Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishuoltajuudesta

Vierailija
15.08.2014 |

Jos on tilanne, jossa lapset ovat pääsääntöisesti äidillään ja tapaavat isäänsä viikonloppuisin tai joka toinen viikonloppu, niin kummalla on vastuu huolehtia siitä, että lapsia koskevat asiat tulee hoidettua? Äidillä, joka asioista todennäköisimmin saa ensimmäisenä tiedon vai pitääkö isän osata kysellä asiat eri tahoilta? Isä pitää päivittäin puhelimitse lapsiin yhteyttä, vähintään viestein, jos ei soita. Lapset ovat siis yläkoululaisia. Vai tuleeko lasten muistaa kertoa isälleen itseensä liittyvät menot tai asiat?

Äiti on sitä mieltä, että hän ei ole mitenkään velvollinen kertomaan/viestittämään lasten isälle lapsiin liittyviä asioita. Hänen ei tarvitse nähdä sitä vaivaa.

Itsestäni toimintatapa kuulostaa oudolta. Itse ainakin näkisin, että on tärkeää, että viestit kulkevat joka suuntaan ajallaan ja se joka asiasta on kuullut ensimmäisenä on velvollinen välittämään viestin eteenpäin, jos asia on sellainen, joka molempien vanhempien on hyvä tietää.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai se on ennen kaikkea lasten edun mukaista, että vanhemmat pystyvät keskenään lasta koskevat asiat puhumaan ja selvittämään.

Itse olen lapsieni yksinhuoltaja, ja vaikkei pakkoa olisi ollut, pyrin aina etävanhempaa informoimaan lapsia koskevista asioista. Meidän tapauksessa kuitenkin etävanhemman asenne näytti olevan se, että hän ei informaatiota halua, joten en itsekään sitten ole viitsinyt enää erikseen ilmoitella, paitsi sellaisista oikeasti tosi tärkeistä asioista (mm. yhden lapsen itsetuhoajatukset).

Eli kyllä ap. on oikeassa, pitäisi ilmoitella, mutta valitettavasti aina se ei onnistu jommasta kummasta osapuolesta johtuen. Meillä siis toisin päin kuin ap:n tapauksessa, että itse olisin ollut informaatiota antamaan (tekstarilla/sp:lla), mutta koska vastaanottaja selvästi antoi ymmärtää, että ei halua tietoa, niin en sitä sitten viitsi enää lähetelläkään. Ilmeisesti nyxä saanut uskomaan, että ainoa syy, miksi lapsista mitään yhteyttä ottaisin, on se, että jostakin kumman syystä eksäni haluaisin takaisin. Tästä johtuen yhteydenpidolla voi olla pikemminkin ei-toivottavia vaikutuksia lasten kannalta.

Eli aivan sukupuolesta riippumatta, olisi todella suotavaa, että yhteydenpito lapsiin liittyen sujuisi mutkattomasti ja vaivattomasti vanhempien välillä. Valitettavasti aina se ei näytä onnistuvan.

Vierailija
2/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset vaihtavat kotia perjantaisin ja nuorempi lapsi on vielä tarhassa, joten laitan hänen reppuunsa laput, jotka tarvitsevat hänen allekirjoituksensa. Jos asialla on kiire, voin hakea allekirjoitetun lapun seuraavana päivänä lapsen tarhasta, esimerkiksi.

Yleensä laitan ex.lle sähköpostia torstai-iltana jossa kerron mitä on viikon aikana tapahtunut ja jos on joku lappu mukana, mikä pitää allekirjoittaa jne ja voin kertoa että toinen lapsista on kutsuttu synttäreille torstaina jne ja laitan tästä tiedot. Hyvin asiapitoista.

Koska ex asuu naapurikaupungissa, minä jäin asumaan kotiin, muutenkin olen aina hoitanut kaikki paperihommat, oli luonnollista että minä hoidan kaikki hakemukset jne.

