ärsyttää sukulainen joka ei osta juuri mitään mökille
Minä käyn kaupassa, teen ruoat ja se syö.
Lisäksi tiskaan ja keitän kahvit.
On pakko tehdä ruokaa lapsen takia.
Vähitellen alkaa rassaamaan kun se ei edes kahvipakettia osta!
Ostaa kyllä sämpyläpussin ja ehkä pullaa.
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:24"]Menkää mökille silloin kun sukulainen ei ole siellä. On mukavampaa kaikille, hän saa olla omassa rauhassaan ja laittaa ruokansa itse, teidän perheenne samoin. Kukaan ei passaa ketään.
[/quote]
Ollaan välillä omissa oloissa, kyllä.
Keitä muita siellä mökillä käy? teetkö niillekin ruokaa? Mitä se sukulainen syö kun te ette ole siellä?
No näistä hyvin pienistä ja hatarista tiedoista voisi päätellä sitten seuraavaa:
- jos teillä molemmilla on ihan rehellisesti yhtäläinen käyttöoikeus mökkiin ja olette sukulaisuudessanne tasavertaisia mökin omistajaa kohtaan/omistatte yhtä suuren osan kiinteistöstä
ja
- jos maksattaa yhteisiä kuluja yhtä paljon ja tasapuolisesti
ja
- jos kulutatte yhtä paljon aikaa ja rahaa mökin ylläpitoon + yhteisiin "talkootöihin"
ja
- jos matka mökille on niin lyhyt, että sukulaismieheltä ei kulu teidän kyyditsemiseenne paljoa rahaa,
niin sitten vaan suu auki ja sanot miehelle, että seuraavan kerran tuot mukanasi bensakuitit ja minä ruokakuitit ja yhdessä laskemme omat osuutemme? ? Miksi tämä ei toimi? Mutta ei sillä miehellä kuitenkaan ole muuten mitään velvollisuutta maksaa suurempaa osuutta (kuin mitä hänelle kuuluu) vain hänen isompien tulojensa takia.
sukulaismies on ap:n veli mitä todennäköisimmin. vanhempien mökki kiistakapulana ja sitten vielä ruokailukeissi. joo-o.. veljet v oi olla aika kusipäitä, mitä tulee ''yhteiseen omaisuuteen'', koska katsovat sen olevan pelkästään omaa omaisuutta vanhemmista ajan jättäessä.
Laske matkakuluiksi vaikka 0,15 €/km. Onko kustannus vähemmän kuin viikonlopun ruuat? Jos on, niin ehdota miehelle kustannusten jakamista. Jos on enemmän, niin pysy hiljaa, jäät voitolle.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:24"]Menkää mökille silloin kun sukulainen ei ole siellä. On mukavampaa kaikille, hän saa olla omassa rauhassaan ja laittaa ruokansa itse, teidän perheenne samoin. Kukaan ei passaa ketään.
[/quote]
[/quote]
Hienoa, ensimmäinen askel otettu. Seuraavassa vaiheessa olette mökillä VAIN omissa oloissanne. Ongelma ratkaistu.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:30"]Keitä muita siellä mökillä käy? teetkö niillekin ruokaa? Mitä se sukulainen syö kun te ette ole siellä?
[/quote]
Ei se yksistään kovin ole käynytkään siellä.
Sitä minä en tiedä mitä syö, tuskin kokkaa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:26"]
[/quote]
[/quote]
Hienoa, ensimmäinen askel otettu. Seuraavassa vaiheessa olette mökillä VAIN omissa oloissanne. Ongelma ratkaistu.
[/quote]
Joo, en voi toista häätääkään jos tulee.
Äh, tää keskustelu on niin tylsä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo, en voi toista häätääkään jos tulee.
[/quote]
Et tietenkään. Mutta olisiko ihan mahdoton vaihtoehto kysyä sukulaismieheltä, milloin hän menee mökille ja olla sitten vaan itse menemättä samaan aikaan.
Voi voi kun et lukenut vastaustani. Ei siellä ole ulkohuussia.
Ja vielä; tottakai me mennään julkisillakin välillä.
Kauppaan pääsee myös kävellen ja pyörällä.