Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholi ei enää maistu?

Vierailija
01.08.2021 |

En ole koskaan ollut suurkuluttaja, mutta minulla ei ole myöskään ollut ongelmia ottamisen suhteen. Tässä kuussa kuitenkin on tuntunut siltä, että koko keho alkaa kapinoimaan saman tien kun maistan mitään alkoholipitoista juomaa. Skumppa, viini, olut, siideri ja lonkero on kokeiltu ja kaikissa sama ongelma. Yhden siemaisun jälkeen tuntuu, että vatsa olisi täynnä, eikä ähkyltä pysty juomaan enempää. Makukin puistuttaa ja menee hetki, että voi lopettaa nieleskelyn. Vettä voin kuitenkin juoda. Ikää minulla on alle 40v, eikä tietääkseni ole perussairauksia. Alku kesästä tätä ongelmaa ei ollut, enkä silloinkaan juonut paljon.

Onko muilla ollut samaa tai vastaavaa ongelmaa? Löytyikö syytä tai menikö ohi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuokin ongelma.

Vierailija
2/21 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä nenästä kiinni ja kaada vaan kurkusta alas. Kyllä se siitä lutviutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain vaihessa en kestänyt mitään käynyttä ja hiivaista. En edes simaa tai kotikaljaa. Viimeksi mainitusta tulee vieläkin huono olo, pääkipu (ei mitään kankkusta, vaan jomotusta otsaan kuten jäätelöpäänsäryssä).

Vierailija
4/21 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tupakan kanssa.

Selvisi että olin raskaana.

Keho kertoo

Vierailija
5/21 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama tupakan kanssa.

Selvisi että olin raskaana.

Keho kertoo

Minulla kävi sama tupakan kanssa. En ollut raskaana, mutta yhtä äkkiä jokaisesta tupakasta tuli todella huono olo ja oksennus perään.

Vierailija
6/21 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen että pääsit mokomasta

Vierailija
7/21 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia määriä aloittaja olet alkukesästä keskimäärin viikkotasolla juonut?

Vierailija
8/21 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain vaihessa en kestänyt mitään käynyttä ja hiivaista. En edes simaa tai kotikaljaa. Viimeksi mainitusta tulee vieläkin huono olo, pääkipu (ei mitään kankkusta, vaan jomotusta otsaan kuten jäätelöpäänsäryssä).

Rajoittuuko juomiin vai tuleeko myös pullasta tai leivästä?

Vierailija
9/21 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähes alkoholisti, tai ehkä olinkin kun piti joka viikonloppu ottaa kännit perjantaina tai lauantaina. Meni 1-2 pulloa viiniä, bileiltoina enemmän.

Nyt ei ole tehnyt pitkään aikaan mieli juoda tai jos olen juonut olen juonut jonkun seuraksi 1-2 lasia. Ryyppykaverit jätin kokonaan pois elämästäni.

En tiedä, mitä tapahtui, mutta olen siitä muutoksesta onnellinen.

Kävin verikokeissa viime viikolla ja maksa-arvoni ovat hieman koholla, otan nyt huomioon myös enemmän ruokavaliota.

N27

Vierailija
10/21 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin just 39 v ja nyt muutama viime kerta kun oon maistanut viiniä, niin sain yhden lasillisen juotua. Ei maistunut hyvältä ja nousi vähän päähän ja ei tuntunut hyvältä.

Ehkä kuukausi sitten join kyllä itseni vähän liian kovaan humalaan. Krapula ei ollut mikään kamala, mutta näköjään ehkä siitä jäänyt joku kammo. Tai sitten ei vaan enää maistu.

Alku kesästä kyllä tuli muutenkin otettua alkoholia normaalia enemmän, mutta korkeintaan kerran viikossa kuitenkin. Silloin ei ollut mitään ongelmaa, ettei olisi maistunut.

Vierailija
11/21 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia määriä aloittaja olet alkukesästä keskimäärin viikkotasolla juonut?

Keskimäärin 4 annosta, haarukka menee 2-6 välillä. Kertoja oli 3.

