhempien luokse en voi muuttaa koska siellä ei ole tilaa. Vuokrat pääkaupunkiseudulla niin kovia, ettei mulla ole varaa maksaa 600-700 euroa yksiöstä :( Mitä hittoa teen? Tuntuu, että taivas tippuis niskaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. meidän opiskeliajtyttömme, joka saa vain opintotukea, maksaa vuokraa 27 neliön yksiöstä melekin 500 euroa. Ei edes pääkaupunkiseudulla. Kai työssä käyvä sen voi maksaa.

Vierailija
22/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:55"]

Älä huolehdi ap, pärjäät kyllä. Joka kolmas kotitalous pääkaupunkiseudulla on yhden hengen talous, joten kyllä siellä yksinkin pystyy asumaan. Nyt vain katselemaan vuokra-asuntoja.

Itse olen asunut yksin koko ikäni ja ratkaissut asian niin, että pienituloisena asun pääradan varrella noin puolen tunnin matkan päässä Helsingistä, vaikka siellä käynkin työssä. Työmatkaani kuluu itse asiassa vähemmän aikaa kuin monella Helsingissä asuvalla työkaverilla, jotka joutuvat kulkemaan parilla eri bussillakin eri puolilta pääkaupunkiseutua.

[/quote]

Paljonko sulla menee matkoihin rahaa kuukaudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä Lippajärven kulmilta taitaa olla liian pitkä matka keskustaan töihin...joten ehkä se solukämppä on toimivampi ratkaisu :). Tsemppiä kuitenkin, asioilla on tapana järjestyä.

m42

Vierailija
24/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy kimppakämppä- ja vuokrailmoituksia, omankin voi jättää http://www.asuntohelppi.fi/ilmoitukset/index.html

Kannattaa laittaa hakemuksia kaupungille, SATOlle ja VVOlle nyt ainakin. Toivotaan että asunto löytyy pian!

Vierailija
25/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi muista, että sinulla on oikeutesi asukkaana, vaikka olette "vain" avoliitossa. Jos olette asuneet kämpässä alle vuoden, irtisanomisaika on 3kk. Pidemmissä 6kk. Tämä riippumatta omistajuussuhteista,tai kenen nimi on vuokrasopimuksessa: Jos olet asunnossa kirjoilla, se on sinun(kin) kotisi eikä kellään oikeutta häätää ilman oikeuden määräämää häätöä tai irtisanomisaikaa. Tai jos kämppä on sinun nimissäsi, se on mies joka muuttaa. Älä hyväksy exältäsi ihan mitä tahansa parin päivän ukaasia lähdöstä, vaan selvitä oikeutesi ja tarvittaessa soita poliisit apuun.

Toisekseen, saat kyllä väliaikaisen kämpän hyvin nopeastikin kaupungilta jos kerrot tilanteen etkä hylkää ensimmäistä tarjousta. Kun akuutein aika on ohi, voit hakea parempaa kotia. Vakityöllä ja moitteettomilla luottotiedoilla ei ole temppu eikä mikään. 600-700 euron vuokraan saa pienituloinen asumistuen, toimeentulotukeakin päälle jos välttämättömien menojen jälkeen palkasta jää käteen alle 480 euroa kuukaudessa.

Kolmanneksi, JSSAP for good.Yksikään "mies" ei jätä pitkää, hyvää parisuhdetta ilman syytä. Kyllä se vaan on vieraissa käynyt tai muuten tehnyt selkäsi takana jotain todella ilkeää. Anna vähän maistaa omaa lääkettään ja/tai tee erittäin selväksi ettei hänellä sitten ole muuton jälkeen sinulle enää mitään asiaa. Älä tietenkään vahingoita fyysisesti, mutta jos mitenkään voit lain puitteissa antaa samalla mitalla takaisin, älä epäröi, on todellakin ansainnut sen!

Vierailija
26/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on vakituinen työpaikka, miksei ole varaa maksaa 700€ vuokraa? Mullakin on ollut vaikkei tulot ole suuret olleetkaan. Asumistuki? Sellaista kuulemma saa, en ole itse koskaan hakenut.

Vierailija
27/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista kaikille! En ookaan pahemmin tutustunut noihin oikeuksiini, mutta kiitos kun valaisitte niistäkin. Asunto on avopuolisoni omistusasunto. Päteekö samat "häätöajat" siltikin? 

Voimaannuttavaa lukea näitä, kiitos todella!

AP

Vierailija
28/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:08"]

Kiitos kommenteista kaikille! En ookaan pahemmin tutustunut noihin oikeuksiini, mutta kiitos kun valaisitte niistäkin. Asunto on avopuolisoni omistusasunto. Päteekö samat "häätöajat" siltikin? 

Voimaannuttavaa lukea näitä, kiitos todella!

AP

[/quote]

Mikäli olet tehnyt muuttoilmoituksen väestörekisteriin (ja mielellään myös taloyhtiöön), tai muutoin todistettavasti kyseessä on vakituinen osoitteesi niin kyllä, olet kyseisen huoneiston asukas. Mikä tarkoittaa, ettei sinua voi häätää asunnosta ihan noin vain. Laissa määritellyt säädökset irtisanomisajasta ja häätöprosessista koskee myös avoliittoja, eikä ex-mies voi siihen vaikuttaa kerran on suostumuksensa yhteenmuuttoon aikoinaan antanutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan