Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa Loimaan kassaan kuuluvat ex-työkaverit

Vierailija
15.08.2014 |

Firma ulkoistettiin halpamaihin ja kaikki sai kenkää. Ammattiliittoon kuuluvat sai usean kuukauden palkkaa vastaavan summan korvauksena, koska olisi hävinnyt yt-lain rikkomisesta jutun oikeudessa. Firma siis maksoi jo ennen käräjiä. Firma tiesi, ettei Loimaan Kassalaisilla ole oikeusapua, joten heillä ei olisi varaa hakea saataviaan oikeusteitse. Näin ollen heille eivät maksaneet mitään. Tää olkoon opetus teille kaikille. Kuulukaan liittoon. Se auttoi mua, kun työ vietiin muualle.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis yrititkö ensin teeskennellä myötätuntoa, että "harmittaa" oikein? Äkkiä rapisi sekin naamio, kun et yhtä kappaletta päässyt loppuun ilkkumatta opetuksen saamisesta. Pyh.

Vierailija
2/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firma taitaa sijaita porvoossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se työnantaja tietää kuka kuuluu mihinkin liittoon? Minä ainakin maksan itse jäsenmaksuni eikä työnantajalla ole sen asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
4/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta tutun firmassa kävi näin. Tuttu siis omisti firman ja oli onnessaan kun huomasi monen kuuluvan vain loimaan kassaan.

Mä en edes harkitse vaihtoa. Liiton lakipalvelut ja matkavakuutus ovat enemmän kuin tarpeelliset!

Vierailija
5/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tiedä yhtään mihin mun työntekijät kuuluu.

Vierailija
6/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 08:12"]Mistä se työnantaja tietää kuka kuuluu mihinkin liittoon? Minä ainakin maksan itse jäsenmaksuni eikä työnantajalla ole sen asian kanssa mitään tekemistä.

[/quote]

5 vastaa. No tuo minun tuttuni ainakin sai tietää siitä, että liiton edustaja käsitteli vain tiettyjen työntekijöiden tilannetta.

Vierailija
7/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 08:12"]Mistä se työnantaja tietää kuka kuuluu mihinkin liittoon? Minä ainakin maksan itse jäsenmaksuni eikä työnantajalla ole sen asian kanssa mitään tekemistä.

[/quote]

Eiköhä liitto oo täs tilantees ajanut työpaikassa olleiden jäsentensä asiaa ja firma on tajunnut, et häviäisi jutun työoikeudes. Pääs helpommal maksamalla näille.

Vierailija
8/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimaan kassalta saa lisäpalveluna oikeusapua, joten kuulukaa vaan pelkkään kassaan, minä en halua olla rahoittamassa ay-toimintaa.

Vierailija
9/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, kuulun Loimaan kassaan ja kyllähän jäsenmaksussani on oikeusturva irtisanomistilanteita varten, samoin tapaturmavakuutus. Matkavakuutusta ei ole, se on mulla muuta kautta.

Vierailija
10/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 08:18"]Loimaan kassalta saa lisäpalveluna oikeusapua, joten kuulukaa vaan pelkkään kassaan, minä en halua olla rahoittamassa ay-toimintaa.

[/quote]

Rajallinen oikeusapu. Jos häviit jutun, maksat itse. Lisäks siinä on yläraja ja oliko vielä omavastuu, tätä en muista.

Vierailija
11/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 08:19"]Ööh, kuulun Loimaan kassaan ja kyllähän jäsenmaksussani on oikeusturva irtisanomistilanteita varten, samoin tapaturmavakuutus. Matkavakuutusta ei ole, se on mulla muuta kautta.

[/quote]

Loimaa ei lähde ajaa tällaisis tilanteissa asiaa, edes lisämaksulla.

Vierailija
12/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipähän tuossa muuta ole kuin että Loimaan kassalaiset joutuvat odottamaan korvauksiaan sen noin vuoden verran, minkä oikeuskäsittely valituksineen kestää, "loimaalaisten" kannalta tuossa on ratkaisevaa, että ammattiliittoon kuuluvat ovat saaneet korvausta joten käytännössä oikeuskäsittely on läpihuutojuttu, näitä löytyy Finlexistä useita esimerkkejä. T. Ex-luottamusmies

Vierailija
13/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHA! Läpinäkyvää! Täällä jotain liiton ihmistä pännii, kun porukka ei enää jaksa maksella kalliita jäsenmaksuja kun liitoista ei koskaan ole mitään apua tarvittaessa, ja koska Loimaan kassan jäsenmaksu on vain noin 30% siitä mitä liiton jäsenyys maksaa vuodessa niin siksi porukka eroaa liitoista, ja jos maksaa parin kympin ylimääräistä vuodessa Loimaan kassalle ns. yhdistyslisämaksuna niin saa oikeusavutkin :)

Vierailija
14/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa maksaa myös se yhdistysmaksu (oliko 20e?), jotta saa oikeusneuvonnan.

Vierailija
15/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuojeluhallintoon voi ottaa yhteyttä aina, kuului kassaan tai ei, jos työnantaja menettelee virheellisesti tahattomasti tai tahallaan. Neuvontaa saa myös sähköpostitse niin että he sieltä voivat senkin perusteella olla yhteydessä työnantajaan asioita selvittääkseen ja opastaakseen. Terveisin: sieltä lakimiehen saanut, täysin ilmaiseksi.

Vierailija
16/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah haha. Hahahah. Loimaan kassassa nyt ja ikuisesti. En todellakaan halua rahoittaa ay-liittojen kaltaisia rötöstelyklubeja, joissa pohditaan miten Suomen talouden ja viennin saisi oikein toden teolla sakkaamaan.

Vierailija
17/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin työsuojelupiiristä saa tuon avun ilmaiseksi.

Vierailija
18/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat oikeusapua ihan muualtakin ja helppo tapaus kun osalle on maksettu.. Ja työnantaja ei tosiaan tiedä kuka kuuluu mihinkäkin liittoon.

Vierailija
19/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten porukka ei enää kuulu yli 50% alalla liittoon, niin työnantaja saa määrittää työehdot pelkkien lakien mukaan. Eli vaikkapa 5€/h on täysin laillinen silloin. Työlainsäädännöstä ei löydy minimipalkkaa. Sairasloma-ajan palkka ja sen maksu ei todellakaan kestä yhtä kauaa lakien mukaan. Painat yöt töitä ilman yöllisiä yms, vaan koska TES ei silloin ole sitova. Miten helvetissä ihmiset on nykyään niin itsekkäitä? Missä solidaarisuus?

Vierailija
20/54 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 08:29"]Saat oikeusapua ihan muualtakin ja helppo tapaus kun osalle on maksettu.. Ja työnantaja ei tosiaan tiedä kuka kuuluu mihinkäkin liittoon.

[/quote]

Ei se niin helppoa ole. Nää sopimukset on yleensä salaisia, koska asia on sovittu ennen käräjiä. Tuskin kukaan jäsen luovuttais sopimuksen tarkkoja tietoja siipiveikoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi