Naapurin Akka!
Meillä on naapurimme kanssa samanikäiset lapset (3lk). Tytöt on samalla luokalla ja muutenkin ollu pienestä asti hyviä ystävyksiä.. Kun koulu alkoi, niin sovimme että haemme ja viemme lapset vuoroviikoin kouluun ja takaisin. (Lapsilla siis samat lukkarit, ja on turha molempien ajaa koululle ja takaisin peräkkäin kun voivat kulkea samalla kyydillä) no, koulu alkoi tällä viikolla ja naapuri sitten halusi ottaa tämän ekan viikon "kuljetusvastuun".. Tänään kun toi tytön kotii niin sanoi että hän aikoo näistä viikon kuljetuksista ottaa minulta jonkunsuuruisen maksun, väliltä 20-30€.!! O_O sanoin että minähän kuljetan sinun lapsesi koko ensiviikon kouluun, että eihä siinä ole mitään järkeä jos maksan sinulle kuljetuksista kun saat samalla mitalla takaisin! No, tämä naikkonen sitten tokaisi että kun idea oli alunperin hänen, niin minun kuuluu maksaa tästä niinkutsutusta "palvelusta".. Aargh, miten voikaan ärsyttää!
Miten saan sen tajuumaan että samanverran kumpikin tekee kuljetuksia per viikko joten kumpikaan ei ole ns velvollinen maksamaan toiselle ?
Kommentit (93)
Miksei tytöt voi pyöräillä niin kauan, kun ei ole lunta? Sitten kun lumi tulee, katsot, millaiseksi naapurin akan toimintatapa muodostuu. Jos kuskaa vain oman tyttärensä niin sinäkin kuskaat vain omasi. Siinäpä kolahtaa pilkka omaan nilkkaan, kun joutuu joka viikko itse kuskaamaan. Mutta älä nyt hyvä ihminen ole sen akan kanssa enää missään tekemisissä! Anna tyttöjen hoitaa omat juttunsa.
Pyydä ensi viikosta kymppi enemmän ja vetoa johonkin älyttömyyteen, kuten jouduit ajamaan pitempää reittiä tietyömaan takia.
Tuo naapuri ei saata huolehtia lapsestasi, jos hän ei saa pidettyä päätään. Mieti, lähdetkö tuollaiseen!
Sitäpaitsi tuo yksityisen henkilön naapurinkin lasten kouluun tai kerhoihin kuskauksesta pienen korvauksen ottaminen EI OLE NAAPURISI KEKSINTÖ, vaan tuli tänään ihan RADIOSTA!!! On joku ihan ylemmän tason ehdotus, että voisi periä korvauksen ja siten kevennettäisiin yhteiskunnan menoja (eli noita koululaisten taksikyytejä). Naapurisi siis aikoisi JOKA VIIKKO kuskata lapsianne ja periä siitä teiltä korvauksen!
Aivan järjetöntä on, jos joka toinen viikko naapuri vie ja joka toinen itse, molempien lapset, ja molemmat ottavat korvauksen! Tuolla olikin siitä jo hullunkurinen esimerkki: maksa naapurille 20€ tällä viikolla, naapuri antaa saman rahan sulle ens viikolla, ja simä taas naapurille seuraavana. Imbesilliä touhua!!!
Minä sinuna veisin aina omat lapseni ja antaisin naapurin viedä omansa, kunnes naapuri tulisi tajuihinsa ja ymmärtäisi, että on oikeasti molempien etu kuskata vuoroviikoin ILMAN korvauksen pyytämistä! Se kun ei sillä korvauksella muutu, ellei suostu maksumieheksi!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:48"]Onko tää todellista :D Pöhkö on kyllä.
[/quote]
Valitettavasti on totta! En kyllä pysty tajumaan miten ahne ihminen voi olla, jos kerta saa joka toisen viikon itse lapselleen kyydit!
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:21"]
Ota sama maksu ja laita syrjään ja anna sitten seuraavalla viikolla takaisin.. Ja taas uudestaan.. Raha kiertää ;) tyhmää kylläkin
[/quote]
Hienoa yrittäjyyttä! Muistatte vaan maksaa kumpikin ansioviikosta myös veron. Saadaan tällä tavalla rattaat pyörimään ja ministeri Rinne kiittää : )
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:48"]Ei tosiaan kannata edes yrittää kaveerata muijan kanssa. Maksat tästä viikosta ja sanot että diili on peruttu, kun kerran menikin näin.
Viet sitten itse oman lapsesi.
[/quote]
Ei kai tässä muu auta.. Sen verran hyvin tunnen ko akan että sen kanssa on turha alkaa vääntää jos se jotakin päähänsä saa.. Toivottavasti tajuaa itseki jossain vaiheessa oman tyhmyytensä!
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:21"]
Ota sama maksu ja laita syrjään ja anna sitten seuraavalla viikolla takaisin.. Ja taas uudestaan.. Raha kiertää ;) tyhmää kylläkin
[/quote]
Hienoa yrittäjyyttä! Muistatte vaan maksaa kumpikin ansioviikosta myös veron. Saadaan tällä tavalla rattaat pyörimään ja ministeri Rinne kiittää : )
[/quote]
Hahhah, jep! ;D
Ap
Tolla hinnalla lapsesi kulkisi jo taksilla kouluun. Tee heti selväksi että et ryhdy moiseen touhuun. Kuulostaa niin mun vanhan naapurin touhusta. Loppujen lopuksi oltiin ilmiriidoissa ja lapset joutui kärsimään tästä hullusta akasta monta vuotta. Aina oli meidän lasten syytä jos jotain meni rikki tai katosi. Älä anna toisen pompottaa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:15"]Jäävuoren huippu tulevista ongelmista, ole kiitollinen että sait tämän tietoosi näin aikaisin ja vieroita hänet ja hänen kakaransa sinun ja tyttäresi elämästä.
[/quote]
Valitettavasti tää tyttö on ihan viaton äitinsä tyhmyyteen, ja kaiken lisäks ihan mukava ja fiksu. En haluais häntä rankaista asiasta johon ei voi ite vaikuttaa! ;/
Ap
Pyydä kuitti ja sano, että ilmoitat taksitoiminnasta verottajalle.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:57"]Tolla hinnalla lapsesi kulkisi jo taksilla kouluun. Tee heti selväksi että et ryhdy moiseen touhuun. Kuulostaa niin mun vanhan naapurin touhusta. Loppujen lopuksi oltiin ilmiriidoissa ja lapset joutui kärsimään tästä hullusta akasta monta vuotta. Aina oli meidän lasten syytä jos jotain meni rikki tai katosi. Älä anna toisen pompottaa.
[/quote]
Miten saitte tilantee rauhoittumaan? Meillä ihan just tota samaa, jos tytöt leikkii niillä sisällä nii tää akka kuulemma käskee antaa mun tytölle ne vanhat lelut "ettei vaan mene rikki".. Naurettavinta tässä on se että kun joku niiden romu menee rikki nii meiltä vaaditaan hirveitä hintoja tai vastaavalainen tuote uutena!
Niinku mainitsin jo aiemmin että kun tytöt on ollu aina pienestä asti yhessä (2-3v alkaen) niin ei siihen väliil oikee voi mennä vaikka kuin olis tän akan kans riidoissa..
ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:01"]Pyydä kuitti ja sano, että ilmoitat taksitoiminnasta verottajalle.
[/quote]
En uskalla, sytyttää varmaan suutuspäissään kotimme tulee! Siitä naisesta ei voi koskaan tietää, vaikka sanois jonkun asian vitsillä niin piru on irti!
Ap
Ihmettelen vaan et miks kolmasluokkalaisilla kuskataan kouluun? Onko bussilla matkustaminen mahdotonta tai pyöräily? Millä me kukkia jos äidit ei olis kotona??
Mulla on vähän samanlaista. Lapset keskenään kavereita mut kaverin äiti on ihan seko. En ole vielä päättänyt mitrn toimin, mutta en ole ottanut yhteyttä enää vuoteen. Hän paukuttaa viestiä ja puhelinsoittoa tännepäin ahkerasti. Aina on jotain moitittavaa, arvosteltavaa, vihjailua ja ties mitä. Ärsyttää kun pahoitan mieleni joka soiton jälkeen ja menee päivä pilalle.
8v tyttökin jo sanoo et älä välitä siitä, se on vähän outo.. :D
En haluaisi alkaa riidellä, mutta tuntuu et kohta menee kuuppa nurin mulla.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:51"]Miksei tytöt voi pyöräillä niin kauan, kun ei ole lunta? Sitten kun lumi tulee, katsot, millaiseksi naapurin akan toimintatapa muodostuu. Jos kuskaa vain oman tyttärensä niin sinäkin kuskaat vain omasi. Siinäpä kolahtaa pilkka omaan nilkkaan, kun joutuu joka viikko itse kuskaamaan. Mutta älä nyt hyvä ihminen ole sen akan kanssa enää missään tekemisissä! Anna tyttöjen hoitaa omat juttunsa.
[/quote]
Nyt on ollu eka viikko pelkkää sadetta, niin en oo omaani halunnu laittaa polkemaan.. Tarkoitus oli siis alunperin juuri se että joka toinen viikko vastuu kuljetuksista on toisella( esim just kun sataa tms ), ja molemmille olis ollu vähä helpompaa..
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:06"]Ihmettelen vaan et miks kolmasluokkalaisilla kuskataan kouluun? Onko bussilla matkustaminen mahdotonta tai pyöräily? Millä ne kulkis jos äidit ei ois kotona?
Älä noteeraa eukkoa ollenkaan. Äläkä kommentoi lasten kuullen hänen käytöstään. Teillä kotona on kuitenkin eri tavat ja näyttämällä niitä naapurin tytölle voit edesauttaa sitä, että hänestä ei tulisi samanlaista. Ahneus kun on opittu asia.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:52"]Tuo naapuri ei saata huolehtia lapsestasi, jos hän ei saa pidettyä päätään. Mieti, lähdetkö tuollaiseen!
Sitäpaitsi tuo yksityisen henkilön naapurinkin lasten kouluun tai kerhoihin kuskauksesta pienen korvauksen ottaminen EI OLE NAAPURISI KEKSINTÖ, vaan tuli tänään ihan RADIOSTA!!! On joku ihan ylemmän tason ehdotus, että voisi periä korvauksen ja siten kevennettäisiin yhteiskunnan menoja (eli noita koululaisten taksikyytejä). Naapurisi siis aikoisi JOKA VIIKKO kuskata lapsianne ja periä siitä teiltä korvauksen!
Aivan järjetöntä on, jos joka toinen viikko naapuri vie ja joka toinen itse, molempien lapset, ja molemmat ottavat korvauksen! Tuolla olikin siitä jo hullunkurinen esimerkki: maksa naapurille 20€ tällä viikolla, naapuri antaa saman rahan sulle ens viikolla, ja simä taas naapurille seuraavana. Imbesilliä touhua!!!
Minä sinuna veisin aina omat lapseni ja antaisin naapurin viedä omansa, kunnes naapuri tulisi tajuihinsa ja ymmärtäisi, että on oikeasti molempien etu kuskata vuoroviikoin ILMAN korvauksen pyytämistä! Se kun ei sillä korvauksella muutu, ellei suostu maksumieheksi!
[/quote]
Kovasti on kyllä omaksi ideaksi väittänyt.. :D tulipa tässä mieleeni vielä se kun tytöt oli ykkös- ja kakkosluokalla, niin pääosin minä kuskasin hänenkin lapsensa ilmaiseksi kouluun ja takas, kun tällä rouvalla oli joko aamu- tai iltapäiväpahoinvointia, eikä täten voinut omaansa hakea.. Milloin mikäkin syy.. Ei tullu kertaakaan mieleen alkaa rahaa vaatia, kun olisin joka tapauksessa koululle ajanut! Kumma että on niin ahne, vaikka sen mies on hyväpalkkaisessa työssä.. Akka varmaan haluaa repiä minulta itelleen viikkorahat!
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:51"]Pyydä ensi viikosta kymppi enemmän ja vetoa johonkin älyttömyyteen, kuten jouduit ajamaan pitempää reittiä tietyömaan takia.
[/quote]
Hah, haluaisin nähdä naikkosen ilmeen! Sillä on sellanen periaate että hänen nenälleen ei kukaan tuu hyppimään, joten asettaisin itseni vaaraan jos näin toimisin! :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:21"]Ota sama maksu ja laita syrjään ja anna sitten seuraavalla viikolla takaisin.. Ja taas uudestaan.. Raha kiertää ;) tyhmää kylläkin
[/quote]
Näimpä, ja ihan periaatteesta en kyllä tällaiseen pelleilyyn mukaan lähde!
Ap
[/quote]
Niin tyhmäähän tuo on, mutta tämä naapuri vetää varmaan kilarit jos et maksa... Eikö se ymmärrä että ei ole järkeä maksella suuntaansa? Ei se paljon sitä rikastuta koska totta hel*etissä pyydät saman maksun.
[/quote]
Tämä nainen on kyllä ihan omaa luokkaansa, ei tasan minulle maksa vaikka vaatisin! Helpommalla varmaan pääsis jos ite kuskais oman lapsen, mutta tuntuu silti vähän turhalta kun ajellaan peräjälkeen koululle ja takaisin kotiin.. :/
Ap