Olemme kyllä myös puheväleissä, mutta sähköposti on kätevä, kumpikin voi lukea milloin on siihen paras aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:46"]

Siitä olisi tullut, että isä ei välttämättä olisi asiasta kuullut lainkaan eikä olisi osannut tuota valtakirjaa täyttää.

ap

[/quote]

No, olishan avuton isä, jos ei lappua osaa täyttää...

[/quote]

No eihän sitä nyt valmiiksi osaa täyttää, jos ei kukaan kerro, että tuollaiselle on tarve.

[/quote]

Kuinka paljon etukäteen sitten pitäisi tiedottaa?

Mä sanoin eksälle, että tarvii hoitaa lapsille passit, nähdäänkö x.x päivänä klo xx.xx, jotta saan allekirjoitukset niihin hakemuksiin. Ja näin homma hoitui.

[/quote]

Näin teillä hoitui niin kaikilla houtuu. MEIDÄN isä onkin paljon ulkomailla ja nämä ei noin vaan hoidukaan!

Hyvissä ajoissa pitää nämä asiat ihan ydinperheessäkin hoitaa, eikä jättää ihan viime hetkille.

[/quote]

Mä en ymmärtänyt sun viestiäsi. Jos TEIDÄN isä on reissussa paljon, niin etköhän sinä silloin osaa ajoittaa sen passiin tarvittavan valtakirjan allekirjoituksen pyytämisen oikeaan kohtaan, eli juurikin kuvaillulla tavalla. 

Tietty jos olet ihan kädetön, niin sitten et. 

Vierailija
4/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:34"]

Mä olen lähivanhempi ja hoidan päivittäiset lasten jutut. Jos on jotain terveyteen liittyvää tai muuten sellaista jonka koen että isän tulisi tietää, niin laitan sille viestin. Aika usein koen että isän olisi hyvä tietää, isä ei tosin vastaa sanallakaan saaneensa edes infoa, mutta se ei oo mun ongelma.

Toinen lapsista on yläkoululainen ja aika paljon se jo itse kertoo juttuja isälleen jos kokee että ne pitää sille kertoa. Ja joskus mä kysyn että haluaako hän, että se olen minä joka tiedon välittää. Oikeastaan koulujutut on sellaisia joista mä laitan infon isällekin automaattisesti, tosin nykyään vähemmän kun sekin on jo kuuleman mukaan hankkinut Wilma tunnukset omiakin lapsia ajatellen. 

Ne jutut, mitkä isän on hyvä tietää juuri silloin kun lapset ovat hänellä, kerron. Eli jos on jotain lääkkeitä tai harrastuksen menoa vkl. Mutta tavallisia arkijuttuja en kerro.

[/quote]

Juu, en nyt mitään arkijuttujen jakamisia tässä tarkoittanutkaan, lapsien arkitekemiset kiinnostaa ja niistä kyllä saan kattavan raportin :)

Mutta jos lapsilla on viikonloppuna menoa, kun ovat isälleen tulossa, niin mielelläni kuulisin asiasta aikaisemmin kuin puoli tuntia ennen kuin olen menossa hakemaan. Ja lapsetkaan eivät ole voineet asiasta kertoa aiemmin, koska äitinsä ei ole heille kertonut asiaa kuin ihan viime hetkillä.

Äiti on siis kertonut, että hänen ei tarvitse minulle lasten asioista kertoa ja seuraavassa lauseessa sitten haukkuu, kun en osallistu. Jos joskus jotain asiaa kysyn, en saa siihen vastausta tai korkeintaan kysyy, mitä se minua kiinnostaa.

ap

Vierailija
5/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:17"]

Jaa, ap:lla ja eksällään on siis eron jäljiltä vähän huonot välit... silloin tiedottaminen ei oikein onnistukaan niin hyvin kuin toivoisi.

