Kaupan alan TES ja tasan 4h töitä, kuuluuko kahvitauko?
Alle 4 tuntia, ei kahvitaukoa
4- 6 tuntia, yksi kahvitauko
Jos olen työssä tasan 4 h niin saanko käydä kahvilla? Kuinka ymmärrätte taulukon? Meillä näitä 4 tunnin vuoroja käytetään.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Neljän tunnin päivässä ei ole mitään syytä kahvitaukoihin.
Ahaa. Käytkö sinä tauolla neljän tunnin välein? Mielestäni 2-3 tuntia olisi inhimillisempi väli.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole?
Kyllä kai sitä voi käydä ryyppäämässä nopeasti kupillisen kahvia, ei siihen mene kuin reilut 5-6 minuuttia, riippuen siitä, miten kaukana taukohuone on omasta työskentelypaikasta.
Jos on tullut klo 6 hyllyttämään kauppaan, niin varmaan klo 8 aamulla tekis mieli hörpätä kuppi kahvia.
Kaupan ala ja ravintola-ala on sellaisia työntekijöiden riistäjiä että huh huh. Lakkoon kaikki ja kaupat viikoksi kiinni. Eiköhän sopimukset parane.
Ei kuulu. Jos työaika olisi edes minuutin yli 4h niin sitten. Näin vuorot mitotettiin jo historian hämärissä kun itse tein alalla keikkaa koulun ohessa.
Kieltämättä vähän vaikea suoraan tosta paminkaan ohjeesta päätellä mutta tulkitaan niin, ettei kuulu. Työntekijä tekee neljä tuntia töitä eikä istu kahvilla.
Onko siellä sopimuksessa oikeasti sana ”kahvitauko”? Eikö pelkkä ”tauko” olisi parempi, kun kaikkihan ei kahvia juo.
Vierailija kirjoitti:
Tasan neljä tuntia, yksi kahvitauko.
Sinähän AP kirjoitit sen siihen jo itse:
4-6 tuntia, yksi kahvitauko
Miksi kysyt asiaa, jonka jo tiedät?
Alle neljä tuntia on 3 h 59 min 59 sek ja sitä vähemmän. Sinulla on neljä tuntia eli yli tuon. Kahvitauko kuuluu sinulle, ja ylipäänsä pissallahan saa käydä, jos tarve vaatii. Paitsi jos olet töissä Lidlissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan neljä tuntia, yksi kahvitauko.
Sinähän AP kirjoitit sen siihen jo itse:
4-6 tuntia, yksi kahvitaukoMiksi kysyt asiaa, jonka jo tiedät?
Juuri siksi, että tässäkin nähtiin eri mielipiteitä. Pitääkö sen olla minuutin yli 4h vai riittääkö tasan 4h ;)