75 ympäryksiset liivit eivät ole sitä
Ostin liivit, joiden koko oli 75A. Tuntuivat tosi kiristäviltä. Mittasin mittanauhalla kuinka pitkä ympärys oli. Tulokseksi sain 68. Mitä hittoa. Ja kyllä, tiedän että venyy päällä yms. mutta ei kai nyt noin paljoa. Luulen ja tiedän että jos kuppikoon suuretessa ympärys suurenee esim. B75 ympärys on suurempi kuin A75. Näin ei todellakaan pitäisi olla!
Kommentit (26)
Minä olen läski ja rintaliivien koko on 80 ja kirjain jotain aakkosten puolesta välistä, riippuen liivien merkistä.
En kyllä ole mitannut mikä on mitta rintojen alta mutta jos käytän vaatteissa kokoa 46 ei minkään kroppani osan ympärysmitta todella ole 80cm, ehkä pohje jää alle.
Kaupoissa saisi olla isompi valikoima kokoja. Ja suosittelen ap:lle jatkopalaa ongelmanratkaisuun. Vitutukseen es auttaa.
80A on sama kuin 75B.
Huvittavaa kyllä kun täällä esim 80E kuppikoon omaavat ovat läskejä kun taas rinnakkaiskoko 75F on isorintainen ja hoikka. Ja molemmat ovat samaa kokoa.
Mene seuraavan kerran ostoksille johonkin erikoisliikkeeseen, jospa osaisivat selventää sinulle kokomerkintöjä, kun tuntuu olevan epäselvyyttä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:57"]
80A on sama kuin 75B.
Huvittavaa kyllä kun täällä esim 80E kuppikoon omaavat ovat läskejä kun taas rinnakkaiskoko 75F on isorintainen ja hoikka. Ja molemmat ovat samaa kokoa.
[/quote]
Ympärysmitta rinnakkaiskoossa eroaa vaikka itse kupin koko olisikin sama. Ympärysmitastahan AP kirjoitti eikä kuppikoosta.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:57"]
80A on sama kuin 75B.
[/quote]
Ympärysmitta rinnakkaiskoossa eroaa vaikka itse kupin koko olisikin sama. Ympärysmitastahan AP kirjoitti eikä kuppikoosta.
[/quote]
Rinnakkaiskoossa ei ole hirveitä eroja ympärysmitassa. Mallikin vaikuttaa
Ap jatkaa. Nyt tähän ei tarvitse sotkea mitään läpätystä rinnakkaiskoosta. Eikö pitäisi olla niin, että jos liiveissä lukee ympärysmitaksi 75, niin ympärysmitta näissä liiveissä on mittanauhalla mitaten n. 75 (pari senttiä alle), aivan sama mikä kuppikoko kyseessä. Nyt mitta oli 68. Se on ongelma.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:54"]Oletko tyhmä vai tosi tyhmä?
[/quote]
Mitä ihmeen tyhmää ap:n kysymyksessä oli? Selventäisitkö meille muillekin tyhmyreille, sinä älyn ja viisauden jättiläinen.
75-ympäryksisen liivin mitta venytettynä (ainoa mitta jolla on väliä) on noin 85 cm. Eroja tietenkin eri liivien välillä on, toiset venyy vähemmän ja joskus materiaali vaikuttaa siihen että liivi tuntuu tiukemmalta. Ja liian pieni kuppi saa isonkin ympäryksen tuntumaan pieneltä, kun kaikki rintakudos ei mahdu kuppiin vaan karkaa ympäryksen alle.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014
klo 09:57"]80A on sama kuin 75B.
[/quote]
Oot niin väärässä.. Kuppikoko on eri mutta ympärysmitta on tai pitäis olla niiden senttien mukainen
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:57"]
80A on sama kuin 75B.
[/quote]
Ootko sä tosissas? Tolla logiikalla se ois ihan sama mitkä liivit päällensä änkee, jos kaikki on samaa kokoa. Kyllä sä voit 80-ympärysmitalla uskotella, että olet yhtä pieni kuin 70-ympärysmittaa käyttävä, mutta miksi sä sitten käyttäisit isompaa kokoa? Ainut koko, joka esimerkissäsi pysyy samana on kipun koko.
Ja edelleen ap jatkaa kiukun purkamista. Miksi liivivalmistajat ovat niin daijuja, etteivät osaa laittaa sellaista ympärystä mitä lupaavat vaan laittavat sen sijaan fiiliksen mukaa mitä sattuu kokomerkinnöiksi. Rintsikoiden ostaminen on kummaa salatiedettä, jossa logiikan lait eivät päde. Jankkaan samaa asiaa mutta ottaa pannuun. Miksi taivaan tähden ympärysmitta 75A ja 75B kokoisissa liiveissä on OLENNAISESTI eri.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:57"]
80A on sama kuin 75B.
[/quote]
Ootko sä tosissas? Tolla logiikalla se ois ihan sama mitkä liivit päällensä änkee, jos kaikki on samaa kokoa. Kyllä sä voit 80-ympärysmitalla uskotella, että olet yhtä pieni kuin 70-ympärysmittaa käyttävä, mutta miksi sä sitten käyttäisit isompaa kokoa? Ainut koko, joka esimerkissäsi pysyy samana on kipun koko.
[/quote]
Itse olen ostanut 80D ja 75E kokoisia ja ovat saman kokoisia. Tuota 80E kokoakin lähinnä kun 75E kokoa ei löydy
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:57"]
80A on sama kuin 75B.
[/quote]
[/quote]
Itse olen ostanut 80D ja 75E kokoisia ja ovat saman kokoisia. Tuota 80E kokoakin lähinnä kun 75E kokoa ei löydy
[/quote]
Mutta ei ne ympärysmitat niissä silti ole samat... jeesus. Eri hakasiin laittamalla varmasti menevät päälle, koska kuppikoot ovat samat.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:57"]Mene seuraavan kerran ostoksille johonkin erikoisliikkeeseen, jospa osaisivat selventää sinulle kokomerkintöjä, kun tuntuu olevan epäselvyyttä.
[/quote] Valmistajilla tässä on epäselvyyttä kokomerkinnöistä...
Tylsä aloitus.