Voisivatko ihmiset pysyä syksyllä poissa kuntosaleilta ja lenkkipoluilta?
Nyt ei ole oikea aika harrastaa liikuntaa, koska korona leviää kaikkialla
Kommentit (30)
Koskahan ap antaisi luvan ulkomaailmalle elää? Kun viimeinenkin bakteeri ja virus on kukistettu?
Huomaa kyllä, mitä liikkumattomuus tekee aivoille.
En usko. Olen odottanut saliharrastuksen aloittamista nyt keväästä 2020 ja enää en aio odottaa vaan menen salille jos ne on auki.
Vierailija kirjoitti:
Pakko on. Uskoin niitä Sannan hallituksen höpinöitä koko kevään ja nyt kunto aivan rapaa. Ei ole terveydelle hyväksi eristäytyminen, kotonaolo ja liikkumattomuus.
Tämä mullakin. Olin tiukasti sisällä koko 2020 kevään ja paljon viime talvenakin. Nyt on ihan pakko alkaa kuntoilemaan. EI voi mitään. Kesä meni mönkään kun eihän 32 asteen lämmössä jaksa urheilajatkaan liikkua.
Ei voi. Kotona kökkiminen on terveydelle vaarallista. Liikunnan avulla yleiskunto paranee ja siten riski saada vakava koronatauti pienenee. Ihmisten nimenomaan PITÄÄ huolehtia liikunnasta ja yleiskunnostaan.
Vaikka aloittaja lieneekin trolli, kerronpa yhden tarinan. Vähän ennen koronaviruksen leviämistä Suomeen mulle tehtiin polviin tekonivelleikkaukset. Kuntoutuminen sujui alussa erittäin hyvin. Ihan sairaan kivuliasta, mutta hammasta purren kävin fysikaalisessa, kuntosalilla ja vesijumpassa. Sitten tuli pandemia. Meitä riskiryhmäläisiä kehotettiin pysymään kotona. Välttämään kontakteja muihin ihmisiin. Kuntosalit ja uimahallit menivät kiinni. Ihan hyvä, eipä ole tullut koronatartuntaa. Mutta enpä pysty enää koukistamaan polvianikaan. Vaikka olenkin käynyt ulkona kävelemässä ja jumpannut kotona, se ei vaan ole riittänyt tekonivelleuikkausten jälkeiseksi kuntoutukseksi. Nyt mulla on kaksi "robottipolvea" ja koska joudun suorilta jaloilta nostamaan tavaroita, lonkkaniveleni ja ristiselkäni ovat alkaneet oireilemaan. Rasitus, jonka pitäisi kohdistua alaraajoihin, kohdistuukin nyt lonkkiini ja selkääni. Jossain vaiheessa siis edessä lonkkienkin tekonivelet.
Nyt ei enää voi jäädä vain kotiin, on ihan pakko päästä liikkumaan ja harrastamaan. Ihan oman fyysisen terveyden ja mielenterveydenkin takia.
No ei todellakaan, kova treenaus alkaa juuri nyt, rantakuntoon 2022.
Just ilmoittauduin elokuusssa alkavalle ryhmätunnille 1xvko, toivon todella ettei rajoituksia tule.
En pysty venyttämään mielikuvistusta niin pitkälle miten lenkkipolulla tarttuis.
Ulkona voi liikkua.