Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pää ei kestä lopettaa tupakointia - laitoin realiteetit peliin

Vierailija
16.08.2014 |

Monta kuukautta yrittänyt irti röökistä niin purkalla, laastareilla kuin muillakin loitsuilla. Ei ota onnistuakseen! Nyt päätin kokeilla ihan uutta tapaa: tili tyhjä kuun loppuun!

Kävin siis ostamassa jääkaappiin ja pakastimeen pariksi viikoksi ruuat. Hain lääkkeet varmuudeksi ja latasin matkakorttia kunnolla. Maksoin laskut ja annoin frendille 100 euroa hätävaraa jos jotain akuuttia tulee turvaan. Loput tuhlasin shoppailemalla. Nyt on tilillä 2,77 euroa loppukuuksi. Tupakkaa viimeinen aski palaa. Katotaan miten käy!

Niin ja siis lapseton yksinasuva olen eli muista ei tarvitse huolehtia. Ehkä vähän älytön ja liian radikaalitapa, mutta kun ei tuo pää muuten tottele!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti onnistuu! Tsemppiä. Mä lopetin 2 vuotta sitten ja on ollut paras päätös ikinä.

Vierailija
2/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry höyryttämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko vienyt tyhjät pullot kauppaan?

Vierailija
4/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yrtin kanssa kaikki konstit ja ei onnistunut kunnes painuin lääkärille ja hain champix reseptin. Sillä onnistui ja nyt 4v polttamatta.

Vierailija
5/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:13"]Ootko vienyt tyhjät pullot kauppaan?

[/quote]

Helvetti! En ole. Onneksi niitä ei ole paljon, mut joo - tuo vaihtoehto varmaan tulee heti kun alkaa kiristellä. Pitääkin viedä ne heti ja ostaa jotain hyödytöntä :D

Vierailija
6/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:15"]Minä yrtin kanssa kaikki konstit ja ei onnistunut kunnes painuin lääkärille ja hain champix reseptin. Sillä onnistui ja nyt 4v polttamatta.

[/quote]

Kerrotko lisää lääkkeestä ja kokemukset :) Kiinnostaa, koska olen päättänyt et tämä röökaus loppuu nyt (poltan noin 1,5 askia päivässä). Ap

Vierailija
7/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakka?

Vierailija
8/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten estät itseäsi pummaamasta röökiä muilta?

Vierailija
9/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:17"]Sähkötupakka?

[/quote]

Olen kokeillut reilu vuosi sitten. En saanu sitä jotenkin sellaiseksi korvaavaksi vaan sit meni molempia. Ap

Vierailija
10/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:15"]

Minä yrtin kanssa kaikki konstit ja ei onnistunut kunnes painuin lääkärille ja hain champix reseptin. Sillä onnistui ja nyt 4v polttamatta.

[/quote]

Minulla on champix- resepti odottamassa. hain sen keväällä, sehän on vuoden voimassa. Rohkeus ei ole riittänyt vielä kuurin aloittamiseen. Olen ehkä liian turhamainen, mutta pelkään lihomista:(.

Vierailija
11/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:18"]Miten estät itseäsi pummaamasta röökiä muilta?

[/quote]

Ei ole rahaa lähteä frendien kanssa baariin tms eli ei tarvii pummata. Duunikaverit tietää ja ei tarjoa ja jotenkin en osaa nähdä (eihän sitä tiedä) itseäni steissin kulmalla pummaamas randomeilt röökii :D ap

Vierailija
12/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:15"]

[/quote]

Minulla on champix- resepti odottamassa. hain sen keväällä, sehän on vuoden voimassa. Rohkeus ei ole riittänyt vielä kuurin aloittamiseen. Olen ehkä liian turhamainen, mutta pelkään lihomista:(.

[/quote]

Minulle oli myös pieni järkytys se, että tupakointi kuluttaa jopa 150kcal päivässä! Ja jos korvaavaksi tulee joku napostelu, niin lihominen varmaan aika väistämätöntä? Lenkkeilen paljon ja jotenkin 0,5h lisää lenkkiä nykyiseen ei oikein tunnu realistiselta (nykyisin noin 1-1,5h 5 krt/vko). Ap

Vierailija
13/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:15"]Minä yrtin kanssa kaikki konstit ja ei onnistunut kunnes painuin lääkärille ja hain champix reseptin. Sillä onnistui ja nyt 4v polttamatta.

[/quote]

Kerrotko lisää lääkkeestä ja kokemukset :) Kiinnostaa, koska olen päättänyt et tämä röökaus loppuu nyt (poltan noin 1,5 askia päivässä). Ap

[/quote]

Minun kokemukset oli vain positiivisia, tosin olen lukenut kyllä kirjoituksia hirveistä sivuvaikutuksista. Eli alkuhan on 0.5mg tabletilla ja samaan aikaan vielä poltetaan. Sitten siirrytään 1mg tablettiin ja tässä vaiheessa tuli ainoat haitat eli pahoinvointia heti tabletin ottamisen jälkeen, ei mitään oksentamisia vaan kuvottava olo. Kun oli 1mg tabletteja syönyt 2-3pv. alkoi rööki maistumaan aika pahalle ja neljäntenä päivänä en vain aamulla mennyt röökille ja siitä asti olen ollut polttamatta. Eli 11pv. champixin aloittamisesta lopetin, niitä 0.5mg tabletteja syödään viikko. Tuo pahoivointi loppui aika nopeasti kun elimistö tottui lääkkeeseen ja sen 1.5 askia/pv. poltin minäkin.

