Miten voisin parantaa ulkonäköäni?
Minulla on valtava ulkonäkökriisi ja inhoan todella ulkomuotoani nykyisellään.
Ihoni on kamalassa kunnossa; on aknea, punoitusta ja turvotusta kasvoissa.
Silmäpussit vaivaa vaikka olen nippa nappa parikymppinen. Silmät ovat myös turvonneet ja punakat, vaikken käytä päihteitä juurikaan, alkoholia joskus. Hiukset aina takussa harjauksesta huolimatta ja värjäykset aina epäonnistuu. Kulmat on runsaat ja tummat, rehottavat ikävästi enkä osaa niillekään oikein tehdä mitään.
Vartalo on järkyttävää höttöläskiä ja paino reippaasti satasen puolella, pituutta sen 170cm ja paino arviolta 115kg, en ole uskaltanut puntarille astua aikoihin.
Meikata en millään jaksaisi enkä osaa tehdä sellaista meikkiä, joka minua imartelisi.
Pukeutumiseen en tahdo myöskään panostaa koska kroppa on karmea, vaikka olisi mukava käyttää kauniita vaatteita, meikata ja olla naisellinen.
Kaipaisinkin nyt tänne ihan kaikenlaisia kauneusvinkkejä ja muita vinkkejä, miten voisin lähteä liikkeelle.
Olen yrittänyt vähentää herkkujen syöntiä, alkoholin juontia ja pikaruoan jatkuvaa mättämistä ja se on ihan ok alku.
Auttakaa minua löytämään sisäinen kaunottareni!
Kommentit (39)
Laihduttamalla pääset todennäköisesti kaikista muistakin ulkonäköongelmista eroon, paitsi kulmat laita kosmetologilla.
Huono ruokavalio tuhoaa hiukset ja ihon.
Jos haluat panostaa ulkonäköön, niin sit vaan pitää jaksaa: meikata, nyppiä kulmat, etsiä vaatteita. Täällä kaikki kehottavat laihduttamaan, mikä ok, mutta voi sen tehdä toisinkin päin: panostaa ulkonäköön muuten, jolloin varmasti tulee motivaatio myös painonpudotukseen. Kampaaja! Hyvä hiusmalli on ykkönen: ei mitään radikaalia leikkausta tai väriä, vaan joku klassinen malli ja omaa väriä lähellä oleva sävy. Meikkaus ei ole rakettitiedettä, nettissä on tutoriaalia joka lähtöön. Kyse myyjältä apua oikein värien ja tuotteiden valintaan. Ja sama kuin edellä: luonnollista, ei mitään yliampuvaa.
Vaatteet: olen ollut sinua lihavampi, ja aina pukeutunut ”hyvin” (joskus jopa toistenkin mielestä!). Netissä on paljon kauppoja, jotka myyvät isokokoisia naisten vaatteita. Kosmetiikkaa ja vaatteita saat halvalla, mutta kampaaja maksaa.
Huoliteltu ulkonäkö lisää sun itsevarmuutta, jolla sit pääseekin jo pitkälle. Toki myös sinua kuunnellaan, saat parempaa palvelua etc, jos sinulla on huoliteltu ulkonäkö.
Ja kun lisäksi olet nuori, niin kaikki on saavutettavissa! Tsemppii: siitä se lähtee!
Ketoosi. Ketoosi. Ketoosi.
Muistinko jo mainita ketoosin?
Kasvispainotteinen ruokavalio, napostelu, herkut ja alkoholit kokonaan pois. Liikuntaa päivittäin ja riittävästi nesteytystä.
Kampaajalle, kosmetologille ja vaateostoksille.
Laminoi kulmat ja ota ripsiin kestotaivutus.
Käy kosmetologilla ihonpuhdistuksessa.
- Opettele meikkaamaan tubetutoriaaleilla, sieltä vinkit myös kulmien laittamiseen
- Juo vettä ja lenkkeile, jätä roskaruoka pois
- Osta hiusöljyä ja käy kampaajalla
Kun painaa 115 kiloa niin ei veden ja vihreän teen juonti riitä neuvoksi. Laihdutus on varmasti helpommin sanottu kuin tehty. Itse liittyisin johonkin laihdutusryhmään saadakseni henkistä tukea enkä laskisi sen varaan, että jaksaisin yksinäni lipitellä vettä ja käydä kävelyllä.
Luulen että aplla on masennusta taustalla, joten pitää myös saada pää kuntoon. Liikunta ja terveet elämäntavat kohentavat reilusti mielialaa, mutta ei keskusteluapu huono juttu olisi. Tsemppiä elämäntapamuutokseen!
Älä sorru pikadieetteihin vaan pyri elämäntapamuutokseen
Hassua että naiset tyrkyttää heti että kemikaaleja(meikkejä)naamaan :D
Aloita tekemällä joka arkipäivä 1 h kävelylenkki. Kun kuntosi kasvaa, teet 1/2 v päästä jo 5 km lenkin.
Loppu tulee kuin itsestään 🙂
Muiden vinkkien lisäksi muista myös nukkua tarpeeksi!
Uni, ravinto, liikunta ja nesteytys. Terveet elämäntavat ovat kauneuden salaisuus.
Ruokavalio kuntoon. Ihan ensimmäiseksi vehnä, sokeri ja alkoholi pois ainakin.
Terveet elintavat näkyy ulkonäössäkin.
Onko joku hormonaalinen lääke käytössä, joka tekee aknea? Osa kosmetiista tekee sitä mulle ja ainoa, mitä voin käyttää, on mieto kasvojen puhdistusvaahto tai geeli, neutraali kasvovesi ja Bepanthen-voide. Se on tarpeeksi kevyttä. Moni kasvoille tarkoitettu ns oikea kasvovoiden sisältää silikonia tms vastaavaa, joka tukkii ihohuokoset heti, ja tekee finnejä. Suosittelen kokeilemaan tätä. Yöksi voi laittaa myös Bellavitaa, se on kuitenkin ytympää ja paksumpaa. Molemmat saa apteeksista. Ei mitään muuta sen lisäksi, ei mitään kasvovoiteita, eikä meikkivoiteita.
Vierailija kirjoitti:
- Juo enemmän vettä
- Lopeta alkoholin käyttö
- Suolat ja sokerit pois ruokavaliosta
- Runsaasti kasviksia ja proteiinia ruokavalioon
- Liikuntaa joka päivä vähintään 30min
- Kasvojumppa (ohjeet netistä)
- Käy kosmetologilla ihonpuhdistuksessa ja hanki hyvä putsari, kuorintavoide ja kosteusvoide. Kosteutus myös akneiholle tärkeää ja muista aurinkosuoja
- Kampaajalla väri tai sävytys, älä itse läträä kotiväreillä. Neutraali omaan sävyyn sopiva sävytys tai raidat paras.
- Hiusöljy, hoitoaineet ja hiukset mielellään auki etteivät rasitu
- Minulla auttoi että paastosin aina klo 15:sta eteenpäin ja loppuillan join mustaa kahvia, vettä ja teetä ilman makeutusaineita.
- Yritä saada joka päivä min. 10000 askelta kasaan askelmittarin avulla
- Käy muotoilemassa kulmat kosmetologilla ja ota kestoväri sekä ripsiin kestotaivutus ja väri jos et jaksa meikata
- Kokeile pätkäpaastoa ja suolihuuhtelua niin saat laihdutuksen alkuun
Tuo kasvojumppa kiinnostaa, olisiko jollain linkkiä hyviin ohjeisiin?
Kasvojumppaa voi tehdä esim taistelemalla ÄX YY voimakkaasti artikuloiden :DDD oikeasti toimii vaikka kuulostaa tosi hassulta! Netissä löytyy lisää ohjeita ihan vaan kun googlaa Kasvojumppa
30kg pitäisi ensin saada rasvaa pois, sen myötä korjaantuu jo paljon.