Leveneekö lantio aina lisää joka raskaudessa?
Kommentit (11)
Mun ei tosiaan palautunut ja nyt toisen lapsen jälkeen on entisestään leventynyt, huomaan siitä miten housut kiristävät lantiolta vaikka paino sama kuin ennen raskautta :(
Ap
Lantiohan levenee iän myötä synnyttämättömilläkin naisilla. Oliko se ero 20-vuotiaan lantion ja 50-vuotiaan lantion välillä lantioluun päästä päähän mitattuna keskimäärin jopa 3 senttiä? Ja kun sitten mitataan ympärys, leveyttä tulee vielä lisää. Itselläni mitta muuttui 90 sentistä 94 senttiin välillä 20-35 -vuotta ihan synnyttämättä, vaikka paino pysyi samana.
Huoh, mulla on kaks synnytystä takana ja ei ole levinnyt, ei. Vaikka sitä olisin toivonut, oon niin kapealanteinen
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:33"]
Mun ei tosiaan palautunut ja nyt toisen lapsen jälkeen on entisestään leventynyt, huomaan siitä miten housut kiristävät lantiolta vaikka paino sama kuin ennen raskautta :(
Ap
[/quote]
Kyllähän se hyvin voi leventyä. Mulla on nyt 2 kk toisen lapsen synnytyksestä ja toivon kovasti, että palautuisi niin kuin edellisellä kerralla, koska mulla on muutenkin tosi leveä lantio. Tuohon ei varmaan voi millään oikein vaikuttaakaan.
2
Perse levenee myös, pillu löystyy, tissit riipahtaa, muutaman lapsen jälkeen miehen nyrkkikään ei tunnu toosassa miltää, tissitkin laahaa lähes maata.
Tv.mies
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:39"]Perse levenee myös, pillu löystyy, tissit riipahtaa, muutaman lapsen jälkeen miehen nyrkkikään ei tunnu toosassa miltää, tissitkin laahaa lähes maata.
Tv.mies
[/quote] Tyhmä mies.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:39"]
Perse levenee myös, pillu löystyy, tissit riipahtaa, muutaman lapsen jälkeen miehen nyrkkikään ei tunnu toosassa miltää, tissitkin laahaa lähes maata.
Tv. mies, joka on kuullut Tebarin kahviossa, että näin voi käydä, itsellähän hänellä ei ole naisista kokemusta, ellei lasketa ala-asteen limudiskossa tapahtunutta hitaiden tannsimista
[/quote]
Ei mulla lantio levinnyt, mutta kylkikaari kylläkin. Edelleen meen lantiosta kotelomekkoon, jonka teetätin itselleni ennen lapsia, mutta kylkiluiden (kehkojen) kohdalta se ei mene enää kiinni. Kolme yli nelikiloista olen synnyttänyt.
Miehet pitävät leveälantioisista naisista !
Paitsi nämä 90 luvun jälkeen syntyneet poika-neiti hipsterit joille perseetön nainen on unelma
Mies
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:35"]
Lantiohan levenee iän myötä synnyttämättömilläkin naisilla. Oliko se ero 20-vuotiaan lantion ja 50-vuotiaan lantion välillä lantioluun päästä päähän mitattuna keskimäärin jopa 3 senttiä? Ja kun sitten mitataan ympärys, leveyttä tulee vielä lisää. Itselläni mitta muuttui 90 sentistä 94 senttiin välillä 20-35 -vuotta ihan synnyttämättä, vaikka paino pysyi samana.
[/quote]
Kyllä näin juuri on, tämä on ihan tutkittu fakta että naisen lantio levenee ihan luuston puolesta iän myötä, saipa lapsia tai ei.
Kai se riippuu ihmisestä. Mä luulen, että mun lantio palautui ainakin ekan raskauden jälkeen suunnilleen entiseksi.