Vierailija
14/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:17"]

[/quote]

[/quote]

Minun kokemukset oli vain positiivisia, tosin olen lukenut kyllä kirjoituksia hirveistä sivuvaikutuksista. Eli alkuhan on 0.5mg tabletilla ja samaan aikaan vielä poltetaan. Sitten siirrytään 1mg tablettiin ja tässä vaiheessa tuli ainoat haitat eli pahoinvointia heti tabletin ottamisen jälkeen, ei mitään oksentamisia vaan kuvottava olo. Kun oli 1mg tabletteja syönyt 2-3pv. alkoi rööki maistumaan aika pahalle ja neljäntenä päivänä en vain aamulla mennyt röökille ja siitä asti olen ollut polttamatta. Eli 11pv. champixin aloittamisesta lopetin, niitä 0.5mg tabletteja syödään viikko. Tuo pahoivointi loppui aika nopeasti kun elimistö tottui lääkkeeseen ja sen 1.5 askia/pv. poltin minäkin.

[/quote]

olitko kauan polttanut? minä olen polttanut 30v. on niin piintynyt tapa. aiheuttiko sinulle lihomista? minä siis tuo jolla on jo resepti odottamassa.

Vierailija
15/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:19"]

[/quote]

Olen kokeillut reilu vuosi sitten. En saanu sitä jotenkin sellaiseksi korvaavaksi vaan sit meni molempia. Ap

[/quote]

Mä kokeilin semmosia useampiakin joskus. Kaikki halvat oli pepusta, sit satsasin kunnolliseen, ja kun löytyi sopiva neste siihen niin pääsin irti tupakasta. Niitä nesteitä tosiaan on niin paljon että oli vaikee löytää sitä itselle parasta. Jossain vaiheessa sitten siirryin nikotiinittomaan nesteeseen jonka jälkeen lopetin sen käytön kokonaan. Nyt olen ollut 8kk ilman mitään. 

Vierailija
16/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:52"]olitko kauan polttanut? minä olen polttanut 30v. on niin piintynyt tapa. aiheuttiko sinulle lihomista? minä siis tuo jolla on jo resepti odottamassa.

[/quote]

20v polttanut ja painoa tuli 10kg. Ja mainitaan, että olen 188cm mies eli painonuosu pituuteen nähden ei ollut "hirveä".

Vierailija
17/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:19"]

[/quote]

[/quote]

Mä kokeilin semmosia useampiakin joskus. Kaikki halvat oli pepusta, sit satsasin kunnolliseen, ja kun löytyi sopiva neste siihen niin pääsin irti tupakasta. Niitä nesteitä tosiaan on niin paljon että oli vaikee löytää sitä itselle parasta. Jossain vaiheessa sitten siirryin nikotiinittomaan nesteeseen jonka jälkeen lopetin sen käytön kokonaan. Nyt olen ollut 8kk ilman mitään. 

[/quote]

Suosittele nestettä? Linkki? Omani olleet pääsääntöisesti noita nikotiinipohjaisia maustettuja (eucalyptus, salmiakki) tuloksetta :(

Vierailija
18/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille tupakoinnin lopettaneille, mitä tapahtui painolle? Olisi kiva kuulla ihan rehellisiä mielipiteitä, kun itseänikin tämä aihe kiinnostaa/huolettaa!

On varmasti tupakoimattomien mielestä "pinnallista" miettiä painoa (siis jotka ajattelevat että tupakointi niin vaarallista muutenkin vs painonnousu), mutta uskoisin aika monen tätä kysymystä pohtivan!!! Tavallaan aika vaiettu "tabu/este" tupakoinnin lopettamisessa! Itse ainakin pohdin, koska en todellakaan halua saada +10 kg lisää painoa, jos lopetan! On nimittäin ISO kynnys lopettaa pelkästään ajatuksena lihoa kymmenen kiloa vaikka tiedostankin täysin tupakoinnin haitat muuten terveyteen!

Vierailija
19/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tehokkaalta idealta! Tsemppiä siis yritykseen :)

Mulla on sinänsä kumma tilanne, että poltan kyllä mutta pystyn olla polttamattakin vaikka 3pv ilman sen kummempia tuskia. Lähinnä sosiaalinen tapa siis, varsinkin näin kesällä jopa nautinnollista (ei tarvi saarnata!). Eiköhän tämäkin tule lopetettua kun tässä illat pimenee ja kylmenee, eikä huvita enää mennä ulos palelemaan.

Vierailija
20/23 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minua mietityttää paljon tuo lihominen. tupakoinnin lopettaminen aiheuttaa hermojen kiristymistä ja siihen päälle vielä lihominen:(. siksi en ole vielä hakenut tuota champix- kuuria. (olen #11).

mutta kuten sanottu, olen polttanut 30v tuon 1,5 askia päivässä (eli se iso aski), ja pelottaa tosi paljon keuhkosyövät ym. astma mulla jo on ja pahenemaan päin. nyt kaverin äiti sai kuulla sairastavansa keuhkosyöpää ja on vasta täyttänyt 60v. ei voi enää leikata, liian pitkälle päässyt.

toisaalta, lääkärin kanssa juteltuani, tajusin että tupakan lopetettuani voisin alkaa taas lenkkeilemään ja liikkumaan. ehkä se estäisi tuota painonnousua sitten? nyt on keuhkot niin paskassa kunnossa etten jaksa kuin pieniä kävelylenkkejä.

olen "jo" 46v. pelottelen teitä ja itseänikin. olen yrittänyt unohtaa tuon reseptin olemassaolon. mutta ehkä nyt ryhdistäydyn?

tsemppiä tuhannesti ap:lle! ja kaikille muillekin asian kanssa kamppaileville. kirjoita ap joskus miten sujuu:).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi