Nyt maskia suositellaan jo ulkonakin käytettäväksi
Kommentit (93)
Kaipaan aikaa, kun ihmiset noudattivat kaupoissa turvavälejä. Nyt tungetaan kassallakin ihan kiinni heti latomaan ostoksia hihnalle ym.
Muistatteko vielä, kun ihmiset jopa odottivat "vuoroaan", jos hyllyvälissä oli jo joku? 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva maskien käyttö vahingoittaa aivoja. Se laitetaan sitten long covidin syyksi. Maailma on tullut seinähulluksi.
Vahingoittaako? Joudun töissäni pitämään ja olen oikeasti vanhentunut vuodessa ihan hirveästi. Etenkin muisti on huonontunut tosi paljon.
Eikä vahingoita. Olen ottanut maskin käytön töissä 8h/päivä korkean paikan leirinä. Fyysinen työ vastaa treeniä, ja vähäinen happi korkeaa paikkaa. Kunto kasvaa kohisten.
Happea tankkaan taas ulkoilemalla vastapainoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tää uho siitä, ettei kukaan käyttäis, oikein on? Miksi sitten pidätte niitä sisätiloissa?
No onhan se nyt jossain määrin todennäköisempää, että virus leviää sisätiloissa suljetussa tilassa, mutta ulkona tartunta on jo hyvin epätodennäköinen, kun virus ei jää pyörimään samaan paikkaan. Näinhän alkuun sanottiin, kun asettettiin kokoontumisrajoituksia, ettei saanut olla yli varttia samassa tilassa, tai voi saada tartunnan.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan aikaa, kun ihmiset noudattivat kaupoissa turvavälejä. Nyt tungetaan kassallakin ihan kiinni heti latomaan ostoksia hihnalle ym.
Muistatteko vielä, kun ihmiset jopa odottivat "vuoroaan", jos hyllyvälissä oli jo joku? 😁
No voi voi, sulla vain ei ole ihan kaikki inkkarit kanootissa, jos tuolta ihan tuntuu. Ota rokote!
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva maskien käyttö vahingoittaa aivoja. Se laitetaan sitten long covidin syyksi. Maailma on tullut seinähulluksi.
Kysykää mus--limi naisilta, onko Niqab:in jatko käyttö vahingoittanut heidän aivojaan. Epäilen ettei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä maskia ulkona. Menee ihan sairaaks koko touhu. Jatkuva maskinkäyttö, pelko ja eristäytyminen ja työpaikkojen alasajo ruuhkauttaa mt palvelut. Fyysiset sairaudet pelottaa, mielenterveyspalvelujen ruuhkat ei kiinnosta.
Loistava logiikka. Pää pensaaseen, niin ei pelota eikä joudu MT-palvelujen asiakkaaksi.
Ihan toisin päin, enkä ole tuo kenelle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahingoittaako? Joudun töissäni pitämään ja olen oikeasti vanhentunut vuodessa ihan hirveästi. Etenkin muisti on huonontunut tosi paljon.
Kyllä se vahingoittaa kun hapensaantia rajoitetaan tuntien ajan päivässä. Happipitoisen ilman sijasta joudut hengittämään omia hiilidioksidipäästöjäsi. Joku 10 minuutin kauppareissu vielä menee, mutta kyllä minun käy sääliksi niitä jotka koko työpäivän joutuvat pitämään maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tää uho siitä, ettei kukaan käyttäis, oikein on? Miksi sitten pidätte niitä sisätiloissa?
No onhan se nyt jossain määrin todennäköisempää, että virus leviää sisätiloissa suljetussa tilassa, mutta ulkona tartunta on jo hyvin epätodennäköinen, kun virus ei jää pyörimään samaan paikkaan. Näinhän alkuun sanottiin, kun asettettiin kokoontumisrajoituksia, ettei saanut olla yli varttia samassa tilassa, tai voi saada tartunnan.
No ei kuulemma leviä. Kun ei leviä pinnoiltakaan. Kiinnostaisi nähdä se tutkimus, jossa sisätiloissa puhumattomalta kaupassa yksinkäyvältä maskittomalta ihmiseltä leviäisi oireeton korona.
Veikkaanpa, että niitä ei ole.
Ihan lammasta käyttää sisätiloissa maskeja. Varsinkin, jos ei työkseen puhu (myyjä).