Vierailija
12/21 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olen koskaan ryypännyt..nyt 61 v aloitin….ihanaa

Vierailija
13/21 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, tulee jännä olo Alkoholista, ei kiva nousuhumala vaan Inhottava olo

Vierailija
14/21 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajoittuuko juomiin vai tuleeko myös pullasta tai leivästä?

Juomiin. Kypsä, kuumennettu tuote ei ole haitannut.

Nykyisin en enää oireile, tosin juon siiderin tai pari vuodessa. Simaa en saa alas suuria määriä vieläkään.

Vierailija
15/21 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joisit viskiä.

Vierailija
16/21 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen! Alkoholinkäyttö kannattaa lopettaa, jos vain mahdollista. Se on haitallista elimistölle. Ei kannata uskotella itselle, että viini on terveellistä, syö oikeasti terveellisiä antioksidanteeja, älä pilaa kehoasi etanolilla.

Käytin itse aikaisemmin myös alkoholia. En varsinaisesti liikaa, mutta käytännössä IHAN TURHAAN. Mitä hyötyä alkoholista on enää 35 ikävuoden jälkeen, jos sitä ennenkään?

Mutta haittaa siitä on.

Jos joku sanoo, että se lohduttaa tai että se rentouttaa, niin etsi jokin muu lohtu sekä rentoutus, jonka kanssa terveys säilyy pitempään. Mnun on helppo sanoa, koska minun raitis lohtuni oli mieheni, joka ei käytä alkoholia. Hän saattoi ottaa seuraksi, mutta vain vähän ja oli aikoja, kun hän ei halunnut ottaa lainkaan. Hän ei koskaan tuominnut, mutta kun sain lapsia, eikä hänkään käyttänyt, minä lopetin.

Tein itseni kanssa päätöksen, että koskaan en enää kotona ota alkoholia. En sitä kotiin osta. Jos jossain tarjotaan, saatan ottaa hiukan, mutta itse asiasa äskettäin tajusin, että voin nykyisin jo olla vesilinjalla myös juhlissa.

Alkoholi ei ole koskaan tehnyt keholleni hyvää, eikä sopinut minulle, en edes tiedä, miksi sitä oikeastaan piti juoda, meinaan, en ole laisinkaan sen tyyppinen ihminen, jolle se sopii. Mutta se on siitä salakavala, että aloitettuasi et välttämättä pääse siitä ihan noin vain eroon. Eli aivot signaloivat itselläni vuoden(!) ajan lopetettuani raskauteen, että ”mites ois yhdet?” Se oli hämmentävää. Sieltä aina tuli sellainen innostunut ehdotus. Mutta torppasin sen, koska imetin ja lopulta se aivojen ehdottelu loppui :)

Joten ymmärrän, jos lopettaminen ilman selkeää syytä on vaikeaa. Helposti mukautuu siihen mielihaluun.

Vierailija
17/21 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olen koskaan ryypännyt..nyt 61 v aloitin….ihanaa

Älä hyvä ihminen pilaa loppu elämääsi.

Vierailija
18/21 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kanssa sama outo tilanne. Ei maistu alkoholi, ei kyllä ruokakaan. Viikonloppuna jopa kaadoin siiderit altaaseen, ruuat meni roskiin. Mulla om nuhaa, ripulia. En mene koronatestiin, koska luulen että voi olla? Testiin en mene koska karanteeni iskee.

Vierailija
19/21 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viimeiset 10 - 20 vuotta juonut alkuun 10 krt vuodessa, sitten väheni 5 kertaan, 3 kertaan ja lopetin vuoden alussa. Aikanaan nuo juontikerrat oli melko humalapitoisia.

Ei vain enää maistu ja eikä janota. Humalakin tuntuisi epämiellyttävältä ja alkoholi väsyttää. Typerää touhua.

Sosiaaliset suhteet on tietenkin kärsineet ja mihinkään ravintolakeikoille ei huvita mennä. Teen sitten jotain muuta; mm. harrastan enemmän liikuntaa kuin ennen.

Vierailija
20/21 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vähän samoja oireita. Juot vaan väkisin muutaman oluen tms. niin kyllä se sen jälkeen alkaa maistua. Jos siis näin haluat. Minä en halunnut ja lopetin kokonaan yli vuosi sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan