Miten voisin parantaa ulkonäköäni?
Minulla on valtava ulkonäkökriisi ja inhoan todella ulkomuotoani nykyisellään.
Ihoni on kamalassa kunnossa; on aknea, punoitusta ja turvotusta kasvoissa.
Silmäpussit vaivaa vaikka olen nippa nappa parikymppinen. Silmät ovat myös turvonneet ja punakat, vaikken käytä päihteitä juurikaan, alkoholia joskus. Hiukset aina takussa harjauksesta huolimatta ja värjäykset aina epäonnistuu. Kulmat on runsaat ja tummat, rehottavat ikävästi enkä osaa niillekään oikein tehdä mitään.
Vartalo on järkyttävää höttöläskiä ja paino reippaasti satasen puolella, pituutta sen 170cm ja paino arviolta 115kg, en ole uskaltanut puntarille astua aikoihin.
Meikata en millään jaksaisi enkä osaa tehdä sellaista meikkiä, joka minua imartelisi.
Pukeutumiseen en tahdo myöskään panostaa koska kroppa on karmea, vaikka olisi mukava käyttää kauniita vaatteita, meikata ja olla naisellinen.
Kaipaisinkin nyt tänne ihan kaikenlaisia kauneusvinkkejä ja muita vinkkejä, miten voisin lähteä liikkeelle.
Olen yrittänyt vähentää herkkujen syöntiä, alkoholin juontia ja pikaruoan jatkuvaa mättämistä ja se on ihan ok alku.
Auttakaa minua löytämään sisäinen kaunottareni!
Kommentit (39)
Lähtisin ekana laihduttamaan. Vasta sen jälkeen miettisin muita juttuja.
Lisää vedenjuontia ja liikuntaa, mielellään ulkona lenkkeilyä. Ihollekin suotuisia vaikutuksia ja turvotus laskee.
Laihduttaminen on kaiken A ja O, hoikka ihminen näyttää aina hyvältä.
Kuten varmasti jo hoksasit, laihduttaminen on paras apu. Monipuolinen ja terveellinen ruokavalio parantaa myös ihon ja hiusten kuntoa ja riittävällä liikunnalla ja nesteytyksellä turvotus laskee. Kun vointi parantuu elämäntapamuutoksen myötä, on kivempi alkaa panostaa itseensä muutenkin.
- Juo enemmän vettä
- Lopeta alkoholin käyttö
- Suolat ja sokerit pois ruokavaliosta
- Runsaasti kasviksia ja proteiinia ruokavalioon
- Liikuntaa joka päivä vähintään 30min
- Kasvojumppa (ohjeet netistä)
- Käy kosmetologilla ihonpuhdistuksessa ja hanki hyvä putsari, kuorintavoide ja kosteusvoide. Kosteutus myös akneiholle tärkeää ja muista aurinkosuoja
- Kampaajalla väri tai sävytys, älä itse läträä kotiväreillä. Neutraali omaan sävyyn sopiva sävytys tai raidat paras.
- Hiusöljy, hoitoaineet ja hiukset mielellään auki etteivät rasitu
- Minulla auttoi että paastosin aina klo 15:sta eteenpäin ja loppuillan join mustaa kahvia, vettä ja teetä ilman makeutusaineita.
- Yritä saada joka päivä min. 10000 askelta kasaan askelmittarin avulla
- Käy muotoilemassa kulmat kosmetologilla ja ota kestoväri sekä ripsiin kestotaivutus ja väri jos et jaksa meikata
- Kokeile pätkäpaastoa ja suolihuuhtelua niin saat laihdutuksen alkuun
Vierailija kirjoitti:
- Juo enemmän vettä
- Käy kosmetologilla ihonpuhdistuksessa ja hanki hyvä putsari, kuorintavoide ja kosteusvoide. Kosteutus myös akneiholle tärkeää ja muista aurinkosuoja
- Kampaajalla väri tai sävytys, älä itse läträä kotiväreillä. Neutraali omaan sävyyn sopiva sävytys tai raidat paras.
