Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö sinä tilanteessani töihin virallisesti, vai jatkaisitko työn tekemistä pimeästi samalla tukia nostaen?

Vierailija
01.08.2021 |

Olen nyt ollut jo 3 vuotta työttömänä saaden työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotukea, noin 1200e kuussa "nettona" kaiken kaikkiaan jos pitäisi sama raha töistä saada. Lisäksi minulla on eräs homma josta tienaan noin 1400e kuussa, myöskin nettona. Teen tätä täysin itsenäisesti ja yrittäjämäisesti, eikä kukaan ole ns. palkannut minua pimeisiin hommiin. Pystyn siis päättämään milloin tätä hommaani teen, eikä se vie viikossa kuin noin 15-20 tuntia aikaani.

Nyt työkkäristä tarjottiin siivoojan paikkaa 10,21e tuntipalkalla...Laskujeni mukaan tuosta saisi siis jotain 1600e bruton kuussa - verot, eli jotain 1400e käteen?

Jäisin siis hurjasti tappiolle, kuten jokainen varmasti osaa laskea. Minulla ei olisi enää aikaa tai jaksamista tehdä tätä nykyistä hommaani. Menisitkö sinä minun tilanteessani tuohon siivoojan työhön?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin töihin ihan virallisesti tietenkin. Ei huvittaisi joutua loppuelämäkseni alennettujen tukien (jos joutuu työttömäksi uudestaan) tai jopa pysyvien karenssien listalle ihan vain koska on pilannut viranomaisten luottamuksen itseensä. Petoksista saa lisäksi rikostuomioita ja menettää rikollisesti hankitut tulot valtiolle, joten ei kannata edes rahallisesti.

Vierailija
22/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tulisi toimeen tuolla siivoojan palkalla, joten jatkaisin varmaan mainittuja pimeitä hommia tukien ohessa.

Tuo 2600e netto/kk on ihan hyvin jo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan tuollaisen pimeän duunin!

17.5h viikossa ja 1400 kätöseen?

T: surkeasti palkattu pesulatyöntekijä

Vierailija
24/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PETOS:lähde Petos rikoslaki.

Petokseen syyllistyvä voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään

kahdeksi vuodeksi, ja myös petoksen yritys on rangaistava. Rangaistuksena törkeästä petoksesta seuraa

vankeutta vähintään neljä kuukautta ja enintään neljä vuotta, ja lievästä petoksesta sakkoa.

Vierailija
25/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea valinta olisi

Vierailija
26/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää vastaavat petokset ihan yleisiä. Tuttu sai 20 000e perintöä, nostaen samalla toimeentulotukea. Ei jäänyt kiinni. Juuri ennen perintöä oli tehty päätös 3 kuukaudelle ja seuraavaan päätökseen katsottiin vain 2kk tiliotteet...

Vierailija
27/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää vastaavat petokset ihan yleisiä. Tuttu sai 20 000e perintöä, nostaen samalla toimeentulotukea. Ei jäänyt kiinni. Juuri ennen perintöä oli tehty päätös 3 kuukaudelle ja seuraavaan päätökseen katsottiin vain 2kk tiliotteet...

Kyllä perintörahoista on verot ja muut maksut hoidettu jo moneen kertaan!

Ei ole oikein että olisi joutunut käyttämään rahat elämiseen kituuttamalla (Kelan laskelmien mukaan)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme