Kuinka suhtautua inhottavin työkavereihin
Olen ihan kypsä käymään töissä. Minulla on vakituinen melko vaativa asiantuntijatehtävässä. Työskentelen hyvin miesvaltaisella alalla ja roolissa, jossa ei ole varaa mokata (rikosvaaran takia). Teen töitä,oikeastaan pelkästään miesten kanssa. Johto ei jotenkin oikein usko minuun eikä suostu maksamaan yhtä hyvää palkkaa kuin muille asiantuntijoille. Tosin suhtautuminen on aika huonoa muihinkin naisiin.
Nämä joiden kanssa teen hommia ovatkin ihan oma rotunsa. Minulle on huudettu päin näköä että tuohan liiketoiminnan, olen *itun narttu! palavereissa on häivytty kesken ovet paukkuen, haukuttu selän takana johdolle etten tajua työstäni mitään ja mm näitä valio että ei minun ohjeita viitsi noudattaa kun ne on hankalia! miehet ei voi kuunnella naisten ohjeita että se on osa evoluutiota! miesten aivotkin ovat isommat kuin naisilla ja naiset eivät sovi tämän alan töihin ja naisesimiehiä ei pitäisi olla. En mene kovin mielelläni töihin vaikka välillä näillä tyypeillä on parempiakin päiviä. Koskaan ei tiedä milloin tulee jotakin sontaa naamalle. Kaikki hyvät työkaverit ovat irtisanoutuneet ja häipyneet.
miten tällaisiin ihmisiin oikein pitäisi suhtautua? On tosi raskasta kun sontaa tulee päin näköä ja selän takana. Ovatkohan ne kaikki tosissaan vai voiko joillain, edes osalla, olla vain outo huumori?
Kommentit (11)
Ei kuulosta hyvälle. Jos töissä saa huutaa tuommoisia päin toisen naamaa ilman seurauksia, on siinä työpaikassa vakava ongelma.
Suosittelen lähtemään, en usko että kaipaisit takaisin.
T. Itsekin asiantuntija tehtävissä miesvaltaisella alalla
Ei auta. Nää pahimmat haukkujat on ne meidän työsuojeluihmiset! :) sattumalta. Olen toimarillekin kertonut käytöksestä ja muutama näistä huutamista on firman johtoryhmää. Turha niille on ollut mitään selittää vaan jätetään pärjäämään omillaan. Oma esimies on pahin hullu (omituinen uskovainen). Tämä ei siis kai ole normaalia... Onneksi. En enää tiedä mikä on.
T.ap
Kuinka muut naiset pärjäävät vaikka jossain työmailla? Täytyy sanoa etten tajua kuinka he kestävät...
t.ap
Lisämainintana voisi sanoa, että muutosjohtamisen liittyy mun hommat... Vaikka en tiedä onko se lieventävä asianhaara.
Hanki vielä parempi työpaikka ja haistata nykyisellä p*skat. Ne eivät ole sinun arvoisia ja hyviäkin työpaikkoja on olemassa.
Olen kyllä katsellutkin jo uusia paikkoja, mutta ei ole ollut mitään potentiaalista nyt. Jatkan tietysti uusien hakemista. Olen suht nuori ((kolmekymppinen) joten en voi vain ilmoittautua uuteen duuniin. :) harmi!
useampi äijä muuten kehuu kuinka hyvin tulen toimeen näiden tyyppien kanssa. Näennäisesti ehkä jotenkuten mutta työ onnjärjettömän raskasta.
Firman pahimpia hienoista on muuten naisjohtaja joka totesinensitapaamisella ettei minua hänen mielestään olisi pitänyt eikä tarvinnut palkata ettei ymmärrä mitä hyötyä minusta on firmalle. Ei noita vaan jaksaisi aina kuunnella. :(
sitten en esimieheni haukkui minua että olen aggressiivinen luonteeltani. Jopa joo! Minulle saa kai sitten sanoa ihan mitä tahansa.
Nyt on erityisen tärkeää pitää pää kylmänä hetken aikaa, vaikka se vaikeaa onkin. Kirjaa ylös mitä sinulle on huudettu, milloin ja aiheellisuus (esim. onko antamasi ohjeet hankalia vai noudattavatko alan normeja), pidä kaikki mahdollinen todistusaineisto siitä että hoidat työsi kunnolla. Ala ihan hissukseen etsiä uutta työpaikkaa, jonka voit aloittaa irtisanomisaikaa noudattaen (tuolla ei mitään mahiksia parempaan palkkaan tai työilmapiiriin, se tulee vain pahenemaan). Jos kuulut alasi liittoon, niin sinne ilmoitat ehdottomasti. Hyviäkin paikkoja on, ei sinun tarvitse tuollaisessa paskaluukussa kituuttaa!
Laita puhelin äänittämään ja laita se NÄKYVÄSTI ja kerro rauhallisestii että liitolla on varmaan sanottavansa tähän tilanteeseen....
Ja sitten todellakin otat yhteyttä sinne liittoon....
Tai sitten työsuojeluPIIRIIN....
Mitään liittoa. Sinänsä ei ole, mutta oma liittoni on Akavan alla. Akavaa edustanut luottamusmies vaan itse irtisanoutuinjuurinhiljattain. Olen ajatellut tuota nauhoittamista johdon kanssa keskustellessa varsinkin kahdestaan. Ei huvittaisi vaan mennä työpaikalle ollenkaan.
Työsuojelu auttaa asiassa
Pidäkirjaa päivistä, kellonajoista, henkilöistä ja mitä tapahtui