- Minulla auttoi että paastosin aina klo 15:sta eteenpäin ja loppuillan join mustaa kahvia, vettä ja teetä ilman makeutusaineita.
- Käy muotoilemassa kulmat kosmetologilla ja ota kestoväri sekä ripsiin kestotaivutus ja väri jos et jaksa meikata
- Kokeile pätkäpaastoa ja suolihuuhtelua niin saat laihdutuksen alkuun
Mulla sama tilanne kuin AP:lla. Tässä hyviä neuvoja mutta mistä aloittaa?
Käy meikkiopastuksessa, sieltä auttavat valitsemaan sopivat tuotteet ja sävyt sinulle.
Netistä löytyy myös hyviä tutoriaaleja aloittelijoiden meikkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Juo enemmän vettä
- Kokeile pätkäpaastoa ja suolihuuhtelua niin saat laihdutuksen alkuunMulla sama tilanne kuin AP:lla. Tässä hyviä neuvoja mutta mistä aloittaa?
Mitä tarkoitat mistä aloittaa? Taidat olla vain aikaansaamaton. Aloitat siitä jo heti tänään, että vähennät syömisiä ja lisäät liikuntaa ja samalla voit varata ajan kampaajalle sekä kosmetologille ja sitten menet sinne varattuna aikana.
Vierailija kirjoitti:
Käy meikkiopastuksessa, sieltä auttavat valitsemaan sopivat tuotteet ja sävyt sinulle.
Netistä löytyy myös hyviä tutoriaaleja aloittelijoiden meikkeihin.
Mitä jos valitsee värit joista ei pidä? Esim persikkaista huulipunaa jos tykkää linkistä itse?
Aloittakaa liikunnan lisäämisestä ja jättäkää esimerkiksi pullat, karkit ja viinat kauppaan.
Ottakaa hyvää musiikkia tai äänikirja lenkille ja ladatkaa askelmittari puhelimeen, se motivoi hurjasti.
Kosmetologille ja kampaajalle voi varata ajan vaikka heti. Samoin liikunnan ja terveellisen ruokavalion voi aloittaa jo tänään. Juokaa vettä ja vihreää teetä.
Vierailija kirjoitti:
Kosmetologille ja kampaajalle voi varata ajan vaikka heti. Samoin liikunnan ja terveellisen ruokavalion voi aloittaa jo tänään. Juokaa vettä ja vihreää teetä.
Ei voi varata heti jos ei ole varaa siihen.
Retinoli-tuotteihin tutustuminen iho-ongelmiwn osalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Juo enemmän vettä
- Kokeile pätkäpaastoa ja suolihuuhtelua niin saat laihdutuksen alkuunMulla sama tilanne kuin AP:lla. Tässä hyviä neuvoja mutta mistä aloittaa?
Suolihuuhtelulla. Se tuo heti aimo satsin parempaa itsetuntoa.
Minulla oli täysin sama tilanne kuin AP:lla, koin burnoutin ja olin vakavasti masentunut.
Aloin lenkkeillä alkuun, ensin aina 2km/päivä, sitten hiljalleen 5/km päivä, lopulta kunto kasvoi niin että kävelen päivittäin yli 10km ja hyvä olo tulee joka kerta. Vähän juoksua aina mukaan välistä niin että hiki tulee ja syke nousee. Lisäsin myös veden juontia ja aloin syödä aamupalan joka aamu, vaikken ennen osannut eikä meinannut millään mennä alas.
