Oletko varma, että et ole haamu?
Tiedäthän elokuvan, the sixth sense? Bruce siinä hokaa vasta filmin lopussa, että onkin haamu jonka supersensitiivinen poika vaan kykeni näkemään. Entäpäs, jos olet itsekin haamu itse sitä tietämättä?
Olet vain tekemisissä muiden haamujen kanssa tai sensitiivien kanssa, jotka sinut näkevät. Elät elävien maassa, mutta kuitenkin ulkopuolelta käsin? Huh??
Kommentit (61)
Se on muuten hyvä leffa.
Mutta siinähän kukaan ei ottanut siihen mieheen kontaktia, vain se poika. Jos itse saa kontaktin ihan keneen vaan randomiin ohikulkijaan, täytyy olla olemassa oikeasti tai vaihtoehtoisesti kaikki ovat haamuja.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:08"]Jännä olisi jos haamutkin pystyvät synnyttämään .
[/quote]
Mitä jos kuolit synnytyksessä?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:11"]
Mutta siinähän kukaan ei ottanut siihen mieheen kontaktia, vain se poika. Jos itse saa kontaktin ihan keneen vaan randomiin ohikulkijaan, täytyy olla olemassa oikeasti tai vaihtoehtoisesti kaikki ovat haamuja.
[/quote]
Sen kun katsoo uudelleen, lopun tietäen, niin on jännä miten tarina muuttuu. Siinä harhautetaan katsojaa, sekin kohtaus missä äiti, poika ja haamu ovat samassa tilassa - tai se missä haamu tapaa ravintolassa leskensä!
Ekalla kerralla se meni ihan täydestä elävästä! Ja toisella kerralla katsottuna tajusi miten se tarina kulki.
Mitä ap:n kysymykseen tulee, niin tuotahan paranoidit potee. Että maailman on syntyny samalla hetkellä kuin itsekin - sitä ei vaan muista ja kaikki on rakennettu itseä varten. Tai että muuten normaali fysiikka järkkyy, aika ja tila vääristyy, on minä ja kaikki muut...
Sepä se. Entäpä jos kaikki sun tuntemat ''ihmiset'' ovatkin haamuja hekin??? Ehkä haamut eivät edes näe kaikkia ELÄVIÄ IHMISIÄ!?? Ootko ikinä aatellut????
The Others leffassa on vähän sama juttu.
No eiks siinä vanilla sky:ssakin ollut sama idea. Muut oli tosiaan olemassa vain itse kokijaa varten ja näitä pystyi manipuloimaan oman mielensä avulla. Eli koko maailma oli ns. kulissi, johon tom cruise uskoi. Sehän hyppäsi alas pilvenpiirtäjästä, eikä kuollut. Koska koko elämä oli pelkkää kuvitelmaa. Unta. Tai painajaista.
Oletko miettinyt ever, että ehkä me eletäänkin tosiaan jossain rakennelmassa, joka ei ole todellinen. Pelkkä illuusio ja kuolemakin vain rakennettu meille uskottelemaan, että elämä on rajallinen. Kun sitä ei koskaan edes ollutkaan?
Huh?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:18"]
[/quote]
Joo, se Kidman leffa eiks niin? Nehän luuli, että niiden talossa kummitteli, kunnes ne hokas,.. että he itse olivatkin niitä HAAMUJA?? Mutta eivät nähneet ns. elävien maahan, tai todellisuuteen - rinnakkaistodellisuus - onhan s e mahdollista?
Ehkä mä jutskaan bunch of ghostien kanssa täällä vauviskeskustelussa. Ghostit löytäneet tän kanavan ajatustn vaihtoon.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:08"]
Lääkkeet!
[/quote]
Lääkkethän ne just tsompiksi tekeekin. Että kiitos vaan huonosta vihjeestä. :'(
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:18"]
[/quote]
Joo, se Kidman leffa eiks niin? Nehän luuli, että niiden talossa kummitteli, kunnes ne hokas,.. että he itse olivatkin niitä HAAMUJA?? Mutta eivät nähneet ns. elävien maahan, tai todellisuuteen - rinnakkaistodellisuus - onhan s e mahdollista?
Ehkä mä jutskaan bunch of ghostien kanssa täällä vauviskeskustelussa. Ghostit löytäneet tän kanavan ajatustn vaihtoon.
[/quote]
Ei kai me muuten näin hulluja oltais.. :D Pitää olla samalla aavemaisella aaltopituudella, että tajua aaveeta. Huu, nomen est omen!
joo tää vauvispalsta on gummitusten vallassa
Me ollaan kaikki haamuja, jotka ratsastaa lihapäällysteisellä luurangolla, joka on tehty tähtipölystä.
Ajattelen ajattelevani, siis ajattelen olevani olemassa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:32"]
Me ollaan kaikki haamuja, jotka ratsastaa lihapäällysteisellä luurangolla, joka on tehty tähtipölystä.
[/quote]
ai tarkoitat.. kun oikein silmin katsotaan??
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:32"]
Ajattelen ajattelevani, siis ajattelen olevani olemassa.
[/quote]
toi oli jonkun filosofin päätelmä.. kenes s e muuten olikaan ei jaksa kooklata
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 05:19"]
Ettekö ole nähneet matrixiä? Jos teidän oikea keho onkin jossain muualla ja maailma (joillaisena sen koemme) vain hologrammi? t:AaVe
[/quote]
Itse asiassa en ole nähnyt,muuta kuin pätkän jonka lukion filosifian tunnilla jouduin katsomaan.(Siinä oli joku orakkaakeli ja vaasin pudottaminen lattialle.) Ajatus on kuitenkin kiehtova/pelottava.Jos tämä maailma ei ole todellinen,vaan harhaa,voinko siis olla piittamatta tämän maailman ongelmista? Siis sittenhän ei haittaa että olen työtön ja mies on sika,kotityötkin nyppivät,mutta tämä on vain hologrammi.Voin siis ottaa rennosti!
Noh, minä nyt muutenkin koen, että olen sielu joka on vain kylässä täällä fyysisessä maailmassa. En siis ole varma, ettenkö voisi olla myös haamu. Kyllä minä uskon esim. myös, että on olemassa ns. rinnakkaisulottuvuuksia jne, joissa elämme saman aikaisesti muiden kanssa tietämättä niistä muista.
Jännä olisi jos haamutkin pystyvät synnyttämään .
Ettekö ole nähneet matrixiä? Jos teidän oikea keho onkin jossain muualla ja maailma (joillaisena sen koemme) vain hologrammi? t:AaVe