Koronasekoilu on mennyt aivan liian pitkälle.
Onneksi ei vielä niin pitkälle kuin esim. Australiassa, jossa poljetaan räikeästi ihmisoikeuksia suhteellisesti melko vähäiseen koronatartuntojen määrään vedoten.
Moni ei tunnista hiipivää totalitarismia, jos siihen ei ole merkitty varoitusmerkiksi hakaristi tai sirppivasara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon perustanut koko koronanvälttelyni tuohon varttiin. En ole missään sisätiloissa varttia kauempaa, jos siellä on muita ihmisiä, ja varsinkin jos ne muut ihmiset on siellä kauemmin kuin vartin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä vahingoita. Olen ottanut maskin käytön töissä 8h/päivä korkean paikan leirinä. Fyysinen työ vastaa treeniä, ja vähäinen happi korkeaa paikkaa. Kunto kasvaa kohisten.
”Olen ottanut…” asia ei ratkea sillä, miten olet asian ottanut, vaan sillä, kuinka se on.
Korkeanpaikan leirillä ei hengitetä lisääntyneesti hiilidioksidia. En usko, että kellään on maskin käytön ansiosta kunto noussut. Itselläni on ainakin täysin päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli sientä suupieliin, kun käytin ffp2-maskeja tosi lyhyen aikaa, kaupassa kädyessäni. Apteeksissa sanoi, kun ihmettelin, kun suupielet meni rikki ja oli ihan punaiset. Kuulemma sitä on todella paljon, ja toinen mitä maskit aiheuttavat, on silmätulehdukset. Kannattaa päästää ainakin jostain reunasti vähän ilmaa maskin alle., jos niitä pitää.
Pimafucin on hyvä lääke siihen suupielien sieneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vahingoittaa kun hapensaantia rajoitetaan tuntien ajan päivässä. Happipitoisen ilman sijasta joudut hengittämään omia hiilidioksidipäästöjäsi. Joku 10 minuutin kauppareissu vielä menee, mutta kyllä minun käy sääliksi niitä jotka koko työpäivän joutuvat pitämään maskia.
Pitää olla sellainen hengitystekniikka, että saa imettyä sitä happea maskin läpi. Aika nopeasti oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei tuollaista aika_rajoitusta_ ole koskaan ollut voimassa. Kyse oli suosituksesta. Vai miten kuvittelet ihmisten voineen muuten työskennellä kaupoissa ym? Meidän terveytemme ei ole rajoitusten arvoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla sellainen hengitystekniikka, että saa imettyä sitä happea maskin läpi. Aika nopeasti oppii.
Aika ällöä vetää se kangas kiinni suuhunsa. Saat varmasti sen viruksen siitä suuhusi, jos niitä tarttuu maskiin.
Deltavariantti on 1000 kertaa tartuttavampi, kuin aiemmat variantit. Leviää nopeammin kuin Ebola. Ei auta kangasmaskit eivätkä kirurgiset paperimaskit. Ff- 2 maski oltava. Nyt järki käteen. Koulut alkavat pian, bussit täynnä nuoria. Missä saatanassa hallitus luuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysykää mus--limi naisilta, onko Niqab:in jatko käyttö vahingoittanut heidän aivojaan. Epäilen ettei ole.
En olisi niin varma siitä. Eihän niillä riitä omaa tahtoa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen Niqabin? Puhutko niistä päähuiveista? Eihän ne ole samaa materiaalia kuin kirurgin maskit tai ffp2:ta ja 3:t. Vaikka voi nekin varmaan helteellä sientä aiheuttaa, jos lämpömittari hipoo 30 astetta.
Maskeistahan ei tutkimusten mukaan ole hyötyä. Kuitenkin se on näkyvä tapa näyttää, että tässä nyt tehdään jotain. Kai siitä sen takia on tullut niin iso juttu.
Minusta on vaan niin huutava vääryys, että täysin turhaan kuormitetaan luontoa valtavalla määrällä jätettä. Kaupungilla terveet ihmiset pitää hyödytöntä paperipalaa naamansa edessä... Kyllä tulevat polvet naureskelevat meille (vrt. ruttonaamarit keskiajalla).
Paljon hyvää aikaan? Niin, jotain valheellista tekemisen tunnetta tai hyvän mielen. Mä en ainakaan laskisi noita koronatorjuntaan.