Hyvä syy erota?
Mies sanoi, että syy hänen ja eksänsä eroon oli se, että hän otti vastaan lyhyen työkomennuksen ulkomailta. Toinen syy oli, että he halusivat tulevaisuudessa asua eri kaupungeissa eikä nainen ymmärrä, miten paljon miehen työhön menee aikaa.
Tekosyitä vai hyvä syy eroon? Päällisin puolin unelmien pariskunta.
Kommentit (6)
Tai komennuksen voi jättää väliin? Jos todella on siitä kiinni
Jos haluaa eri asioita, niin haluaa, eikä yhteistä säveltä löydy.
Mun mies kertoi erostaan samankaltaisen tarinan. Hän ja exänsä halus eri asioita. Mä haluun samoja ku mies, mutta oon varmaan muuten huonompi valinta. Mikä sitten ratkaisee?
Keskusteltiin kerran pienen kriisin koittaessa niistä syistä, miksi erottiin aikaisemmista kumppaneista. Mä erosin, koska tunteeni eksää kohtaan ei olleet riittävän voimakkaat, meillä oli erilaiset taustat ja kiinnostuin nykyisest miehestä, jolla sama tausta ku mulla.
Mies erosi, koska halusi tarttua lyhyeen työkomennukseen ja naisella oli erilainen tausta ja erilaiset toiveet.
Vähän tuli paha mieli siitä, että tunteiiden kylmenemisestä eksää kohtaan ei maininnut. Mä taas mainitsin. Siksi tunnen asemani uhatuksi. Olisi eksä se todellinen rakkaus? Mä se vaatimattomampi ja käytännöllisempi versio. Vähän niinku urheiluauto ja sit perheauto..
Ei eroon tarvita hyvää syytä. Ellei suhde ole kummallekin tärkeä, on se "hyvä" syy eroon.
Jos ero tuntuu aiheelliselta, se varmaan on sitä.
Ehkä mies ei ole niin kosketuksissa tunteisiinsa, että voisi tuosta vaan heittää analyysin menneen suhteen kaaresta. Ehkä hän on konkretiaihminen, joka ei halua tutkiskella syntyjä syviä, vaan tukeutuu enemmän käytännöllisiin järkiselityksiin. Ehkä hän ei halua kertoa kaikkea syystä tai toisesta - vaikka siksi, ettei hän halua levitellä eron toisen osapuolen asioita.
Erot ovat aina monen asian summa. Ihmisissä ja suhteissa on monia tasoja. Jos he olisivat rakastaneet toisiaan palavan silmittömästi, tuo miehen mainitsema käytännön syy tuskin olisi lopettanut suhdetta. Joten aivan varmasti tunteiden tasolla oli syynsä myös.
Älä huoli. Te olette yhdessä nyt. Teidän suhteenne ei ole miehen ja exänsä suhde.
Eikö tosi rakkaus odota ulkomaankomennuksen ja sopeudu toisen asuinpaikkaan ja elintapaan?
ap