[/quote]

Huonot välit on ehkä lievä ilmaisu :)

Mutta onko siis isän vika, jos ei pysty ottamaan osaan lasten asioiden huolehtimiseen, koska ei osaa lukea ajatuksia? Vai pitäisikö äidin kuitenkin joissain lapsia koskevissa asioissa informoida suoraan isälle?

ap

[/quote]

Ihme ruikutusta ja marttyyrikitinää taas. Lähivanhempi on se joka huolehtii päivittäisistä jutuista. Etävanhempi voi kyllä ihan itsekin kysäistä että onko jotain ihmeellistä, ihan suoraan siltä exältään.

Vähemmän niitä yhdessä hoidettavia asioita tulee kun lapset kasvaa, sekin täytyy pitää mielessä. Ja jos koet että lähivanhempi mustamaalaa sinua, niin yläkouluikäisille lapsille voi jo asian selittää; eli sanot suoraan ettet ole tiennyt ko. jutusta tai ettet ole ehtinyt järjestämään kun kukaan ei ollut kertonut. 

Ja kyllähän sitä normaali aikuinen tajuaa jos lapsi sanoo että on menossa ulkomaille ja vanhempi tietää ettei passia ole, että se valtakirja pitää kirjoittaa. Ei siihen nyt mitään erillistä ilmoitusdelegaatiota fanfaarein tarvita.

Vierailija
6/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:47"]

Siitä olisi tullut, että isä ei välttämättä olisi asiasta kuullut lainkaan eikä olisi osannut tuota valtakirjaa täyttää.

ap

[/quote]

[/quote]

No eihän sitä nyt valmiiksi osaa täyttää, jos ei kukaan kerro, että tuollaiselle on tarve.

[/quote]

Mä sanoin eksälle, että tarvii hoitaa lapsille passit, nähdäänkö x.x päivänä klo xx.xx, jotta saan allekirjoitukset niihin hakemuksiin. Ja näin homma hoitui.

[/quote]

Näin teillä hoitui niin kaikilla houtuu. MEIDÄN isä onkin paljon ulkomailla ja nämä ei noin vaan hoidukaan!

Hyvissä ajoissa pitää nämä asiat ihan ydinperheessäkin hoitaa, eikä jättää ihan viime hetkille.

[/quote]

Mä en ymmärtänyt sun viestiäsi. Jos TEIDÄN isä on reissussa paljon, niin etköhän sinä silloin osaa ajoittaa sen passiin tarvittavan valtakirjan allekirjoituksen pyytämisen oikeaan kohtaan, eli juurikin kuvaillulla tavalla. 

[/quote]

:D Taisi olla vaan ihan vittuilua sinulle. Vähän haikahtaa oma kehu näissä sinun viesteissä.

Vierailija
7/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähivanhempi ja hoidan päivittäiset lasten jutut. Jos on jotain terveyteen liittyvää tai muuten sellaista jonka koen että isän tulisi tietää, niin laitan sille viestin. Aika usein koen että isän olisi hyvä tietää, isä ei tosin vastaa sanallakaan saaneensa edes infoa, mutta se ei oo mun ongelma.

Toinen lapsista on yläkoululainen ja aika paljon se jo itse kertoo juttuja isälleen jos kokee että ne pitää sille kertoa. Ja joskus mä kysyn että haluaako hän, että se olen minä joka tiedon välittää. Oikeastaan koulujutut on sellaisia joista mä laitan infon isällekin automaattisesti, tosin nykyään vähemmän kun sekin on jo kuuleman mukaan hankkinut Wilma tunnukset omiakin lapsia ajatellen. 

Ne jutut, mitkä isän on hyvä tietää juuri silloin kun lapset ovat hänellä, kerron. Eli jos on jotain lääkkeitä tai harrastuksen menoa vkl. Mutta tavallisia arkijuttuja en kerro.

[/quote]

Juu, en nyt mitään arkijuttujen jakamisia tässä tarkoittanutkaan, lapsien arkitekemiset kiinnostaa ja niistä kyllä saan kattavan raportin :)

Mutta jos lapsilla on viikonloppuna menoa, kun ovat isälleen tulossa, niin mielelläni kuulisin asiasta aikaisemmin kuin puoli tuntia ennen kuin olen menossa hakemaan. Ja lapsetkaan eivät ole voineet asiasta kertoa aiemmin, koska äitinsä ei ole heille kertonut asiaa kuin ihan viime hetkillä.

Äiti on siis kertonut, että hänen ei tarvitse minulle lasten asioista kertoa ja seuraavassa lauseessa sitten haukkuu, kun en osallistu. Jos joskus jotain asiaa kysyn, en saa siihen vastausta tai korkeintaan kysyy, mitä se minua kiinnostaa.

ap

[/quote]

Ymmärrä nyt hyvä veli, että haet tukea naisilta Miehelle. Vähän haastavaa, olet oikeassa, mutta täällä nyt ei vaan haluta olla sinun puolella, ainoastaan minä, koska olen mies.

Vierailija
8/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap kyseinen isä vai ap:n nyxä?

Vierailija
9/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kouluasiat hoituukin kyllä Wilman kautta hienosti.

No yksi esimerkki oli se, että lapselle piti hommata passi. Asia tuli selville ihan vahingossa jossain lapsen mainitsemassa sivulauseessa. Ja kun siihen hakemukseen piti kuitenkin molempien nimi saada, niin jos äiti on sitä passia menossa hakemaan, niin voisi nyt kuvitella, että ilmoittaa, että nimen tarvitsee. Lapsi tuskin tietää, että molempien nimet tuohon tarvitaan eikä osaa siitä mainita. Isä sitten teki valtakirjan  ja homma oli ok, sinänsä mitään ongelmaa ei siis tullut. Siitä olisi tullut, että isä ei välttämättä olisi asiasta kuullut lainkaan eikä olisi osannut tuota valtakirjaa täyttää.

ap

[/quote]

No eiköhän se äiti tai lapsi olis sen osannut isältä pyytää sitten kun poliisilaitoksella selviää että ilman toisen vanhemman valtakirjaa ei passihakemusta oteta vastaan.

Vierailija
10/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

Tjaah, tuo on ihan kuin meillä, paitsi toisinpäin. Tosin haukkuminen on jo sentään jäänyt. Mutta etä-isä ei juurikaan viitsi nähdä informoimisen vaivaa lapsilleen, eli ei vaan kerro ovatko menossa jonnekin viikonloppuna, tarvitsevatko lapset jotain erilaista vaatetta mukaansa jne. Sitten on vihaisia tekstareita luuri täynnä kun ei lapsille ollut miljoonavuotissynttäreille juhlavaatteita tai uikkareita matkassa tms. 

No vittu, ilmoittaisi ajoissa että tietäisivät pakata vaatteet matkaan... 

Vierailija
11/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:52"]

[/quote]

ap

[/quote]

Ymmärrä nyt hyvä veli, että haet tukea naisilta Miehelle. Vähän haastavaa, olet oikeassa, mutta täällä nyt ei vaan haluta olla sinun puolella, ainoastaan minä, koska olen mies.

[/quote]

Ehkä olen ajatellut, että nämä omat vastoinkäymiset ovat harvinaisia, mutta ilmeisesti näin ei siis ole. Äiti voi siis hankaloittaa isän ja lasten välejä ja yhteistoimintaa ihan kaikilla mahdollisilla tavoilla eikä anna edes isälle mahdollisuutta ottaa enemmän vastuuta lasten asioista.

ap

Vierailija
12/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

:D Taisi olla vaan ihan vittuilua sinulle. Vähän haikahtaa oma kehu näissä sinun viesteissä.

[/quote]

useampi eri kirjoittaja ... suom.huom.

