Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas odotti sukulaisen mökillä valmiiksi pedatut sängyt

Vierailija
02.08.2021 |

Ihan kiva, mutta oli jo kesän alussa jo pedatut ja eikä olisi oltu ekat nukkujat niissä lakanoissa. Kuulemma vaan lapsia nukkunut niissä pari kolme yötä. Onneksi sen verran läheinen ja tuttu kyseessä että ihan suoraan pystyi sanomaan että halutaan nukkua omissa lakanoissa ja vaihdetaan. En tiedä petasiko samat takaisin lähdettyämme… mukavia ihmisiä mutta toi asia on ennenkin ihmetyttänyt suuresti.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaako ap hotelliinkin omat lakanat mukaan?

Pedataanko hotelleihinkin jo likaiset lakanat?

On syytä ottaa mökille omat lakanat, vaikka sitä ei odotettaisi. Täältä luetun perusteella jotkut ihmiset on yököttävän epähygieenisiä.

Vierailija
42/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on vieraat tervetulleita ilman omia lakanoita, sekä kotiin että mökille. Molemmissa saavat puhtaat, silitetyt lakanat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on AINA omat lakanat kylään mentäessä. Tiedän, kuinka ärsyttävää on pestä lakanoita. Kysyn aina, että onko lainata patjaa/tyynyä/peittoa ja jos ei ole, niin otan omat mukaan, autoon mahtuu. Lakanat otan joka tapauksessa AINA.

Meillä kone pesee lakanat. Eikä muuten ärsytä yhtään, suosittelen!

Vierailija
44/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva  tietää, että jos hotellivieras on nukkunut siististi, niin ei niitä lakanoita vaihdeta jälkeensä. Nopeampaa napata tyynyliinat vaihtoon, lakanoita vähän suoristetaan ja se on siinä. Etenkin pussilakana jää usein vaihtamatta.

En usko tätä. Tai no jaa, ehkä jossain yhden tähden maalais "hotellissa". Mutta en usko yhdenkään Suomessa toimivan ketjuhotellin tekevän näin.

Eikä kukaan pysty nukkumaan niin siististi että pussilakanasta ei näkisi että se on käytetty, oli sitten vaikka yhden yön. Suoraan pesusta tullut lakana on siisti ja sileä, sen näkee välittömästi.

Niinhän sinä luulet.

Niin minä tiedän. Ei ole mitään mahdollisuutta että lakanasta ei näkisi että siinä on nukuttu, oli sitten vaikka yksi yö.

Ja minkään ison ketjuhotellin ei kannata ottaa tuollaisia riskejä sillä kiinnijäämisestä olisi maineenmenetys varma.

Jep. Ja jos ei erottaisi muuten puhdasta likaisesta, kyllähän sen haistaa! Hotelleissa käytetään neutraaleja pesuaineita, joten lakanoissa haisisi vähintäään nukkujan ominaistuoksu. Puhumattakaan jos hänellä on ollut käytössä deodorantti, hajusteita tai edes shampoo.

Ihminen, joka kuvittelee että puhdas lakana ei erotu likaisesta, ei pese lakanoitaan. Joko ei pese ollenkaan tai luulee että 40° huuhtominen riittää. 🤮

Vierailija
45/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän paremmaksi. Tuli kutsu mökille, kaverin vanhempien omistamalle. Kysyin ihan suoraan mitä pitää ottaa mukaan. Erikseen sanottiin että saippuoita ja muita löytyy vaikka millä mitalla, ei tarvitse ottaa. Paikalla saunassa selvisi että saippuat olivat likaisia ja häpykarvaisia miniminisaippuapalojen jäämiä. Oikeasti, ei olisi ollut minulle mikään vaiva ottaa sitä saippuaa mukaan, mutta kun erikseen sanottiin ettei missään nimessä kannata alkaa raahaamaan kun siellä on. Olipa hyvä että otin kuitenkin petivaatteet mukaan vaikka esteltiin. Tarjolla kun olisi ollut hänen sisarensa ja tämän miehen, juuri naimisiin menneen pariskunnan viikonlopun makaamat lakanat.

