Nyt tuli viimeinen pisara!
Ollaan joulukuusta 2012 lähtien seurusteltu. Alkuvuodesta 2013 muutettu yhteen, puhuttu tosi paljon naimisiinmenosta ja lapsista. Meillä menny tosi hyvin, pieniä kinoja lukuunottamatta. Ei olla ikinä riidelty edes kunnolla, mies on todella herrasmies. Nyt kesällä asiat kuitenkin muuttunut radikaalisti, en tiedä yhtään miksi näin yhtäkkiä. Miehestä tullut tosi mustasukkanen, kerron hänelle aina kaiken, kerroin myös kesäkuun lopulla että juttelin erään miehen kanssa baarissa. Ennenkin kertonut jos olen jonkun kanssa jutellut, ei mitään ongelmaa ole ollut, luottamus pelaa. Silloin kuitenkin riideltiin ekaa kertaa pahasti, hän oli kuulemma pettynyt minuun yms. Ei ollut mitään tapahtunut miehen kanssa, molemmat parisuhteessa, miehellä jopa lapsia. Riidan jälkeen ei puhunut viikkoon, sen jälkeen hetken asiat menivät normaalisti. Heinäkuun alusta lähtien mies tiuskinut, ollut tyly ja isoja riitoja tullut. En tiedä yhtään mikä häneen on tämän kesän aikana mennyt! Nyt sitten tänä yönö riideltiin taas, aluksi oli perus riitaa mutta sitten tippui pommi. Mies kutsui minua huoraksi. Tästä suutuin ja kunnolla, sellainen huuta alkoi että huhuh. Riidan jälkeen mies on poikkeuksellisesti pyydellyt hyvin paljon anteeksi ja selittänyt sanomisiaan koska oli vihainen ja sydän särkynyt. En ymmärrä koko miestä enään. Tunti sitten olin varma että tämä oli tässä, niin vihainen olin. Nyt olen kuitenkin rauhoittunut enkä tiedä mitä tehdä. Mies olkkarissa ja tekstailee mulle (makuuhuoneeseen) olenko vielä vihainen. Ei uskalla tulla vissiin tänne.
Kommentit (49)
No kerro miehellesi tästä muutoksesta, minkä olet hänessa havainnut. Että miten hän on muuttunut.... Katso mitä hän vastaa, onko itse huomannut saman? Olisko stressiä, menetyksiä tai jotain muuta taustalla, miksö saattaisi selittää asiaa? Hyväksyttävää tuollainen käytös ei kuitenkaan ole.
Tai joskus ihmisten tapa olla suhteessa ja huonot puolet tulevat esiin vasta vuoden-parin-kolmen yhdessäolo vuoden jälkeen. Voi olla, että miehesi onkin mustasukkainen hermoheikko, jonka käytös vaan pahenee ajan myötä. Sinuna ottaisin aikalisän ja selvittäisin tilannetta yhdessä miehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 00:14"]
No kerro miehellesi tästä muutoksesta, minkä olet hänessa havainnut. Että miten hän on muuttunut.... Katso mitä hän vastaa, onko itse huomannut saman? Olisko stressiä, menetyksiä tai jotain muuta taustalla, miksö saattaisi selittää asiaa? Hyväksyttävää tuollainen käytös ei kuitenkaan ole. Tai joskus ihmisten tapa olla suhteessa ja huonot puolet tulevat esiin vasta vuoden-parin-kolmen yhdessäolo vuoden jälkeen. Voi olla, että miehesi onkin mustasukkainen hermoheikko, jonka käytös vaan pahenee ajan myötä. Sinuna ottaisin aikalisän ja selvittäisin tilannetta yhdessä miehen kanssa.
[/quote]
eks lukenu et ne on eronnu :D
Onko sinulla mitään tietoa miehen aikaisemmista suhteista? Kannattaisi ottaa hiukan selvää. Miekkonen saattaa olla niitä, jotka suhteen alussa yrittävät peittää sairaalloisen mustasukkaisuutensa, johon edelliset liitot ovat kariutuneet. Suhteenne edettyä koira näytti sitten oikean karvansa. Mustasukkaisuus ja ehkä tässä tapauksessa myös narsismi, ovat vaikeita asioita, eikä niistä yleensä parannuta, vaan tekevät elämästä helvettiä.
Pidä siis pää kylmänä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 04:16"]
Joskus tollasen käytöksen takana saattaa olla miehen oma syyllisyys...on tehnyt jotain, josta haluaa syyttää sua ettei itse paljastuisi.
[/quote]
Mulla tuli heti sama mieleen. Vanha äitini sanoi aikoinaan, että jos mies syyttää pettämisestä ja alkaa yhtäkkiä olla mustasukkainen, sillä on jotain salattavaa itsellään omallatunnollaan. aika monesti olen huomannut, että tuo pitää paikkaansa. Olen jo 50+, eli kokemusta on.
On kuullut jonkun huhun sinusta. Kysy mikä juttu? Kysy. Juttele.
JSSAP! Ihan oikeasti, minä en pystyisi olla kontrolloivan, mustasukkaisen huorittelijan kanssa sekuntiakaan. Ansaitset parempaa!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 03:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 03:20"]
Älä hyvä ihminen ala rakentamaan pilvilinnoja sellaisen ihmisen kanssa joka huorittelee sinua. Seuraavaksi saat nyrkkiä.
[/quote] Maa kutsuu, haloo? Jos mies riidan aikana kiivastuneena möläyttää ruman sanan, jota jälkikäteen kovasti katuu, on siitä vielä pitkä matka fyysiseen väkivaltaan.
[/quote]
Ottakaa naiset tämmöiset huorittelut todella vakavasti. Aiheettomasti mustasukkainen huorittelu on yleensä todellakin niitä ensimmäisiä merkkejä siitä, että suhde voi muuttua väkivaltaiseksi. Varsinkin henkisesti väkivaltaiseksi ja jo pelkästään se voi olla todella rankkaa ja hajoittavaa. Ja sitä kun on jatkunut tarpeeksi pitkään, niin kyllä se nyrkkikin heilahtaa helposti.
Ap teki todella oikean ratkaisun kun päätti erota. Normaali ja terveellä järjellä varustettu mies ei ole mustasukkainen tuollaisesta ihan mitättömästä ja aiheettomasta.
Oon ollu nyt oman mieheni kanssa 7 vuotta, ja aluksi hänkin oli todella mustasukkainen. Pahimman kriisimme aikaan toisen ja kolmannen vuoden kohdalla jopa kuvitteli että varmasti petän häntä, ja pysyn suhteessa vain säälistä ynnä muuta typerää. Yhden hirveän riidan aikana kutsui muakin huoraksi, ja siitä loukkaannuin todella.
Me haluttiin selvittää välit koska rakastettiin toisiamme. Opeteltiin ammattilaisen kanssa puhumaan, ja puhuttiin kotonakin paljon. Miehen luottamus mua kohtaan kasvoi, koska hän halusi luottaa. Hän tajusi että menettää mut vahtimisella, ja omakin olo pahenee jos kehittelee mielessään kaikkea mitä voi mahdollisesti tapahtua.
Nyt tilanne on hyvä, luottamus on täysi. Saan käydä viettämässä iltaa ilman mökötystä, kavereiden kanssa soittelu ja niiden näkeminen ei vedä miestä heti happamaksi.
Jos suhde on hyvä, ei ole väkivaltaa, molemmat suostuu puhumaan ja selvittämään kaiken, lopputulos voi olla hyvä.