Vierailija
13/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:57"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Ehkä olen ajatellut, että nämä omat vastoinkäymiset ovat harvinaisia, mutta ilmeisesti näin ei siis ole. Äiti voi siis hankaloittaa isän ja lasten välejä ja yhteistoimintaa ihan kaikilla mahdollisilla tavoilla eikä anna edes isälle mahdollisuutta ottaa enemmän vastuuta lasten asioista.

ap

[/quote]

Ja niin voi isäkin halutessaan tehdä. Yksi yleisimpiä on vain jättää vastaamatta kysymykseen joka on lasten asioiden hoitoa ajatellen tärkeä. Sellaista se on kun erotaan.

Koska ap:n lapset on selvästikin jo yläkouluikäisiä, niin mikään ei isää estä kyselemästä tulevia juttuja lapsilta, tai ihan oikeasti siltä ex-puolisolta suoraan. Jos tää ruikutus nyt taas on lähtenyt siitä passihakemuksesta, niin herranen aika sentään. Niistä nokkas ja ole mies. Paperi on kirjoitettu, lapsi ei ole jäänyt ilman passia eikä mitään vahinkoa ole tapahtunut. Korkeintaan sun ego on saanut kolauksen kun ei ole tultu kertomaan aiemmin että lapsi on lähdössä reissuun. 

Ylipäätään niitä molempia vanhempia tarvitsevia asioita hoidettavaksi ei oikeasti ole niin paljon teineillä kuin silloin kun lapset ovat pieniä. Ja on paljon asioita joita teinit eivät edes halua että etävanhempi kuulee, vaan haluavat hoitaa sen lähivanhemman kanssa. 

Ja ainahan sä voit ehdottaa että jospa lapset muuttaisivat sun luokse. Siten saisit hoitaa niitä juttuja sydämesi kyllyydestä.

Vierailija
14/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:57"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Ja niin voi isäkin halutessaan tehdä. Yksi yleisimpiä on vain jättää vastaamatta kysymykseen joka on lasten asioiden hoitoa ajatellen tärkeä. Sellaista se on kun erotaan.

Koska ap:n lapset on selvästikin jo yläkouluikäisiä, niin mikään ei isää estä kyselemästä tulevia juttuja lapsilta, tai ihan oikeasti siltä ex-puolisolta suoraan. Jos tää ruikutus nyt taas on lähtenyt siitä passihakemuksesta, niin herranen aika sentään. Niistä nokkas ja ole mies. Paperi on kirjoitettu, lapsi ei ole jäänyt ilman passia eikä mitään vahinkoa ole tapahtunut. Korkeintaan sun ego on saanut kolauksen kun ei ole tultu kertomaan aiemmin että lapsi on lähdössä reissuun. 

Ylipäätään niitä molempia vanhempia tarvitsevia asioita hoidettavaksi ei oikeasti ole niin paljon teineillä kuin silloin kun lapset ovat pieniä. Ja on paljon asioita joita teinit eivät edes halua että etävanhempi kuulee, vaan haluavat hoitaa sen lähivanhemman kanssa. 

Ja ainahan sä voit ehdottaa että jospa lapset muuttaisivat sun luokse. Siten saisit hoitaa niitä juttuja sydämesi kyllyydestä.

[/quote]

Passihakemus nyt oli vaan yksi esimerkki. Itse olen kuitenkin aina pyrkinyt hyvissä ajoin ilmoittamaan mahdolliset muutokset viikonlopputapaamisissa, niin lapsille kuin heidän äidilleenkin. Samoin jos pitää huolehtia mukaan jotain erityistarvikkeita.

Eniten tilanteessa ottaa pattiin se, että lapset jäävät siis näiden takia aina joskus pahaan välikäteen. Itse olen pitänyt huolen siitä, että heidän äitiänsä en heille hauku, veikkaan, että toisessa suunnassa asia on ihan päinvastoin.

