Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen uupunut feministien naisille ja miehille asettamiin paineisiin / T.Nainen 30v

Vierailija
01.08.2021 |

Olin vuosia tosi moderni, mutta olen tosi uupunut feministien naisille asettamiin paineisiin. Pitää olla bosslady, pitää olla "en tarvitse miestä mihinkään" asenteella ja on oltava oikeastaan enemmän ja kaikkea, ja miehen tarvitsemien on kuin rikollista. Tuntuu myös että miehille jopa kuin pitää olla kiukkuinen ja valittaa jotta on tiedostavan feministin kuuloinen ja viljellä termiä "toksinen maskuliinisuus".

Olen vuosien varrella biseksuaalina tapaillut ja seurustellut niin naisten, miesten kuin myös muiden sukupuolien kanssa. Olen käynyt läpi monet roolit ja yllätyksenä minä haluankin olla vaan ns. "tavallinen perinteinen nainen". Haluaisin uskaltaa sanoa sen, mutta koen että ilmapiiri on heti tuomitseva. Siis että jos haluan olla pullantuoksuinen äiti, haluan myöntää että tarvitsen miestä, haluan sukupuoliroolit parisuhteessa heteromiehen kanssa
enkä halua tätä että miehet ja naiset on pakko olla." samoja" .

Tämä on se mihin olen päätynyt, mutta suvaitsevuus ei tunnukaan ulottuvan siihen jos haluat olla tavallinen nainen. Ja jopa tämäkin sitten että ei kuulemma saisi käyttää sanoja tavallinen tai normaali kun mitä ne tarkoittaa.. Mutta varmaan moni tajuaa mitä tarkoitan termillä tavallinen nainen?

Moni feministi tuntuu sanovan että joo joo kaikki on ok ja kaikki saa olla sellaisia kun on... Kunnes sanot ääneen sen että et halua olla bosslady, supernainen vaan ihan vaan tavallinen nainen, olla naisellinen, eikä ylianalysoida puhki asioita. Kaikkea ei tarvitse analysoida niin perkeleesti.

Eli olen todella uupunut ja lopen kyllästynyt feministien puheisiin ja analyyseihin ja miesvihaan.

Jos tästä sai selvää. En vaan jaksa tätä enää.

Kommentit (443)

Vierailija
1/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
2/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys : lähipiirissä paljon niitä uusimman aallon feministejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Kiitos kun luit!!!!!!!!! :D :DDDDDDDD

Vierailija
4/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettet osaa elää sellaista elämää kuin haluat, ei ole muiden vika.

Kyllähän se alkaa pitkälti olemaan, ei tässä muilta eristyksissä eletä.

ei-ap

Vierailija
5/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun tähän täysin! Vaikkei olisikaan feminismin perimmäinen idea, niin näin se helposti tavalliselle naiselle näyttäytyy. Paineina olla joku superihminen.

Opiskelen alaa joka on TÄYNNÄ kiihkomielisiä feministejä. Se voi toki vaikuttaa asiaan.

Vierailija
6/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle eivät ole asettaneet mitään paineita tai sääntöjä. Voin olla niin perinteinen tai perinteetön kuin haluan.

Vierailija
7/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se alkaa pitkälti olemaan, ei tässä muilta eristyksissä eletä.

ei-ap

Lisäyksenä totean, että tuo on näitä feministien latteuksia, joissa ei ole logiikan häivää, kuten ei koko ismissä itsessään.

Vierailija
8/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap.

T. N26

Vierailija
9/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sitä on huono itsetunto kun naisilla on tapana nokkia toisiaan heti jos ei mene lauman mukana.

Vierailija
10/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi feminismit ja vastaavat sitten nimenomaan puhuvat siitä, miten monet asiat ovat "rakenteiden", "kasvatuksen", "yhteiskunnan" vaikutusta? Eikö se olekaan näin silloin jos ei mene heidän ideologiaansa? Hekin ovat sitä ympäristöä ja rakenteita ihan samallailla kuin muutkin ja voivat toimia haitallisesti, paineita luoden ja tietynlaista naisen roolia pakottaen.

Vierailija
11/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Feminismi on (tai oli) tärkeää. Valitettavasti mikä tahansa hyvä ideologia saadaan pilattua, koska ihmiset nyt vaan on vähän hukassa. Feminismi sinänsä ei ole ongelma, vaan se että ihmiset käyttävät sitä itsensä korottamiseen tai kuka mihinkin... 

Toivoisi että ihmiset kykenisivät ajattelemaan vähän avarammin, ei ole yhtä oikeaa tapaa elää. Joku voi nauttia tiiviistä parisuhteesta, toinen sinkkuudesta. Joku saattaa haluta keskittyä uraansa, kun toinen nauttii vaikka kotirouvana olemisesta.

Ja ne ovat kaikki ihan yhtä hyviä tapoja elää. Kullekin makunsa mukaan.

Vierailija
12/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes liikennemerkeissä ei enää saa näyttää hameellista henkilöä. Naisellisuutta katsotaan pahalla.

Vierailija
13/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ahdistava ja mustavalkoisesti ajatteleva ystäväpiiri, jos ilmapiiri on tuommoista. Hanki parempaa seuraa.

Tai sitten voisit miettiä, miksi koet noin. Se, että nainen voi olla vahva ja pärjätä itsenäisesti, ei ole mikään vaatimus. Ei se ole toisilta naisilta pois, jos koet haluavasi toisenlaista elämää.

En ymmärrä, miksi naisellisuus, tasa-arvoinen parisuhde ja feminismi olisivat jotenkin ristiriidassa. Josset jaksa analysoida, niin vaihda hömpälle. Miksi pakottaa itsensä tekemään asioita, jotka eivät tunnu omilta?

Se on sinun oma elämä, vietät sen niin kuin tahdot, kunhan et vie toisilta pois heidän omaa valinnanvaraa.

Vierailija
14/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä, että se mitä haluat olla, eli "haluan olla pullantuoksuinen äiti, haluan myöntää että tarvitsen miestä, haluan sukupuoliroolit parisuhteessa heteromiehen kanssa", on juuri se mitä suurin osa miehistä arvostaa korkealle. Jos aidosti haluat noita asioita, saat valita suuresta joukosta miehiä. Ja sen miehen jonka valitset tulet tekemään todella onnelliseksi.

Vierailija
15/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota.. Oletko nyt ihan varma, että kyseessä on juuri feminismi vai jokin muu henkilökohtainen kriisi? Olen itse ns.perinteinen nainen, monessa mielessä vanhanaikainenkin, myös uskovainen ja kyllä minä olen saanut olla ihan rauhassa sellainen kuin olen. Ei ole feministit tulleet nenille hyppimään.

Et muuten sinäkään olisi saanut kokeilla naisten kanssa seurustelua ellei olisi ollut näin vapaata kuin nykyään on.

Sanoisin että nykyään on kaikilla vain enemmän vapautta valita ja olla se kuka aidosti on. Kukaan ei ole kieltänyt perinteistä miehen ja naisen liittoa.

Vierailija
16/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi feminismit ja vastaavat sitten nimenomaan puhuvat siitä, miten monet asiat ovat "rakenteiden", "kasvatuksen", "yhteiskunnan" vaikutusta? Eikö se olekaan näin silloin jos ei mene heidän ideologiaansa? Hekin ovat sitä ympäristöä ja rakenteita ihan samallailla kuin muutkin ja voivat toimia haitallisesti, paineita luoden ja tietynlaista naisen roolia pakottaen.

Jonne tekee tänne aloituksen, jossa esittää naista. Ei nyt oikein mene läpi.

Vierailija
17/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on mies. Kaikki naiset vihaa miehiä, eli ovat feministejä. M26

Vierailija
18/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap= mies, joten se siitä.

Vierailija
19/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tehnyt tänne monta samanlaista provoa, vaihda jo levyä.

Vierailija
20/443 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes liikennemerkeissä ei enää saa näyttää hameellista henkilöä. Naisellisuutta katsotaan pahalla.

Itä-Helsingissä pitkään asuneena minusta olisi ihan kiinnostavaa päivittää liikennemerkit pukeutumisen mukaan, siellä kun näkee paljon pitkiin hameisiin pukeutuvia (pitkäpartaisia) miehiä. Helpompana pitäisin kuitenkin liikennemerkkien sukupuolineutraaliutta.