Veljeni vaimo vihaa sisarpuoltamme
En voi ymmärtää. Siskomme on minulle ja veljelleni rakas vaikka eri äidistä onkin. Jostain syystä veljen vaimo yrittää sulkea siskon kokonaan ulos suvusta, kiusaa häntä jatkuvasti mm. miesystävästä, haukkuu friikiksi ja sekopääksi, laittaa aina kaikki outoudet siskon piikkiin. Ei kutsu tätä siskoa kylään, sanoi ettei hän ole oikea sisar meille eikä kuulemma halua olla tekemisissä sen vuoksi. Siskomme me 9v nuorempi kuin veljeni, minua 7v nuorempi. Hän on todella fiksu, ja osittain sen vuoksi hänellä on ollut mt-ongelmaa ja nähtävästi sen vuoksi joutuu kiusatuksi. Sisko ei siis ole ns. mitään vailla, vaan lähinnä tarvitsee meitä sisaruksia henkiseksi tuekseen ja turvakseen. Ollaan veljen kanssa oltu hyvin mielellään tukena, mutta nyt veli on joutunut valinnan eteen: sisko vai perhe?
Mikä hitto saa tuon veljen vaimon käyttäytymään noin törkeästi siskoa kohtaan? Jokin saa aika pahasti olla vinksallaan. Aiemmin ollaan kaikki pidetty tätä naista ihan normaalina, mutta nyt ekan lapsen synnyttyä tämä kiusanteko alkoi.
Kommentit (22)
Alapeukku siis veljesi vaimolle sekä veljellesi, jos ei todella kykene sanomaan,että suus kiinni taikka valittee siskonsa. Tilanne mikä hyvänsä, niin en koskaan valitsisi sitä ihmistä, joka laittaa minut valinnan tekemään. (Pois lukien lapseni, valitsisin aina.)
Muutama juttu:
-JOS sisko on jollain tavalla outo, niin te olette siihen ehkä tottuneet eri tavalla mitä joku ns. ulkopuolinen? Teille se mikä on normaalia, voi olla toiselle hyvin vaikeaa, jopa vastenmielistä.
-Mahdollisesti sisko kohtelee veljen vamoa eri tavalla mitä teitä? Itse olen aikanaan törmännyt siihen kunka erään miehen kaveri oli niiiin ihanaa minulle kun mies oli paikalla, kun mies lähti pois (vessaan tmv.) ja jos paikalla ei ollut muita kohteli minua kuin saastaa :( Ko. mies onneksi aikanaan ymmärsi etten minä ollut se hullu vaan hänen kaverinsa...
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:43"]Onko sun sisko musta ja veljen vaimo piilorasisti? Tunnen teidät!
[/quote]
Ihan suomalaisia ollaan kaikki. Eikä tuo veljen vaimokaan mikään rasisti ole, hieman mustavalkoinen vain. Hänelle esim. kaikki muslimit ovat terroristeja ja kaikki pedofiilit raiskailevat lapsia.
Minä ja tämä vaimo tultiin ennen erinomaisesti toimeen mutta en kyllä ala katsomaan muutenkin herkän siskoni pilkkaamista ja suoranaista kiusaamista.
Ap
[/quote]
Anteeksi, mutta jos kaikki muslimit on terroristeja, miten se ei ole rasisti?
[/quote]
Pidän tätä naista enempi yksinkertaisena kuin rasistina. Hänellä on muslimiystäviäkin, mutta hän ei itse tunnu tajuavan sitä.
Ap
[/quote]
Onneksi sinä olet niin hemmetin terävä. Suorastaan nero.......
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 04:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:25"]Veljesi vaimo on tainnut joutua mukavuusalueensa ulkopuolelle siskonne (älyn/mielipiteiden) seurassa ja kokee hänet liian haastavana. Jos vaimo on luonteeltaan noin joko/tai-persoona, niin hänen suhtautumisensa tulee tuskin koskaan muuttumaan. Jotkut ihmiset eivät vaan halua (lue: uskalla) kohdata haasteita jotka vaatisi nöyrtymistä ajatukseen, että jonkun toisen mielipiteet voivat olla aivan yhtä arvokkaita ja oikeita kuin omansa.