Syön nykyään joka päivä myös lounaan ja päivällisen, jos välissä tulee nälkä syön esimerkiksi kourallisen babyporkkanoita, kirsikkatomaatteja, marjoja tai omenan tms terveellistä. Vähensin myös leivän syöntiä niin että syön sitä vain aamupalalla ja silloinkin täysjyväleipää. Kahvileivät ja karkit jätin pois, nykyään kyllä syön joskus karkkia vähän tai esimerkiksi pullan kahvin kanssa. Hunaja on hyvä makeanhimoon, ota lusikallinen aina kun tekee makeaa mieli. Iltapalalla veteen tehty kaakao sokerittomasta tummasta kaakaosta ja taas kourallinen porkkanoita tai tomaatteja tai hedelmä.
Kun kunto kasvoi ja kilot alkoi karista, alkoi kiinnostaa myös meikkaaminen. Opettelin korostamaan parhaita puoliani ja arkimeikkiini kuuluu nykyään meikkivoide, nude luomiväri, kulmakynä ja geeli, poskipuna ja korostusväri sekä valkoinen kajalkynä alaluomelle ja ripsiväri, nude huulikiilto. Meikki on kaunis ja raikas, tuo kasvoille eloa ja näyttää siistiltä. Hiuksia jouduin leikkaamaan alussa radikaalisti, koska huono ruokavalio oli tuhonnut ne täysin. Leikkasin pitkän polkan ja nyt hiukseni ovat taas yli rinnan, kauniit ja erittäin hyväkuntoiset. Hiusöljyt, hiusnaamiot ja selvityssuihkeet ovat viikottaisessa käytössä. Ihoni sain kuntoon syväpuhdistuksella kosmetologilla, aiemmin kävin 2x vuodessa, nykyään kerta vuoteen riittää. Päivittäinen kasvoveden ja puhdistusgeelin käyttö sekä kosteusvoide ja aurinkosuoja aina. Kuorinta kerran tai kaksi viikossa.
Vaatteita aloin ostelemaan hiljalleen oman tyylisiä painon pudotessa, nykyään käytän klassisia vaatteita kauniilla leikkauksella, tuovat upeasti esiin muotojani. Olen yhä hieman pyöreä, mutta paino alkaa lähennellä normaalia. Nykyään saan usein kehuja vaatteistani ja ulkonäöstäni, olemukseni on pirteä ja naisellinen aiemman kulahtaneen puliakan sijaan.
Tämä muutos kesti useita vuosia, painoa on tippunut yli 20kg ja matka jatkuu yhä, mutta se todella on sen arvoista. Rakasta itseäsi ja ole itsellesi armollinen. Sinulla varmasti on joku syy miksi olet tuohon kuntoon ajautunut ja siitä toipuminen vie aikaa, älä luovuta vaikkei tuloksia heti näkyisi. Jos aloitat tänään, vuoden päästä peilistä katsoo ihan eri ihminen. Tsemppiä!
18 lisää että itsellä auttoi paljon sekin, että aloitin noihin aikoihin kun tämän prosessin aloitin, uudessa koulussa ja lähdin opiskelemaan mielekästä alaa ja aloitin myös uusia harrastuksia vapaaehtoistyön parissa. Kaikki aktiivinen harrastusaika on Poissa jääkaapilta ja sohvalta.
No turha se on huulipunan sävyjä pohtia, kun kondis on tuo.
Laihduttaminen, hyvä kunto ja terveys näkyvät heti myös naamassa. Ihan varmasti lähtee turvotus ja ehkä silmäpussitkin, kun keho alkaa toimia terveesti. Eli liikuntaa ja laihdutusta. Älä unohda lihaskuntotreeniä. Lihasmassa on se, mikä saa kropan näyttämään ryhdikkäältä ja terveeltä.
Mene ihotautilääkärille hoidattamaan aknesi ja kosmetologille kulmakarvat.
Laihduttaminen olisi ensimmäinen juttu ulkonäköä kohentaessa. Lenkkeile päivittäin, juo runsaasti vettä ja vihreää teetä ilman maitoa ja sokeria ja pidä kiinni ruokarytmistä.
Syö pieniä annoksia usein.