Harmittaa Loimaan kassaan kuuluvat ex-työkaverit
Firma ulkoistettiin halpamaihin ja kaikki sai kenkää. Ammattiliittoon kuuluvat sai usean kuukauden palkkaa vastaavan summan korvauksena, koska olisi hävinnyt yt-lain rikkomisesta jutun oikeudessa. Firma siis maksoi jo ennen käräjiä. Firma tiesi, ettei Loimaan Kassalaisilla ole oikeusapua, joten heillä ei olisi varaa hakea saataviaan oikeusteitse. Näin ollen heille eivät maksaneet mitään. Tää olkoon opetus teille kaikille. Kuulukaan liittoon. Se auttoi mua, kun työ vietiin muualle.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 08:14"]mä en tiedä yhtään mihin mun työntekijät kuuluu.
[/quote]
Juu, mutta jos alat irtisanoa aiheettomasti tai muutoin tapahtuu jotain lainvastaista, niin pian tiedät. Usko pois!
Pohtisitte joskus mitä etuja ay-liike on teille vuosien varrella neuvotellut. Lauantaivapaat, äitiysloma-ajan palkka (onko nyt 3kl täytenä, en muista) plus paöjon muuta. Kuinka moni työnsntaja ne ilman liittoja teille antaisi?
Kommunistien propagandaa. Liitot eivät ole tämän maailman ajan juttu. Mutta pääseväthän siellä pätemään ne reppanat, jotka eivät ole mihinkään muualle kelvanneet eikä päässeet.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:38"]Joku puhui täällä ammattiliittojen ja niiden jäsenten solidaarisuudesta. Joo, solidaarisuus ollaan niille, joilla on pysyvä työpaikka ja jotka voivat paksusti. Missä on solidaarisuus pätkätyöläisten kohtaan? Pakkotyöllistettyjä, ilmaisutaito tekeviä kohtaan? Koska liitot alkaa solidaarisesti ajaa heidän asioita?
[/quote]
Ihmettelen teitä jotka kerrotte ettette kuuluu liittoon ja seuraavaksi esitätte pitkän listan asioista joita pitää teidän hyväksenne ajaa. Menkää ja tehkää. Äänestäkää ihmisiä, jotka ajavat asiaanne!
Itse kuulun Ertoon, kuulunut jo yli 20v ja takuulla saanut maksamani jäsenmaksut jo takaisin silloin kun sain oikeudellista apua entistä työnantajaani kohtaan. Ei ole niin suuri palkka, etteikö olisi varaa maksaa pienet jäsenmaksut.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 08:30"]
Jos muuten porukka ei enää kuulu yli 50% alalla liittoon, niin työnantaja saa määrittää työehdot pelkkien lakien mukaan. Eli vaikkapa 5€/h on täysin laillinen silloin. Työlainsäädännöstä ei löydy minimipalkkaa. Sairasloma-ajan palkka ja sen maksu ei todellakaan kestä yhtä kauaa lakien mukaan. Painat yöt töitä ilman yöllisiä yms, vaan koska TES ei silloin ole sitova. Miten helvetissä ihmiset on nykyään niin itsekkäitä? Missä solidaarisuus?
[/quote]
Kuule itsekkäitä olette te liittoihin kuuluvat! Te varjelette omia saavutettuja ja ylimitoitettuja etujanne, jolloin työnantajalla ei ole varaa antaa töitä kuin harvoille. Teidän etunne siis johtavat siihen, että suuri osa muusta porukasta on työttömänä.
Herääpä sinäkin nykyaikaan siellä. Itse tingin mielihyvin suuresta osasta omia etujani, jotta naapurin Mattikin pääsee taas töihin. Mietipä uudelleen, kumpi asenne on sitä solidaarisuutta!
[/quote] On se kiva että Matti voi nostaa ansiosidonnaista kuitenkin sillä aikaa kun nautit niistä eduista joita ammattiliitot on työpaikallasi saaneet aikaiseksi.
En ymmärrä miksi en kuuluisi liittoon (PAM) kun jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen.
Siivooja
Pyyhin ammattiliitoilla ja kirkolla perseeni. Saman saa halvemmallakin, niin oikeusavun kuin mielenrauhankin.
Tuskinpa olet "neuvotellut" niitä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:10"]Vaikka aloittaja onkin katkera trolli eikä aloituksessa kuvailtua tilannetta ole tapahtunut, niin ajatusleikkinä kuitenkin: liittoon kuuluneet olisivat maksaneet saamansa irtisanomisrahan moninkertaisesti vuosien varrella liiton jäsenmaksuina.
Vain dorka kuuluu liittoon!
[/quote]
verovähennys!
Kieltäydy pätkätöistä!Vaadi työnantajalta täyttä työsuhdetta.Olemalla pätkätyössä kuset omaan ja samalla muiden nilkkaan.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 13:21"]
Kieltäydy pätkätöistä!Vaadi työnantajalta täyttä työsuhdetta.Olemalla pätkätyössä kuset omaan ja samalla muiden nilkkaan.
[/quote] Ja sitä et saa ja seuraava pätkä menee uudelle työntekijälle? Mitäs sitten. Himaan makaamaan?
Kyllä mulla veroissa otetaan huomioon Loimaan kassan maksu.....
Ihme porukkaa. Ilman liittoja ei loimaalaisetkaan ois yhtä etuoikeutettuja. Korotukset, tauot, lomat ja kaikki kelpaa ottaa siipeillen vastaan..