Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa lähteä lasten kanssa mustikkametsään -olenko vieraantunut luonnosta?

Vierailija
16.08.2014 |

Haluaisin lähteä mustikoita poiminaan lasten kanssa (lapset 6 ja 9, eli eivät ihan pikkutenavia), MUTTA mielessäni näen kauhukuvia siitä että joko törmätään karhuun, tai sitten käärme puree minua tai tenavia, tai sitten lapset astuvat johonkin maa-ampiaispesään tms. Kauhukuvani siis tuntuvat siltä että uhkaavat henkeä ja kuvittelen meidän jo juoksevatn henkihieverissä metsästä autolle täynnä ampiaisenpistoja tai sitten joku meistä on riepoteltavana karhun kynsissä....

:D

Ja sitten kuitenkin mietin, että jestas sentään, iän kaikenhan sitä on ennenkin lasten kanssa marjametsällä käyty. Sanokaa mulle, että nää mun kauhukuvani ovat ihan liioiteltuja... olis kuitenkin kiva saada vähän tuoreita marjoja.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:29"]Ootko ihan pöhkö? Oon ollu metsässä vaikka kuinka paljon ja mitään karhuja ei oo näkyny.

[/quote]

Yleensä metsässä karhu näkee sut mutta sä et nää karua.

[/quote]

Karhua*

Vierailija
22/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä astuin maa-ampiaispesään. Yli kymmenen puri ympäri kehoa, myös kasvoihin. Hengenahdistusta ja päivystykseen, ei ollut kiva. Sen koommin en ole mustikkaan mennyt, paitsi lapsen kanssa poimin polun varrelta kodin vierestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään pahempaa ei ole sattunut mutta kerran ankara rankkasade yllätti minut kesken marjareissun. Vaikka olin varustautunut vettähylkivällä hupullisella tuulipuvulla niin yhden mättäällisen aikana sade huuhteli takin läpi pään ja selän ja käsivarret aivan läpimäräksi. Läpimärkänä alkoi vilustaa niin että piti kiirehtiä kotiin.

Vierailija
24/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lasten kans metsässä, pojat 7v, 6v, 5v ja neuvoin, että jos ei oo varma, missä on ja ei nää mua tai autoa, ni silloin pitää pysyä paikallaan ja huutaa. :)

Eläimistä ei edes puhuttu, tai sanoin, että ne kyllä väistää meitä, ku pidetään vähän meteliä. Kyypakkaus mukana on hyvä, ku sen voi antaa ensiavuks hyönteisten pistoihin.

Ajattelin itekin mustikkametsään, mutta todellakin yksin. Mies oli maanantain kyyhkyjahdissa, ni mä voin ottaa tän päivän marjastukselle..

Vierailija
25/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta tuttua pisti ampiaiset ympäri kehoa, monen monta pistoa molemmilla. Ottivat kyypakkauksen kotiin päästyään ja se auttoi heti kipuihin ja turvotuksiin. Nyt jo nauravat tapahtuneelle, juoksivat metsästä alusvaattesillaan kun ampparit pääsivät vaatteiden alle ja hädissään tietysti riisuivat ne. :P Muakin pelotti ajatus metsään lähdöstä, mutta siellä metsässä unohdin kaikki pelot. 20 litraa mustikoita saatiin poimittua ilman mitään henkilövahinkoja... Ottakaa kyypakkaukset mukaan varmuuden vuoksi. Karhun varalle pitäkää vaan kovaa meteliä.

Vierailija
26/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:42"]

Mä olin lasten kans metsässä, pojat 7v, 6v, 5v ja neuvoin, että jos ei oo varma, missä on ja ei nää mua tai autoa, ni silloin pitää pysyä paikallaan ja huutaa. :)

Eläimistä ei edes puhuttu, tai sanoin, että ne kyllä väistää meitä, ku pidetään vähän meteliä. Kyypakkaus mukana on hyvä, ku sen voi antaa ensiavuks hyönteisten pistoihin.

Ajattelin itekin mustikkametsään, mutta todellakin yksin. Mies oli maanantain kyyhkyjahdissa, ni mä voin ottaa tän päivän marjastukselle..

[/quote]

Montako kyyhkyläistä jäi nalkkiin? :D Tuota mun mies ei ole vielä keksinytkään.

Vierailija
27/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onpa ihmiset tosiaan vieraantuneita luonnosta. Viime vuonna kyllä kävin metsässä lasten (1 ja 3 v.) kanssa, ei mitään ongelmia ja tykkäsivät kovasti. Vähän tuli mustikoita poimittua, mutta suurin osa meni suoraan suuhun. ;) Nyt tänä kesänä en ole jaksanut raskaana ollessa käydä, mutta ensi kesänä sitten vauva Manducaan ja menoks! :)

Vierailija
28/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lapseni kanssa marjassa jo silloin kun hän oli alle 2-vuotias. Meillä on tosin myös sellaista helppokulkuista harjumetsää, jossa on asutusta lähettyvillä.

Joten ei nyt missään metsän syövereissä olla oltu. Mutta merillä oli viltti mukana ja Se levitettiin aina välillä, niin sai tyttö istua siinä, juoda mehua jne. Ja minä keräsin siinä ympärillä mustikoita.

Nyt teininä hän ei arastele ollenkaan metsään menemistä. Ärsyttää oikeasti, että tällaisella paikkakunnalla kuin me asutaan, eli harjumetsää pururatoineen joka puolella, on lapsia jotka ei ole käyneet siellä vanhempiensa kanssa.

Vierailija
29/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo metsään vaan. Harvoin niihin eläimiin törmää, ne haistaa ihmisen jo kaukaa ja osaavat liikkua niin hiljaa että ei niitä näe. Ja lasten kanssa lähtee varmasti sen verran ääntäkin että karhut todellakin pysyy loitolla :)

Vierailija
30/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:33"]No näin ampiaisallergisena EN mene metsään. En ole ikinä vältellyt, mutta tämä vuosi on aivan erityisen paha hullujen amppareiden kanssa.

[/quote]

Meidän parvekkeella pörrää ampiaisia joka päivä. Etsivät ilmeisesti epätoivoisesti ruokaa. En huido niitä vaan liikun hitaasti, ne eivät pistä. Eihän se kivaa ole, että ne laskeutuvat iholle, mutta paniikkiin ei saa mennä.

Vierailija
31/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:47"] 

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:40"]

Ei kannata mennä. Hirvikärpäset tulee ihan lähipäivinä.

[/quote]

Niitä on jo. Kierrän metsät kaukaa. T. Maalainen

[/quote]

NOOOOOUUUU!!! Talvella sitten seuraavaksi metsään :(.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi