Olen uupunut feministien naisille ja miehille asettamiin paineisiin / T.Nainen 30v
Olin vuosia tosi moderni, mutta olen tosi uupunut feministien naisille asettamiin paineisiin. Pitää olla bosslady, pitää olla "en tarvitse miestä mihinkään" asenteella ja on oltava oikeastaan enemmän ja kaikkea, ja miehen tarvitsemien on kuin rikollista. Tuntuu myös että miehille jopa kuin pitää olla kiukkuinen ja valittaa jotta on tiedostavan feministin kuuloinen ja viljellä termiä "toksinen maskuliinisuus".
Olen vuosien varrella biseksuaalina tapaillut ja seurustellut niin naisten, miesten kuin myös muiden sukupuolien kanssa. Olen käynyt läpi monet roolit ja yllätyksenä minä haluankin olla vaan ns. "tavallinen perinteinen nainen". Haluaisin uskaltaa sanoa sen, mutta koen että ilmapiiri on heti tuomitseva. Siis että jos haluan olla pullantuoksuinen äiti, haluan myöntää että tarvitsen miestä, haluan sukupuoliroolit parisuhteessa heteromiehen kanssa
enkä halua tätä että miehet ja naiset on pakko olla." samoja" . 
Tämä on se mihin olen päätynyt, mutta suvaitsevuus ei tunnukaan ulottuvan siihen jos haluat olla tavallinen nainen. Ja jopa tämäkin sitten että ei kuulemma saisi käyttää sanoja tavallinen tai normaali kun mitä ne tarkoittaa.. Mutta varmaan moni tajuaa mitä tarkoitan termillä tavallinen nainen?
Moni feministi tuntuu sanovan että joo joo kaikki on ok ja kaikki saa olla sellaisia kun on... Kunnes sanot ääneen sen että et halua olla bosslady, supernainen vaan ihan vaan tavallinen nainen, olla naisellinen, eikä ylianalysoida puhki asioita. Kaikkea ei tarvitse analysoida niin perkeleesti.
Eli olen todella uupunut ja lopen kyllästynyt feministien puheisiin ja analyyseihin ja miesvihaan.
Jos tästä sai selvää. En vaan jaksa tätä enää.
Kommentit (443)
feminismissä on kyse muun ohella myös valinnan mahdollisuudesta, kukaan ei sinua pakota olemaan mikään itsenäinen nainen vaan rohkaisee tekemään mitä haluaa muiden tapaa lyttäämättä.
Oletko, ap, sinäkin oman elämänsä objekti? Kuten niin moni mies tällä palstalla tuntuu olevan. Asiat vain tapahtuvat heille; on joku ulkopuolinen kollektiivi, joka säätää ja määrää, onko heillä naisia, töitä tai mitä milloinkin. Heillä itsellään ei tunnu olevan siihen osaa eikä arpaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrä, että se mitä haluat olla, eli "haluan olla pullantuoksuinen äiti, haluan myöntää että tarvitsen miestä, haluan sukupuoliroolit parisuhteessa heteromiehen kanssa", on juuri se mitä suurin osa miehistä arvostaa korkealle. Jos aidosti haluat noita asioita, saat valita suuresta joukosta miehiä. Ja sen miehen jonka valitset tulet tekemään todella onnelliseksi.
Olen eri mieltä siitä, että suurin osa miehistä kykenisi tuohon. Nykymies on hukassa, maskuliinisuus on kadonnut. Miehet eivät edes ymmärrä mitä maskuliinisuus todella tarkoittaa. Emmekä me naisetkaan taida sitä useimmiten ymmärtää.
Miehet haluavat uratykin tai hyvän jätkän. Tai äitihahmon itselleen kokkaamaan ja hoitamaan asiat. Jos karkeasti yleistetään.
Maskuliinisuus olisi jotain ihan muuta. Nainen saisi silloin kukoistaa, ei toimia äitinä miehelleen, ilmaisena kodinkoneena tai elättäjänä.
Jo tämä osoittaa kiukkua miehiä kohtaan kun ei uskota että nainen voi ajatella kuten ap kirjoittaa
Hyvä aloitus ja kiinnostava aihe. Tästä voitaisiin keskustella enemmänkin. Näin ajattelevia naisia on, mutta tästä ei juurikaan kuule puhuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Lisäys : lähipiirissä paljon niitä uusimman aallon feministejä
Tuttua. Nuo ovat saman tyyppisiä vaatimuksia ja käyttäytymistapoja kuin yleensäkin äärivasemmistolaisilla: toisen mielipidettä kysytään, mutta jos se ei täysin vastaa ainoaa oikeaa mielipidettä, niin aletaan täysin nujertamaan keskustelukumppania.
Pahinta on, jos ei ole mielipidettä johonkin asiaan eli ei ole riittävän tiedostava, silloin saa täyslaidallisen niskaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrä, että se mitä haluat olla, eli "haluan olla pullantuoksuinen äiti, haluan myöntää että tarvitsen miestä, haluan sukupuoliroolit parisuhteessa heteromiehen kanssa", on juuri se mitä suurin osa miehistä arvostaa korkealle. Jos aidosti haluat noita asioita, saat valita suuresta joukosta miehiä. Ja sen miehen jonka valitset tulet tekemään todella onnelliseksi.
Olen eri mieltä siitä, että suurin osa miehistä kykenisi tuohon. Nykymies on hukassa, maskuliinisuus on kadonnut. Miehet eivät edes ymmärrä mitä maskuliinisuus todella tarkoittaa. Emmekä me naisetkaan taida sitä useimmiten ymmärtää.
Miehet haluavat uratykin tai hyvän jätkän. Tai äitihahmon itselleen kokkaamaan ja hoitamaan asiat. Jos karkeasti yleistetään.
Maskuliinisuus olisi jotain ihan muuta. Nainen saisi silloin kukoistaa, ei toimia äitinä miehelleen, ilmaisena kodinkoneena tai elättäjänä.
Tämä on kyl niin tosi. Suomalaiset miehet hakee valtaosa miehekästä naista tai äitiä.
...Juurikin tuo paine siis. Ei se ole ap:n henkilökohtainen ongelma tai heikkous. Ap vain otti tämän ilmiön puheeksi. Ja hyvä että otti. Kai tästäkin saa keskutella?
Ymmärrän. Moni nainen voisi paremmin, jos voisi toisinaan jättää kaiken sen suorittamisen ja "vahvuuden", ja vain kömpiä miehen kainaloon lepäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäys : lähipiirissä paljon niitä uusimman aallon feministejä
Tuttua. Nuo ovat saman tyyppisiä vaatimuksia ja käyttäytymistapoja kuin yleensäkin äärivasemmistolaisilla: toisen mielipidettä kysytään, mutta jos se ei täysin vastaa ainoaa oikeaa mielipidettä, niin aletaan täysin nujertamaan keskustelukumppania.
Pahinta on, jos ei ole mielipidettä johonkin asiaan eli ei ole riittävän tiedostava, silloin saa täyslaidallisen niskaansa.
TÄTÄ minä tarkoitin.
Ja tiedän hyvin etten anna toisten omiin valintoihin vaikuttaa, aloitus oli siitä että olen kyllästynyt tuomitsemiseen ja siihen että mulle puhuu alaspäin toiset naiset kun en sovi heidän poliittiseen age saan enää. Kai siitä saa sanoa että ketuttaa toisten tuomitseminen?????
T. ap joka on nainen (!)
Olet fiksu nainen. Toivotaan että mahdollisimman moni nainen heräisi.
Eihän kukaan nainen enää voi olla tuota mieltä kuin ap. Eli hän on trolli, toksinen maskuliini.
Naisena esiintyvä mies taas vauhdissa.
Täälä kinastellaan onko ap. trolli vai ei, asiasta ei puhuta. Eli. Saako nainen pitää perinteisestä naisen roolista? Onko se jo kiellettyä?
vmp taas. Miksi ap esität naista?
Koko aihe on höpö höpöä, tyhjästä paineistumista. Feminismin kanssa sillä ei ole tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Täälä kinastellaan onko ap. trolli vai ei, asiasta ei puhuta. Eli. Saako nainen pitää perinteisestä naisen roolista? Onko se jo kiellettyä?
No tietenkin saa. Kuka se kieltää? Lisäksi tämä maa on puolillaan perheitä, jotka toimivat perinteisesti. Keksitty ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin saa. Kuka se kieltää? Lisäksi tämä maa on puolillaan perheitä, jotka toimivat perinteisesti. Keksitty ongelma.
Sinun mielestäsi. Sinun mielestäsi.
Miksi osallistut koko keskusteluun? Mikä sun ongelma on?
Hienoa, oletko tällä hetkellä vapaa? Kävin pari koppeloa pyytämässä, kehtaatko tehdä siitä meille illallista, nyljinkin ne jo valmiiksi. Siellä voi olla lihassa hauleja. Ja niitä tuoreita perunoita!