[/quote]
Tätä minäkin veikkaisin. Perus mamma siis. Jos joku kehtaa sanoa ääneen että kaikki pedofiilit eivät raiskaile lapsia, vaan todennäköisesti tyytyvät fantasiointiin (joka on ihan ok) niin saat kuulla olevasi sairas, siis ihan varmasti yksi NIISTÄ!
Huoh.
[/quote]
Kyllä ihminen on sairas päästä jos se kiihottuu lapsista. Vaikka ei lapsiin koskisikaan niin täysijärkinen aikuinen ihminen ei lasista kiihotu
Ap täällä. Siskomme erikoisuus tulee ilmi lähinnä erikoisina juttuina. Hänellä on erikoinen huumorintaju, hän on loistava keskustelija ja näkee asiat monelta eri kantilta. Hän on todella empaattinen, hän pystyy ajattelemaan niin monelta kannalta asioita että veljeni vaimo pitää häntä musliminatsipedofiilina. Kärjistettynä veljen vaimo näkee vain mustan ja valkoisen, siskoni näkee kaikki harmaan sävyt siitä väliltä.
Ei hän niin outo ole, hän on vain todella älykäs.
Veljeni "valitsisi" ehdottomasti lapsuudenperheensä, vaan hän on nyt isä. Jälleen kerran on nähtävä ne harmaan sävyt. Veljeni on vaikeassa tilanteessa. Ja on sanonut vaimolleen että nyt pää kiinni, ei toki ole nolannut muiden edessä mutta vahingossa satuin kuulemaan. Olen myös tämän vaimon kansa jutellut asiasta, jossa hän totesi ettei minun tarvitse puolustella sekopäätä joka ei ole edes sukua minulle (vaikka meillä sama isä onkin) ja että hän ei ymmärrä siskoni kaltaisia hyysääjiä. Alkaa olla keinot loppu.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 04:56"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:29"]Öhöm... rasismi = yksinkertaisuus.
[/quote]
Mene omaan ketjuusi vääntämään tikusta asiaa.
[/quote]
Tikku taitaa löytyä silmästäsi...
Vaikka AP hehkuttaakin siskonsa maasta taivaisiin, voi tämä sisko olla ulkopuolisen silmiin rasittava kakara taikka ylimielinen leuhka tms.
Ja tietenkin ap näkee vain niin, että veljen vaimo vihaa, haukkuu ja halveksii tätä siskoa, koska joissain tapauksissa on vaikea nähdä niitä paljon puhuttuja "harmaan sävyjä".
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 04:59"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:25"]Veljesi vaimo on tainnut joutua mukavuusalueensa ulkopuolelle siskonne (älyn/mielipiteiden) seurassa ja kokee hänet liian haastavana. Jos vaimo on luonteeltaan noin joko/tai-persoona, niin hänen suhtautumisensa tulee tuskin koskaan muuttumaan. Jotkut ihmiset eivät vaan halua (lue: uskalla) kohdata haasteita jotka vaatisi nöyrtymistä ajatukseen, että jonkun toisen mielipiteet voivat olla aivan yhtä arvokkaita ja oikeita kuin omansa.
[/quote]
Tätä minäkin veikkaisin. Perus mamma siis. Jos joku kehtaa sanoa ääneen että kaikki pedofiilit eivät raiskaile lapsia, vaan todennäköisesti tyytyvät fantasiointiin (joka on ihan ok) niin saat kuulla olevasi sairas, siis ihan varmasti yksi NIISTÄ!
Huoh.
[/quote]
Todennäköisesti kaikki pedofiilit eivät ole lapsenraiskaajia, mutta kaikki todennäköisesti myös otollisen tilanteen sattuessa koskettelisivat lastasi (omasta mielestään täysin viattomasti)... älä viitsi oll naiivi.
Jos olisit nähnyt sen veljenvaimo käly miniä ketjun, jonka kitkerä yp käly varmaankin poisti.. olisit nähnyt, miten monella on kokemuksia siitä - että veljet ovat muuttuneet kylmäkaloiksi naituaan tällaisen naisen sukuun joka haluaa sulkea miehen suvun pois. Usein ainakin naispuoliset sisarukset. Eli ei ole mitenkään tavatonta, ainakaan sen ketjun mukaan. Naiset ei nyt vaan sietää toisia naisia, olkoon ne sitten vaikka miten läheisiä entuudestaan siskot ja veljet. Tai ehkä juurikin sen takia välit pitää sotkea.
Onko sun sisko musta ja veljen vaimo piilorasisti? Tunnen teidät!
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:43"]Onko sun sisko musta ja veljen vaimo piilorasisti? Tunnen teidät!
[/quote]
Ihan suomalaisia ollaan kaikki. Eikä tuo veljen vaimokaan mikään rasisti ole, hieman mustavalkoinen vain. Hänelle esim. kaikki muslimit ovat terroristeja ja kaikki pedofiilit raiskailevat lapsia.
Minä ja tämä vaimo tultiin ennen erinomaisesti toimeen mutta en kyllä ala katsomaan muutenkin herkän siskoni pilkkaamista ja suoranaista kiusaamista.
Ap
Ton takia en uskallakaan sanoa oikeita mielipiteitäni esimerkiksi insestistä ja pedofiliasta kuin vain anonyymisti netissä. Siis semmoisia tapauksia, joissa ketään ei hyväksikäytetä.
Vaikea tilanne toki. Koittakaa keskustella yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:53"]
[/quote]
Ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:53"]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Pidän tätä naista enempi yksinkertaisena kuin rasistina. Hänellä on muslimiystäviäkin, mutta hän ei itse tunnu tajuavan sitä.
Ap
Veljesi vaimo on tainnut joutua mukavuusalueensa ulkopuolelle siskonne (älyn/mielipiteiden) seurassa ja kokee hänet liian haastavana. Jos vaimo on luonteeltaan noin joko/tai-persoona, niin hänen suhtautumisensa tulee tuskin koskaan muuttumaan. Jotkut ihmiset eivät vaan halua (lue: uskalla) kohdata haasteita jotka vaatisi nöyrtymistä ajatukseen, että jonkun toisen mielipiteet voivat olla aivan yhtä arvokkaita ja oikeita kuin omansa.
Öhöm... rasismi = yksinkertaisuus.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:29"]Öhöm... rasismi = yksinkertaisuus.
[/quote]
Mene omaan ketjuusi vääntämään tikusta asiaa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:25"]Veljesi vaimo on tainnut joutua mukavuusalueensa ulkopuolelle siskonne (älyn/mielipiteiden) seurassa ja kokee hänet liian haastavana. Jos vaimo on luonteeltaan noin joko/tai-persoona, niin hänen suhtautumisensa tulee tuskin koskaan muuttumaan. Jotkut ihmiset eivät vaan halua (lue: uskalla) kohdata haasteita jotka vaatisi nöyrtymistä ajatukseen, että jonkun toisen mielipiteet voivat olla aivan yhtä arvokkaita ja oikeita kuin omansa.
[/quote]
Huoh.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:17"]
En voi ymmärtää. Siskomme on minulle ja veljelleni rakas vaikka eri äidistä onkin. Jostain syystä veljen vaimo yrittää sulkea siskon kokonaan ulos suvusta, kiusaa häntä jatkuvasti mm. miesystävästä, haukkuu friikiksi ja sekopääksi, laittaa aina kaikki outoudet siskon piikkiin. Ei kutsu tätä siskoa kylään, sanoi ettei hän ole oikea sisar meille eikä kuulemma halua olla tekemisissä sen vuoksi. Siskomme me 9v nuorempi kuin veljeni, minua 7v nuorempi. Hän on todella fiksu, ja osittain sen vuoksi hänellä on ollut mt-ongelmaa ja nähtävästi sen vuoksi joutuu kiusatuksi. Sisko ei siis ole ns. mitään vailla, vaan lähinnä tarvitsee meitä sisaruksia henkiseksi tuekseen ja turvakseen. Ollaan veljen kanssa oltu hyvin mielellään tukena, mutta nyt veli on joutunut valinnan eteen: sisko vai perhe?
Mikä hitto saa tuon veljen vaimon käyttäytymään noin törkeästi siskoa kohtaan? Jokin saa aika pahasti olla vinksallaan. Aiemmin ollaan kaikki pidetty tätä naista ihan normaalina, mutta nyt ekan lapsen synnyttyä tämä kiusanteko alkoi.
[/quote]
Jo se että hänellä on mielenterveysongelmia tarkoittaa että häneen ei kannata olla missään tekemisissä.
Ota veljen vaimo kahdenkeskeiseen puhutteluun, ehkä se aukaisisi sen silmät miten typerästi käyttäytyy