Ja kyllä, olen ehdottanut myös sitä, että voin ottaa lapset useammin ja pidemmäksi aikaa. Ei käy, nytkin kuulema ovat liikaa kanssani tekemisissä.

ap

Vierailija
15/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se äitihän siinä olisi kärsinyt kun jonotettuaan pari tuntia poliisiasemalla, olisi selvinnyt että ei voi edes jättää sitä hakemusta.. Ei kait tuo nyt sen isän ongelma ollut missään vaiheessa? Mutta luonnollisestikin se tiedottaa toiselle joka ensiksi jotain saa tietoonsa, tosin wilmat ja nimenhuudot nyt varmaan kattaa 80% noista tiedotettavista asioista ja nuori osaa sit kertoa itse loput.

Vierailija
16/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:56"]No eiköhän se äiti tai lapsi olis sen osannut isältä pyytää sitten kun poliisilaitoksella selviää että ilman toisen vanhemman valtakirjaa ei passihakemusta oteta vastaan.[/quote]

Minä sain ap:n kirjoituksista sellaisen kuvan, että asioista ilmoitetaan isälle viimetipassa. Jos esimerkiksi passiasia ei olisi lipsahtanut vahingossa hyvissä ajoin, lähivanhempi olisi ilmeisesti soittanut jossakin vaiheessa viime tipassa. "Tuu puolen tunnin päästä kun tarviin allekirjoituksen passihakemukseen ja se pitää tehdä nyt kun myöhemmin ei enää ehdi!! Ai olet töissä vai? No tulet silti vai pitääkö sun takia perua lasten matka??!"

Minusta etävanhemmalle pitää ilmoitella kohtalaisen ajoissa ainakin sellaisista asioista,  jotka vaikuttavat hänen aikatauluihinsa ja tekemisiinsä. Jos Annika-Elmeri pitää viedä isäviikonloppuna perjantai-iltana luokkakaverin synttäreille ja sitä ennen lahjaostoksille, tai Oona-Ilarilla onkin harrastusreissu la-su, sen voisi ilmoittaa jo viikolla eikä vasta perjantaina kun lapset tulevat, kun iskä on jo varannut leffaliput koko porukalle ja ostanut lapsia varten jääkaapin täyteen ruokaa.

Vierailija
17/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että lapset käyttäyvät kuin tavalliset teinit ydinperheessä. teinien kuuluisi ottaa vastuuta tekemisistään, mutta tuskin edes kertovat menoistaan sille lähivanhemmalle. Jos tienit haluavat ap:n luona lähteä johonkin, niin rupeat vaatimaan niiltä teineiltä, että ilmoittaa esim. torstaihin mennessä viikonloppua koskevista asioista. Jos eivät ilmoita, mennään sinun ohjelmasi mukaan.

ehkä olen unohtanut millaisia teinit ovat: Odottavat jatkuvaa palvelua ja heti pitää asioiden tapahtua, jos he jotain tarvitsevat.

t. teinien äiti

Vierailija
18/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen oletus on, että lasten isä hyppää heti kun lasten äiti käskee. Myös niissä asioissa, joissa äiti on lapselle luvannut jotain eikä pysty lupaustaan pitämään, niin isän pitäisi siltä seisomalta hoitaa asia.

Ja ihan sellainen "normaali" etukäteisilmoittaminen kyllä riittää. Mielummin kuitenkin enemmän kuin 10 minuuttia ennen. Tosin kun ilmoittaa liian myöhään, niin voi toki aina sitten syyttää, ettei isä hoida asioita.

ap

Vierailija
19/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ap:lla ja eksällään on siis eron jäljiltä vähän huonot välit... silloin tiedottaminen ei oikein onnistukaan niin hyvin kuin toivoisi.

Vierailija
20/36 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:17"]

[/quote]

Huonot välit on ehkä lievä ilmaisu :)

Mutta onko siis isän vika, jos ei pysty ottamaan osaan lasten asioiden huolehtimiseen, koska ei osaa lukea ajatuksia? Vai pitäisikö äidin kuitenkin joissain lapsia koskevissa asioissa informoida suoraan isälle?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi