Kykeneekö 20-vuotias yleensä kantamaan täyden vastuun itsestään?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:18"]Olen itse vastatäyttänyt 20v ja viimeiset pari vuotta olen asunut mieheni kanssa, häät ovat ihan pian. Olemme molemmat töissä ja en saa edes euroa vanhemmilta joten kyllä pystyy. En myöskään käy vanhemmilla esim syömässä koskaan, ja siivoan kaiken itse ja hoidan kaikki itse. Olenhan kuitenkin 20 enkä 12... Olen jo pari vuotta ollut täydessä vastuussa itsestäni ja hoitanut kaikki asiani ja käynyt töissä, niinkuin kuuluu AIKUISENA tehdä.
[/quote]
Lapsellista tekstiä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:44"]Olen 21 vuotta. Töissä kokopäiisesti ollut 7 vuotta, elättänyt myös perhettäni.
[/quote]
???
19 vuotiaaasta onnistunut, eli kyllä pitäisi ellei ole ihan pullossa pidetty.
Oli vähän niinkuin pakko. 13v syntymäpäivänä isä (voiko sitä edes sellaiseksi kutsua?) tuli huoneen ovelle kysymään että "Millonkas ajattelit muuttaa helvettiin täältä?". Siitä päivästä alkoi kunnon hiillostus. Aloitin työskentelyn koulun ohella. 15v muutin jo opiskelija-asuntolaan ja hoidin omat asiani siltä osin kuin pystyin, mutta ikäväkyllä alaikäinen tarvitsee vanhempien luvan ja allekirjoituksen melkein kaikkeen. 18v en ole enää ollut vanhempieni kanssa missään tekemisissä ja hyvin olen pärjännyt.
Joo. Kyllä se tuon ikäisenä jo on semmosta, että its epitää vastat itsestään. Kyllä kykenin, tietysti. Olihan se alussa haparoivaa opetella tekemään itse isoja päätöksiä ja semmosta mutta kyllä kakskymppisenä jo pystyy. 18 vuotiaana on aika täys kakara vielä mutta parissa vuodessa kehittyy ja kasvaa paljon.
Asuin vuokralla, olin opiskelemassa yliopistossa ja kävin töissä. Miksei pystyisi tuossa iässä??? Miten vanhana sitten? 26 v odotin ekaa lasta jo.
Mulla ikää 30 ja kyllä mä edelleen saatan käydä vanhempien luona syömässä ja soittaa ja kysyä jotain kokkausvinkkejä. Käyn tosin töissä, elätän itseni ja vähän miestäkin, mutta joskus on kiva kokeilla uusia ruokia ja kyllähän vanhemmilla pitää käydä vaikka onkin "aikuinen"! Saatan soittaa myös käsityöasioissa äidille, eikö ole kamalaa?
Ei.