Vierailija
46/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tunsin oloni hankalaksi, kun kaverin luokse 500 km päähän matkustettuani minulle tarjottiin yösijaa sängystä, jossa kaverini miehen joku kaveri oli jo viikonlopun nukkunut. Olivat käyneet ravintolakierroksella ja ryypänneet. Oletettavasti kaveri oli peseytymättä kaatunut sänkyyn. 

Oli pakko pyytää uudet lakanat. Ainakin tyynyliina. Sain sitten kaikki, pienen ihmettelyn säestämänä. "Mitä se nyt haittaisi?"

No hyi. En osannut selittää. Eihän siitä mitään tautia oletettavasti saisi, mutta hyi. 

Vierailija
47/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon. Miten kellekään tulisi edes mieleen. Enkä minä ole todellakaan mitenkään tarkka näistä.

Mutta vieraille laitan kyllä lakanat valmiiksi. Ei ne käytettyjä ole, tietenkään, mutta en silitä lakanoita, joten luuleekohan joku, että ne olisi likaisia?

On muuten useamman kerran tullut yövieraita, jotka petaavat vierassängyn lähtiessään. Sitä en kertakaikkiaan tajua. Moni fiksu vieras kantaa lakanat ja pyyhkeet kodinhoitohuoneeseen kun on lähdössä, tai ainakin kasaa ne vierashuoneeseen valmiiksi pesua varten. Mutta niitä sängyn petaajia en tajua.

Vierailija
48/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon. Miten kellekään tulisi edes mieleen. Enkä minä ole todellakaan mitenkään tarkka näistä.

Mutta vieraille laitan kyllä lakanat valmiiksi. Ei ne käytettyjä ole, tietenkään, mutta en silitä lakanoita, joten luuleekohan joku, että ne olisi likaisia?

On muuten useamman kerran tullut yövieraita, jotka petaavat vierassängyn lähtiessään. Sitä en kertakaikkiaan tajua. Moni fiksu vieras kantaa lakanat ja pyyhkeet kodinhoitohuoneeseen kun on lähdössä, tai ainakin kasaa ne vierashuoneeseen valmiiksi pesua varten. Mutta niitä sängyn petaajia en tajua.

Äitini petaa hotellissa sängyn lähtiessään aina viimeisen päälle :D Olen yrittänyt sanoa että se ennemminkin haittaa siivoojan työtä, mutta äitini on sitä mieltä että hänenhän jälkeensä ei mitään sotkua jää, mitä siitäkin nyt ajateltaisiin!!

Vierailija
49/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävät sänkyä aina pedattuna, siistimpi. Siltä varalta että unohdatte tuoda omat, on lasten pari kertaa käyttämät. Oletus selvästi että tuotte omat lakanat.

Vierailija
50/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini petaa hotellissa sängyn lähtiessään aina viimeisen päälle :D Olen yrittänyt sanoa että se ennemminkin haittaa siivoojan työtä, mutta äitini on sitä mieltä että hänenhän jälkeensä ei mitään sotkua jää, mitä siitäkin nyt ajateltaisiin!!

Tästä jää kiva mieli, vaikka ei nopeuta, ei se hidastakaan. T. Hotellisiivooja

Vierailija
51/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on nykyäänkin syyhypunkkia liikenteessä että en ikinä nukkuisi käytetyissä lakanoissa. Tiedän useammankin tapauksen. Pahimmillaan menee vuosi että pääsee eroon siitä vaivasta. 

Vierailija
52/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan että hotellissa eri asiakkaille on eri lakanat.

Vierailija
53/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tulisi mieleenkään ehdottaa kellekään valmiiksi nukuttuja lakanoita. Pari kertaa on itselle tarjottu "sejase on niissä viikon maannut, ei varmaan haittaa ja jos haittaa niin petaa ite puhtaat". Totta hemmetissä petaan, ei pienintäkään halua nukkua jonkun toisen hikoomissa lakanoissa. 

Tästä syystä mulla on aina oma makuupussi ja tyyny mukana kun joskus harvoin jään yökylään. Pakkaan  usein varuiksi mukaan vaikkei yöpymisestä olisi puhetta ollutkaan. Kesällä kuumalla käytössä Finlaysonin unipussi.

