Pelottaakohan narsistia jos sen uhri sekoaa ja alkaa vainota sitä?
Osat kääntyväkin toisinpäin. Miltähän narsistista tuntuisi silloin?
Kommentit (95)
En usko.
Mulla naksahti eron jälkeen kun ex alkoi uhkailla nykyistä miestäni, ja tein jotain rikollistakin siinä rytäkässä.
Ex lopetti kyllä uhkailun, ja käyttäytyi pelokkaasti, mutta uskon hänen näytelleen pelkonsa osoittaakseen olevansa mun uhri jollekin/joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkoakin on erilaista. Toinen pelkää henkensä edestä, toinen sitä, että jää kiinni pahoista teoistaan. Ei siksi, että maine menisi vaan siksi, ettei voisi jatkaa.
Edelleen on niin häiriintyneitä että ne pahat teot ovat ihan sitä ettei alistu käyttöönsä eikä anna omaisuuttaan käytettäväksi eikä annakaan kaikkea ilmaiseksi jne. Narsistille kun kuuluu mielestään ihan kaikki ilaisena ja itsestään selvyytenä tietysti. Narsisti valikoi uhrinsa hyväksikäytettävyyden arviolla ja joskus vaan kolahtaa niin ettei toinen alistukaan. Ja sitten levitellään pas kaa. Tällainen vahva ihminen haastaa oikein narsistit.
Nykyään narsistin puheet voi äänittää kännykällä ja soittaa sopivassa kohdassa muille ihmisille, vaikka narsistin työnantajalle. Narsisti ei voi enää sanoa, en ole sanonut, en ole tehnyt.
Narsistit ovat niin ylpeitä, että eivät ne usko että uhri kääntyisi vastaan tai osaisi juonia mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti pitää itsestäänselvyytenä sitä, että toinen ajattelee ja toimii kuten hänkin. Hänellä ei ole kykyä asettua toisen asemaan, joten hän kuvittelee toisen olevan samanlainen kuin hän itse. Joten todennäköisesti hän saattaa pitää jonkinlaista kostoa tai vainoa todennäköisenä.
Tässä on vaan se että ne taloyhtiön säännöt ovat laadittu sitä varten samanlaisiksi kaikille että koska jokainen maksaa omasta asumisestaan itse niin heilläkin on oikeus omaan rauhaan omilla rahoillaan, narsisti taas kuvittelee että hän laatii ne säännöt ja asuu näin 5-10 asunnossa yhtäaikaa.
Kerrostalossa saa käydä suihkussa ja vessassa yöllä ja siivota vaikka sunnuntaina, nämä on laissa. Jos narsisti yrittää määrätä, soitan taloyhtiön isännöitsijälle ja muille viranomaisille.
Voiko olla että olette itse narsisteja?
Käytättekö ihmisiä hyväksi?
Saatteko taloudellista apua ja hyötyä manipuloimalla ihmisiä, keksimällä juttuja sairauksista ja teitä kohdanneista katastrofeista, jotta saisitte rahaa?
Narsistin tärkein tunnusmerkki on HYVÄKSIKÄYTTö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti pitää itsestäänselvyytenä sitä, että toinen ajattelee ja toimii kuten hänkin. Hänellä ei ole kykyä asettua toisen asemaan, joten hän kuvittelee toisen olevan samanlainen kuin hän itse. Joten todennäköisesti hän saattaa pitää jonkinlaista kostoa tai vainoa todennäköisenä.
Tässä on vaan se että ne taloyhtiön säännöt ovat laadittu sitä varten samanlaisiksi kaikille että koska jokainen maksaa omasta asumisestaan itse niin heilläkin on oikeus omaan rauhaan omilla rahoillaan, narsisti taas kuvittelee että hän laatii ne säännöt ja asuu näin 5-10 asunnossa yhtäaikaa.
Kerrostalossa saa käydä suihkussa ja vessassa yöllä ja siivota vaikka sunnuntaina, nämä on laissa. Jos narsisti yrittää määrätä, soitan taloyhtiön isännöitsijälle ja muille viranomaisille.
Nuo on laissa, ei voida tehdä mitään muita taloyhtiösääntöjä, koska ne on laittomia eli ilmoitus viranomaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä puhuttu suihkussa käymisestä tai vessassa käymisestä mutta jo siivoaminen äänekkäästi on kyseenalaista ja sulaa hulluutta. Narsisti ei halua edes ajatella toisia vaan ajattelee olevansa ainoa maailmassa, koko maailma on itsestä käsin. Normaali tajuaa yhteisen hyvän ja vaalii sitä.
Taloyhtiö ei voi kieltää vessassa ja suihkussa käymistä yöllä, koska laissa on että on oikeus käydä vessassa ja suihkussa yöllä ja saa siivota sunnuntaina. Jos narsistit kirjoittaa omia sääntöjä niin niitä ei tarvitse noudattaa ja voi ottaa viranomaisiin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä puhuttu suihkussa käymisestä tai vessassa käymisestä mutta jo siivoaminen äänekkäästi on kyseenalaista ja sulaa hulluutta. Narsisti ei halua edes ajatella toisia vaan ajattelee olevansa ainoa maailmassa, koko maailma on itsestä käsin. Normaali tajuaa yhteisen hyvän ja vaalii sitä.
Kyllä siivota saa ihan vapaasti joka päivä, kun ei siivoa yöllä, siivous on lain mukaan sallittu eikä siihen voi kukaan puuttua ja nykyään on sunnuntaisin kaupatkin auki eli se on työpäivä eli voi sunnuntaina siivota ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla että olette itse narsisteja?
Käytättekö ihmisiä hyväksi?
Saatteko taloudellista apua ja hyötyä manipuloimalla ihmisiä, keksimällä juttuja sairauksista ja teitä kohdanneista katastrofeista, jotta saisitte rahaa?Narsistin tärkein tunnusmerkki on HYVÄKSIKÄYTTö!
Kyllä aina pitäisi olla pöytä koreana ja ilmaisia tunteja lapsille ja saada hyötyä toiseista. Jos odottaa vastavuoroisuutta niin narsistihan häipyy. Hän voi vaikka asua toisen luona jos vaan saa hyötyä, mutta ei ikinä itse kutsu eikä järjestele mitään. Palkkio on toiselle se että hän häipyy ja puhuu pa skaa huolella kun ilmaiset asiat loppuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siivota saa ihan vapaasti joka päivä, kun ei siivoa yöllä, siivous on lain mukaan sallittu eikä siihen voi kukaan puuttua ja nykyään on sunnuntaisin kaupatkin auki eli se on työpäivä eli voi sunnuntaina siivota ihan rauhassa.
Yösiivoamisestahan tuossa puhuttiinkin, siivoa vaikka joka päivä muuten. Jos narsisti tietää mummojen nauttivan kirkonmenoista on varmaa että alkaa moppi heilua ja imuri ulista :) Kyllä nämä kusipäät tiedetään.
Ihminen, joka puhuu totta eikä keksi valheita tai panetteluja muista, ei voi olla narsisti.
Eikä sellainen, joka ei etsi hyötymistä muista.
Narsisti taas on lipevä, keksii muista aina pahaa sanottavaa, mustaa mainetta ilman syytä, ei kestä kritiikkiä ja hakee (varsinkin) taloudellista hyötyä muista. Maksimoi kaikessa OMAN hyötynsä. Hän ja hänen perheensä ovat kaikessa muita parempia.
Kuinkahan monta tappoa/murhaa on tapahtunut siksi, koska narsisti on pompotellut väärää ihmistä? Uhriahan ei saisi syyttää (mikä on hölmöä), mutta tuli vain mieleen.
Huopapalojakin on narsistien vaikea keksiä huonekaluihinsa vaikka muutoin olisi kaikki vehkeet alla muuten. Pääasia että saa olla ja kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta tappoa/murhaa on tapahtunut siksi, koska narsisti on pompotellut väärää ihmistä? Uhriahan ei saisi syyttää (mikä on hölmöä), mutta tuli vain mieleen.
No sinunkin jutut ovat narsistisia, koska narsisti kostaa. Normaalit antavat olla. Narsistihan murhaa, koska jo se viha on murhaamista. Tätä riittää kyllä, joka kylässä. Mutta ei se ihan noin mene laki se on sinullakin. Sinähän murhaat jokaista joka rajoittaa vähänkin.
Miksi pitäisi ns seota? Täysvittuuntuminen pitkään jatkuneeseen stagnaatioon riittää.
Harvinaisen kirkasta ja tervettä. 🌋
Sitten oikeassa kohtaa saa jäädä nuolemaan näppejään.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka puhuu totta eikä keksi valheita tai panetteluja muista, ei voi olla narsisti.
Eikä sellainen, joka ei etsi hyötymistä muista.
Narsisti taas on lipevä, keksii muista aina pahaa sanottavaa, mustaa mainetta ilman syytä, ei kestä kritiikkiä ja hakee (varsinkin) taloudellista hyötyä muista. Maksimoi kaikessa OMAN hyötynsä. Hän ja hänen perheensä ovat kaikessa muita parempia.
Yhtälailla otetaan hyvin menestyviä tms silmätikuksi ja heijastetaan omaa narsistista tuhoavaa kateutta viattomiinkin. Narsisti ei voi sietää menestyneempää koska se kuuluisi hänelle, hän ajattelee. On saatava kaikki toisen oma.
Pelkoakin on erilaista. Toinen pelkää henkensä edestä, toinen sitä, että jää kiinni pahoista teoistaan. Ei siksi, että maine menisi vaan siksi, ettei voisi jatkaa.