Miten olet oppinut nauttimaan lihastreenistä?
Treenaan lihaskuntoa kolmena päivänä viikossa, ja saan treenistä selkeästi hyötyä. Ongelmana on, että inhoan sitä. On aina ikävää herätä niihin aamuihin, kun on lihastreenipäivä. Treenin jälkeen on helpottunut olo. Aerobisesta sen sijaan yleensä nautin, varsinkin näin kesällä, kun saa lähteä ulos lenkille ja ottaa musaa kuulokkeisiin.
Onko mitään keinoa, että alkaisi nauttia lihastreenistä tai edes, että lakkaisi inhoamasta sitä? Näin on jatkunut jo vuosia. Terveyden takia silti edelleen pakotan itseni tähän.
Kommentit (13)
Mä oon korona-aikana oppinut hyödyntämään ulkokuntoilulaitteita, niissä ei ehkä ihan yhtä monipuolisesti pysty treenaamaan mutta itselleni se on paljon mielekkäämpää. Niissä pystyy tekemään juuri tuon saman että musiikkia/äänikirja kuulokkeisiin ja samalla saa nauttia raittiista ulkoilmasta.
Käyn salilla ja pidän kirjaa edistymisestä. Kyllä se motivoi, kun huomaa, että pystyy nostamaan enemmän. Katson YouTubesta videoita, joilta saan vinkkejä uusiin liikkeisiin jne. Kyllähän se tympii, jos tekee aina samaa. Välillä teen pitkiä sarjoja pienemmillä painoilla ja sitten taas palaan isompiin painoihin. Kokeilen supersettejä, dropsettejä jne.
Ei se itsellekään mitään lempparia ole. Motivoin itseäni keskittymällä miettimään treenistä saatavia hyötyjä sekä nyt että vanhuuden varalta. Iloitsen myös kehon kehittymisen seuraamisesta, kiva kun tuloksia tuntee ja näkee.
Olet kyllä sitkeä itsesikäskijä kun pystyt silti treenamaan. Itse rakastan kuntosalielämää, Nnmenomaan kokonaisuutena. Treeni, syönti ja lepo. Siksi se on helppoa. Vaikeampaa on olla menemättä.
Teen mukavia liikkeitä sopivilla painoilla. Vaihtelen treeniohjelmaa ja toistomääriä jos käy tylsäksi.
Onko sun harjoitusohjelma varmasti optimaaliinen? Jos on tylsää, se on liias kevyt. Jos sattuu ja harmittaa se voi olla liian raskas tai sopimattomia liikkeitä.
Varsinkin jos saat nautintoa aerobisesta. Jos vaan saliympäristössä on kurjaa, kokeile korvata osa fyysisellä työllä tai muulla vastaavalla. Oman kehon painoakin voi hyödyntää.
En ole oppinut, mutta kerran viikossa pyrin tekemään jotain pitääkseni itseni kunnossa. Nautin enemmän ulkoilusta ja kestävyystyyppisestä liikunnasta.
Tekemällä. Kun alkaa näkyä kehitystä, so motivoi jatkamaan. En tee aina samalla tavalla vaan suunnittelen jokaisesta treenistä vähän erilaisen, mikä pitää homman mielenkiintoisena. Tykkään nykyään lihaskunnosta paljon enemmän kuin aerobisesta.
Teen kotona omilla välineillä/painoilla, niin on mukavampaa. En nauti tekemisestä, mutta olisi yhtä tuskaa salilla. Teen treenistä itselleni mukavampaa.
Ennemmin kevyehkö lihastreeni kuin joku inhottava cardio.
Kun pystyt käskemään itseäsi noin usein itsellesi epämiellyttävään asiaan, sinulla on kaikki mahdollisuudet mihin vain itsekurisi vuoksi.
Tee hauskempia liikkeitä. Mä teen vain niitä mistä tykkään. Joo, ei ehkä kaikista monipuolisinta, mutta vaihtoehtona olla tekemättä mitään, joten. Ja musiikkia tietty lihastreeniinkin.