Vierailija
54/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on AINA omat lakanat kylään mentäessä. Tiedän, kuinka ärsyttävää on pestä lakanoita. Kysyn aina, että onko lainata patjaa/tyynyä/peittoa ja jos ei ole, niin otan omat mukaan, autoon mahtuu. Lakanat otan joka tapauksessa AINA.

Meillä kone pesee lakanat. Eikä muuten ärsytä yhtään, suosittelen!

Ei minuakaan lakanoiden pesu haittaa, vaan kuivattaminen ja taittelu.

Vierailija
55/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökillä ei ole pyykkikonetta ja jos ei ole lähellä kotia, jossa pestä pyykkiä, ymmärrän vanhojen lakanoiden makuuttamisen koko kesän mutta: itse en noin tekisi, koska voi pyykätä lakanat ilman vaivaa myös mökiltä käsin.

Vierailija
56/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mökillä ei ole pyykkikonetta ja jos ei ole lähellä kotia, jossa pestä pyykkiä, ymmärrän vanhojen lakanoiden makuuttamisen koko kesän mutta: itse en noin tekisi, koska voi pyykätä lakanat ilman vaivaa myös mökiltä käsin.

Nykyään harva voi "laillisesti" pitää pyykkikonetta mökillä, ei ole enää sallittua päästää likavesiä maahan. 

Vierailija
57/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä tunsin oloni hankalaksi, kun kaverin luokse 500 km päähän matkustettuani minulle tarjottiin yösijaa sängystä, jossa kaverini miehen joku kaveri oli jo viikonlopun nukkunut. Olivat käyneet ravintolakierroksella ja ryypänneet. Oletettavasti kaveri oli peseytymättä kaatunut sänkyyn. 

Oli pakko pyytää uudet lakanat. Ainakin tyynyliina. Sain sitten kaikki, pienen ihmettelyn säestämänä. "Mitä se nyt haittaisi?"

No hyi. En osannut selittää. Eihän siitä mitään tautia oletettavasti saisi, mutta hyi. 

Kyllä voit saada käytetyistä (lue: likaisista) lakanoista taudin, syyhypunkki ja satiaiset esimerkiksi(ne taitaa kylläkin olla loisia). USA:ssa aikoinaan päästiin inkkareista eroon jakamalla niille huopia joihin oli levitetty isorokkovirusta, kuolivat rokkoon sankoin joukoin.

Vierailija
58/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala ajatella niin vieraan kuin emännänkin ominaisuudessa, että vieras joutuisi nukkumaan pesemättömissä lakanoissa. Jonkinlaisesta tapakulttuurin rappeumasta kai tämänkin kertoo. Olen itse hommannut mökille ylimääräisiä lakanoita ostamalla avaamattomia pakkauksia kirpputoreilta todella edullisesti. Mökin lakana- ja pyyhepyykki pestään itsepalvelupesulassa samalla, kun käydään kauppakeskuksessa. Mahtuu paljon pyykkiä samaan koneelliseen. 

Vierailija
59/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epäekologista pyörittää lakanoita yhden yön jälkeen koneessa. Pöpökammo ja ylihygieenisyys riistäytyneet nykyään ihan käsistä ja sitten itketään kun on kaikki maailman allergiat.

Päivän tuuletus riittää oikein mainiosti, UV-säteily tappaa ne kammoamanne pöpötkin.

Vierailija
60/70 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika epäekologista pyörittää lakanoita yhden yön jälkeen koneessa. Pöpökammo ja ylihygieenisyys riistäytyneet nykyään ihan käsistä ja sitten itketään kun on kaikki maailman allergiat.

Päivän tuuletus riittää oikein mainiosti, UV-säteily tappaa ne kammoamanne pöpötkin.

"Käytössä olleet vaatteet ja muut tekstiilit pestään vähintään 50 asteessa tai säilötään muovipussiin viikoksi (pakastimessa tai pakkasessa riittää vuorokausi), ja sisätilat ja huonekalut imuroidaan. Syyhypunkki selviää ihmisen ulkopuolella 1–2 vuorokautta."

Sehän onkin sitten ekologista kun vedät lääkkeitä ja rasvaat itseäsi että pääset eroon syyhypunkista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän