Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18 vuotias kiukuttelee jatkuvasti.

Vierailija
01.08.2021 |

Ihan kyllästyttää sen kiukuttelu. Mitään ei tee, makaa vaa kotona, kaikki valmiina nenä eteen.
Ei kiinnosta koulunkäynti, ei työ, ei mikään.

7 vuotias sisarensa on ihan eri maata.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään hänen puolestaan. Kaikki ruoka syödään keittiön pöydän ääressä. Vaatteet vietävä pyykkikoriin tai pestä. Yhtään roskaa et hae huoneesta, hukkuu sitten roskaansa. Petivaatteita et vaihda, jollei tuoda pesuun. Kova kovaa vastaan. Et taivu. Et ole ystävä vaan vanhempi. Hanki selkäranka ja ala kasvattaa lapsiasi.

Vierailija
2/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot lellinyt sen pilalle. Todennäköisesti se toinenkin menee samaa rataa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika...

Vierailija
4/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v. on vielä murkku höyryissä, tuttua settiä.

Mutta että vertaat 7v..?

Se nyt on ihan hölmöä, et voi tietää minkälainen hän on 18v:nä.

Eikä lapsia saa verrata keskenään.

Vierailija
5/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tuollainen parikymppinen, nuorempi on ihan eri maata.

Sekin erikoista että kiukuttelee, koska tajuaahan hän ettemme voi häntä estää vaikkapa lähtemästä omilleen.

Silti kyselee mielipidettä moniin asioihin. Aivan kuin haluaisi minun torppaavan suunnitelmat jotka eivät ole järkeviä, ja sitten siitä pitää vetää raivarit.

Vierailija
6/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on viimeisiä aikoja vaikuttaa nuoreen. 18 vuotias on avoin ja vastaanottava uusille suuntauksille.

Jotain tylsistymistähän tuo kiukuttelee. Laitat hänet kotihommiin. Et kysele, vaan käsket. Vetoat, että muutkin aikuiset tekee kotitöitä niin ja näin paljon. Lisäksi jos koulu/duunit ei nyt maita, niin tekee tuplasti. Hänestä tulee sisäkkö, kokki ja siivooja. Tarvittaessa vielä puutarhuri ja remonttireiska.

Näin siis tänä kesänä omalle 18 vuotiaalle, kun kesätöitä oli vaan kesäkuun ajan. Heinäkuun se sitten teki 3-4 päivää duunia kotona. Nyt on terassit pesty ja öljytty, pihakalusteet maalattu, nurtsi pysynyt lyhyenä.. Yhdessä suunniteltiin ruokia, käytiin kaupassa ja hän teki ruokia useana päivänä joko yksin tai erikseen. Siivos ja pyykkäs. Lisäksi vielä järjesti pihavaraston omasta halustaan.

Varmasti elokuussa tulee ikävä heinäkuuta. Pitää taas itse ottaa kotitöistä niskavoitto. ;)

Vierailija
7/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18v. on vielä murkku höyryissä, tuttua settiä.

Mutta että vertaat 7v..?

Se nyt on ihan hölmöä, et voi tietää minkälainen hän on 18v:nä.

Eikä lapsia saa verrata keskenään.

Voi lapsia näin palstalla verrata, mutta ei heidän kuullen. Mutta jos toinen on vasta 7 niin eihän tuosta tulevaisuudesta voi mitään sanoa. Meillä molemmat täysi-ikäisiä joten voi jo jotain todetakin.

Vierailija
8/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin erikoista että kiukuttelee, koska tajuaahan hän ettemme voi häntä estää vaikkapa lähtemästä omilleen.

Silti kyselee mielipidettä moniin asioihin. Aivan kuin haluaisi minun torppaavan suunnitelmat jotka eivät ole järkeviä, ja sitten siitä pitää vetää raivarit.

Kasvuahan se on. Saa vähän älyttömiäkin ideoita ja tarvii aikuisen tukea siihen itsenäistymiseen, että kannattaako niin tai näin tehdä. Napanuora venyy ja paukkuu nyt. Ei oikein uskalla tehdä vielä lähtö päätöstä, vaikka mieli tekis. Niitä "mitä jos mä en pärjääkään" - ajatuksia pyörii päässä jne.

Meillä käytiin vuosi sitten noita juttuja läpi. Tytär välillä sai itkupotkuraivareita ja sitten tunnin parin päästä tuli pyytämään anteeksi käytöstään ja juttelemaan asiasta "kuten aikuiset".

Nyt on kämppä syksyksi hankittu, että meillä mennään viimeisiä kotihetkiä. Niisk. :)

Vierailija
9/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö lapsia, kun ette kestä niitä!

Vierailija
10/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä niin

Vierailija
11/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nuorempana ollut järkevä, niin taitaa olla kyse itsenäistymisestä ja myöhäisen teini-iän hormoneista. Moni alle 20-vuotias on henkisesti ihan keskenkasvuinen ja nykymaailmassa lapsuus kestää pidempään, kun ei tarvitse olla tienaamassa elantoa 14 vuotiaana, kuten vielä 70 vuotta sitten. Lapsellisuus alkaa karisemaan sitten kun muuttaa omilleen ja palvelu ei enää pelaa samaan malliin. Pitää siivota ja pyykätä ja kokata ihan itse. Tämä vaihe voi kestää 1-4 vuotta riippuen henkilöstä. Sanoisin että töihin mennessä alkaa olemaan jo enemmän aikuinen. Eli nyt tehtäväsi on siis lakata siivoamasta hänelle. Eläköön kuin sika pellossa omassa huoneessaan. Muualla kodissa sitten vanhempien säännöillä. Edessäsi taitaa olla kyllä monta kiukkuraivaria, mutta niitä ei liene voi välttää. Tsemppiä.

Vierailija
12/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäydy samalla tavalla, et tee mitään hänen hyväkseen. vanha kansa sanoo , Joka ei työtä tee, ei syömänkään pidä.

Vierailija
13/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvuahan se on. Saa vähän älyttömiäkin ideoita ja tarvii aikuisen tukea siihen itsenäistymiseen, että kannattaako niin tai näin tehdä. Napanuora venyy ja paukkuu nyt. Ei oikein uskalla tehdä vielä lähtö päätöstä, vaikka mieli tekis. Niitä "mitä jos mä en pärjääkään" - ajatuksia pyörii päässä jne.

Meillä käytiin vuosi sitten noita juttuja läpi. Tytär välillä sai itkupotkuraivareita ja sitten tunnin parin päästä tuli pyytämään anteeksi käytöstään ja juttelemaan asiasta "kuten aikuiset".

Nyt on kämppä syksyksi hankittu, että meillä mennään viimeisiä kotihetkiä. Niisk. :)

Näinhän se on, ja siksi kirjoitinkin että aivan kuin hakisi sitä vastalausetta.

Olen välillä ihan paskamutsi, silti juttelee suunnitelmistaan, sitten on hyvä parkua kun "te ette tue mua". Mutta ehkä tällä tosiaan on tarkoitus. Ja välillä huolettaa se toinen että onko se liian kiltti:)

Vierailija
14/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on 18 ja ei ole opiskelemassa niin heittäkää pihalle.

Loppuu se kiukuttelu

Vierailija
15/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen välillä ihan paskamutsi, silti juttelee suunnitelmistaan, sitten on hyvä parkua kun "te ette tue mua". Mutta ehkä tällä tosiaan on tarkoitus. Ja välillä huolettaa se toinen että onko se liian kiltti:)

Heinähattu ja Vilttitossu aikuistumassa :)

Vierailija
16/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotias voi muuttaa omaan asuntoon.Moro ja näkemiin niin loppuu kiukuttelu.

Vierailija
17/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinähattu ja Vilttitossu aikuistumassa :)

? Ei ole minulle tuttuja nuo tarinat. Toinen ylikiltti ja toinen ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi