Sietämätön pikkupomo töissä, voiko sille tehdä mitään?
Juoruaa, puhuu paskaa, haukkuu muita selän takana, kiusaa huomaamattomasti, suosii yhtä työntekijää, lista on loputon. Miten tuollaisesta hienovaraisesti tehdystä työilmapiirin pilaamisesta voisi tehdä lopun?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytin sanaa "pikkupomo" koska kyseessä ei ole esimies. Hän vastaa tämän yhden toimipisteen toiminnasta, ei muuta. Ei kai tuo sana voi nyt olla niin ärsyttävä, että minua aletaan syytellä itse työilmapiirin pilaajaksi?
Oli miten oli, eniten ehkä ahdistaa selän takana haukkuminen. Tämä henkilö saattaa esimerkiksi kaivella esiin jonkun sometilin ja esitellä sieltä kuvia toisille pilkkaamismielessä. Tai kommentoida jonkun ulkonäköä hänen selkänsä takana yrittäen saada muut mukaan. Joskus yritän kommentoida niihin jotenkin että mitä kukaan ulkonäölleen voi, jotta tajuaisi lopettaa. Ei yleensä tajua. Pari työkaveria on sanonut, että helpompi olla töissä kun hän ei ole paikalla, joten en ole yksin mielipiteeni kanssa.
ApNo oletteko sanoneet tästä hänelle, vai puhuneet vain selän takana?
Toisin sanoen epäkypsä ja todennäköisesti jatkaa samaa kiusaamista kuin jo ennen pomoksi ylenemistään. Toisten somekuvien kaivelu, pilkkaaminen ym. Alaisen ulkonäön ja yksityiselämän tai persoonan kommentoiminen on kyllä esimiesasemaiselta erityisen asiatonta. Minuakin on pätevänä ja kokeneena ihmisenä halveksittu milloin mistäkin, yleensä selän takana tai myhäilevän mitätöivin katsein.
Me päästiin tuollaisesta eroon! Irtisanoutui kun pomo ei hyppinyt hänen tahtonsa mukaan. Viimeinen tikki taisi olla se, ettei saanut TAAS kesälomaansa heinäkuulle.
Tsemppiä. Nyt tämä henkilö terrorisoi muualla eikä mikään ole nytkään hyvin :-) kyllä työilmapiiri on keventynyt!
Itse työskentelin työpaikassa, jossa yksi työntekijä otti itsellensä tuon "pikkupomo" roolin.
Haukkui toisia työntekijöitä selän takana ja välillä jopa ihan suoraan.
Komenteli, käskytti, valehteli ja jätti omia hommia toisille tehtäväksi.
Työilmapiiri oli huono ja työntekijät voivat huonosti.
Tilanteesta puhuttiin esimiehelle mutta hän puolusti tätä pikkupomoa, kun olivat kavereita.
Esimies oli kiltti ja halusi miellyttää kaikkia, joten ongelmat jatkuivat.
Sitten otettiin yhteyttä ylempään johtoon, joka kuunteli työntekijöitä mutta oli sitä mieltä, ettei mitään ongelmia ole ja esimies ja pikkupomo hoitavat työnsä hyvin.
Itse löysin onneksi uuden työpaikan ja pääsin tuolta pois. Oma olo parani.
Tiedän että esimies ja pikkupomo jatkavat edelleen tuolla työpaikalla ja henkilökunnan vaihtuvuus on siellä suurta.
Ylempi taso pitää tätä normaalina ja kieltää kaikki ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Itse työskentelin työpaikassa, jossa yksi työntekijä otti itsellensä tuon "pikkupomo" roolin.
Haukkui toisia työntekijöitä selän takana ja välillä jopa ihan suoraan.
Komenteli, käskytti, valehteli ja jätti omia hommia toisille tehtäväksi.Työilmapiiri oli huono ja työntekijät voivat huonosti.
Tilanteesta puhuttiin esimiehelle mutta hän puolusti tätä pikkupomoa, kun olivat kavereita.
Esimies oli kiltti ja halusi miellyttää kaikkia, joten ongelmat jatkuivat.Sitten otettiin yhteyttä ylempään johtoon, joka kuunteli työntekijöitä mutta oli sitä mieltä, ettei mitään ongelmia ole ja esimies ja pikkupomo hoitavat työnsä hyvin.
Itse löysin onneksi uuden työpaikan ja pääsin tuolta pois. Oma olo parani.
Tiedän että esimies ja pikkupomo jatkavat edelleen tuolla työpaikalla ja henkilökunnan vaihtuvuus on siellä suurta.
Ylempi taso pitää tätä normaalina ja kieltää kaikki ongelmat.
aloitin juuri töissä jossa sama kuvio. pikkupomosta on tulossa virallinen iso pomo ja minä aion nostaa kytkintä ennen sitä. ennemmin hetken työttömänä kuin kuspään juoksutettavana.
Ihmiset jotka huutavat muille töissä, heistä valitus ylös esimiestahoille, työsuojeluun, luottamusmiehelle.