Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttää sukulainen joka ei osta juuri mitään mökille

Vierailija
15.08.2014 |

Minä käyn kaupassa, teen ruoat ja se syö.

Lisäksi tiskaan ja keitän kahvit.

On pakko tehdä ruokaa lapsen takia.

Vähitellen alkaa rassaamaan kun se ei edes kahvipakettia osta!

Ostaa kyllä sämpyläpussin ja ehkä pullaa.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta se ei lähde mökille mun takia vaan menee joka tapauksessa sinne.

Joskus ollaan viikkokin siellä.

Kaipa tuo tasottuu, mutta..

Vierailija
22/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt kokeeks jokin pieni lista? Vaikka selityksellä, että rahatilanne sulla nyt heikko tms. Vai voiko tällaisesta keskustella edes?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikin kulkee joka tapauksessa reittinsä, olet kyydissä tai et, mutta et silti ilmaiseksi pääse.

Vierailija
24/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita nyt näkyviin se matkan pituus ja montako henkeä kulkee ilmaiseksi kyydissä. Sun mielestäkö sun pitäisi saada ilmainen kyyti tarjoamatta vastapalvelusta (ruokaa, tiskausta jne)

Vierailija
25/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:58"]

Joo, mutta se ei lähde mökille mun takia vaan menee joka tapauksessa sinne.

Joskus ollaan viikkokin siellä.

Kaipa tuo tasottuu, mutta..

[/quote]

Voisitko nyt vähän monisanaisemmin avata tilannetta? Siis on joku suvun mökki, johon porukkaa pukkaa vapaasti sisään ja ulos ilman erillisiä sopimuksia vai? Kuulostaa todella omituiselta. Sinä olet siellä, ja yhtäkkiä joku sukulaismies ilmestyy ennalta ilmoittamatta syömään ruokasi, niinkö?

Vierailija
26/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne bensakulutkin kasvaa sitä mukaa mitä enemmän painoa kyydissä.

Vierailija
27/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te sisaruksia vai pariskunta? Mikä kuvio tää on?

Vierailija
28/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaisi laskea paljonko säästää kun pääsee kyydillä ts. kuinka paljon julkisen liikenteen (ja kenties taksinkin) käytöstä joutuis maksamaan samalla matkalla.

Kyytiläiset ovat usein ihan pihalla siitä paljonko henkilöautosta ja sen käytöstä tulee kuluja.

Vierailija
29/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:24"]

Kuinka pitkän matkan kuljette hänen kyydissä ja montako henkeä teitä on? Ei ne bensatkaan ilmaisia ole.

[/quote]Ei noin voi laskea. Jos ajan yksin 200km mökille, bensaa menee 12 litraa. Jos ajan sinne lasten kanssa, bensaa menee 13l. Eli lasten summa on 1.6 euroa, 80s per pää.

Vierailija
30/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysää hei vähän ja pyydät sitä osallistumaan! Ei kaikki tajua että ne alkaa ostamaan jotain itsenäisesti. Mistä se ihminen välttämättä edes osaisi ostaa, vai onko se sitten ideaalia jos sinne mökille ostattaisiin kaikki kahtena? Vai olisiko se hetki kun te pystytte sopimaan että mitä kukin vie mökille?

Onko sinun vaikea muutenkin pyytää toisia tekemään/hommaamaan jotain?

Oletko ajatellut että joku saattaa kuvitella että häneltä sitten pyydetään apua jos tarvitsee. Muuten te tyytyväisenä tarjoatte?

Minusta ainoa kamaluus on että sinä et sano sille jollekin ihmiselle että hei; ota sinä hommaksesi tuoda tämä ja tuo. Vaan istut siinä ja avaudut, eikä tilanne etene. Pahimmillaan alat ajattelemaan negatiivisesti tuosta ihmisesti, vaikka tuo ihmminen toisi kassikaupalla grillattavaa jos hänet ohjattaisi niin tekemään.

Vai veisitkö sinä itsenäisesti mökille kaikkea jos tiedät että joku niin kuitenkin tekee? Arvaan: kysyisit varmaan että tarvitseeko sinun tuoda jotain. Mutta entä jos kaikki ei tajua kysyä mutta yhtä iloisesti sitten tekee jos pyydetään? Ymmärrätkö: meistä on moneksi.

Vierailija
31/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvät ihmiset, kun kirjoitatte aloituksen ja vastaatte siihen itse, laittakaa perään ap jotta ymmärtää että vastaaja on varmasti ap. Vastauksesta päätellen joku muukin voisi joskus mielipiteensä asiaan sanoa ja menee sekaisin että onkohan tämä nyt ap vai joku ulkopuolinen mielipiteensä ilmaiseva henkilö.

Vierailija
32/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:16"]

Kuinka pitkän matkan kuljette hänen kyydissä ja montako henkeä teitä on? Ei ne bensatkaan ilmaisia ole.

[/quote]Ei noin voi laskea. Jos ajan yksin 200km mökille, bensaa menee 12 litraa. Jos ajan sinne lasten kanssa, bensaa menee 13l. Eli lasten summa on 1.6 euroa, 80s per pää.

[/quote]

Ajaako ne lapset myös vuorollaan ja huolta autoa?

Vierailija
33/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoo nätisti että "huolehtisitko itse omat ruokasi tästä lähtien". Tosin vastauksena voi olla, että ap sitten hoitaa vastaavasti itse omat kulkemisensa.

Vierailija
34/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismies saattaa omasta mielestään pitää kyytipalvelua hyvinkin riittävänä kuittaamaan jotkut yhden ihmisen ruuat. Onhan siitä nyt oma vaivansa ottaaa muita mukaan, hakee ehkä teidän kotoa, mennään teidän aikatauluilla ja ja teidän lasten ehdoilla ylimääräisiä pysähdyksiä. Hänellä on tarpeeksi iso auto, että kaikki mahtuu kyytiin tavaroita myöten, hoitanut huollot, renkaat, pissapojat ja bensat. Ja te vaan istutte kyytiin, ilman mitään murhetta. Sinä saat sitten huoletia ruuat ja ne jutut, jotka sinä osaat paremmin.

Vierailija
35/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai silloin säästän jos olisin mennyt julkisilla ja sitten jos pääsenkin autolla.

Täten tilanne tasoittuu.

Silti se on hassua kun ajattelee että toisella on tuhansien tulot kuussa ja minä passaan.

Mun vika kun oon totuttanut näin.

Toistaiseksi näin kun oon saanu autossakin istua niin tulee se tasoitus.

Vierailija
36/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tulojenko mukaan sukulaisten kanssa ruokakulut pitäisikin jakaa?

Vierailija
37/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:16"]

[/quote]

Ajaako ne lapset myös vuorollaan ja huolta autoa?

[/quote]Ai sillekin pitää laskea hinta? Ajaminen on kivaa ja otan usein kyytiin nettiliftareita ihan vaan seuran vuoksi. Miten esimerkiksi he vaikuttavat renkaiden kulumiseen tai tuulilasin sameuteen? Vuosihuolto tehdään kuitenkin oli kyydissä sitten aina yksi tai viisi ihmistä. Minulla on tämä yksi, ihana elämä enkä todellakaan tuhlaa sitä eurojen laskemiseen, se nimittäin alentaa elämänlaatua merkittävästi.

Vierailija
38/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ruokaa omalle perheellesi ja siitä samasta syö sukulainen = passaamista. Mutta jos sukulainen joka tapauksessa ajaa mökille ja sinä istut kyydissä, niin sitä ei lasketa samalla tavalla.

Vierailija
39/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:24"]Ai tulojenko mukaan sukulaisten kanssa ruokakulut pitäisikin jakaa?

[/quote]

Ei mutta on se vähän outoa että minä ostan ruoat ja rahat sipissä.

Vierailija
40/92 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kyllä antaa kauppalistaa, tai muuten pyytää osallistumaan ruokakuluihin ihmistä, joka yksin vastaa koko porukan matkakuluista. Jos siis haluaa jakaa ruokakulut, niin on myös jaettava ne matkakulut. Se, että toinen menisi mökille joka tapauksessa, ei muuta tilannetta mitenkään. Jos ap alkaa kulkea matkan julkisilla tai omalla autolla, niin sen jälkeen voi pyytää sukulaista hoitamaan osansa ruuasta. Myöskään tuloreoilla ei ole mitään merkitystä tässä asiassa. Eikä edes sillä, vaikka sukulaisella olisi työsuhdeauto ja ilmaiset bensat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä