Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jyväskylä ja tienoot..

Vierailija
14.08.2014 |

Millaista siellä on asua?

Harkitsemme muuttamista Keski-Suomeen, olemme lapsiperhe.

Mitkä hyviä asuinalueita, mitä välttää, mitä hyvä tietää jne?

Millaisia ihmiset on?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattilanpelto on myös kiva, jos haluaa pientaloalueelle lähelle keskustaa. Jos taas haluaa kerrostaloon, niin sitten suosisin ihan Kirkkopuistoa ja Harjun ympärystä.

Vierailija
42/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuokkalanpellon puolesta liputan minäkin! Tosi hyvä alue lapsiperheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarijärvi on aika ihana, Ihan kivoin kaikista Jyväskylän lähikunnista, ykkönen.

Vierailija
44/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei mainosta Kortepohjaa tai Halssilaa?

Vierailija
45/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:59"]Saarijärvi on aika ihana, Ihan kivoin kaikista Jyväskylän lähikunnista, ykkönen.

[/quote]

lähikunta? Paljos sinne on matkaa 60-70km!??

Vierailija
46/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:05"]

[/quote]

Kortepohjassa on sisäilmaongelmaltaan kaupungin pahamaineisin koulu ja Halssila on syrjässä kaikesta.

Vierailija
47/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:31"]

Ainolanrannan olen unohtanutkin..

Mukavaa seutua

[/quote]Ainolanrannalta kävellessä tai pyöräillessä joutuu ylittämään tuulisen Kuokkalan sillan. Sikäli Lutakon ja mieluummin aivan keskustan alueet ovat parempia.

Vierailija
48/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin lapsuuteni Mattilanpellolla ja se oli oikea lintukoto lyhyen matkan päästä rannalta, koulusta, puistoista, keskustasta ja sieltä on lyhyt matka isommille marketeille ja ympäri vuoden palvelee ahne Siwa alueen asukkaita. Asun nykyään viereisessä kaupunginosassa Kukkumäessä ja vaikka on ns. askeleen verran syrjemmässä, niin erinomaisen rauhallinen alue ja silti lyhyt matka kaikkialle.

Omia suosikkejani keskustan lähettyviltä olisi edellä mainitut mukaan lukien Kypärämäki, Lutakko, Mäki-Matti, Nisula, Viitaniemi, Puistola, Älylä, Valkola ja keskusta. Ristikivi ja Tikka ovat myös mukavia alueita, jos ei haittaa välimatka keskustaan. Halssilassa ja Lohikoskella kummassakin on myös kaunis omakotitaloalue. 

t. useamman sukupolven jyväskyläläinen

Vierailija
49/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:59"]

Saarijärvi on aika ihana, Ihan kivoin kaikista Jyväskylän lähikunnista, ykkönen.

[/quote]

Tampere on kanssa mukava paikka, siinä Jyväskylän lähellä.

Vierailija
50/70 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up!

Vierailija
51/70 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:31"]

Keljo täynnä jengiläisiä myös maahanmuuttajien suosimaa aluetta! Keljossa saa luodista erittäin helposti!

[/quote]

Missäpäin Keljoa saa pelätä ja on mamuja? Itse asun Åströminkadulla ja hyvä on asua.

Vierailija
52/70 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne maahanmuuttajat asuu Keljossa Lystilänkadulla, eli Lidlin vieressä.

Vierailija
53/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä pupuhuhtaa, kuokkalan keskustaa ja keltinmäkeä jos ei kiinnosta asua narkkareiden ja maahanmuuttajien keskellä :)

Muuten mukava kaupunki, Palokka on hyvää aluetta ainakin ja sieltä löytyy läheltä oikeastaan kaikki ainakin mulle ja monille lapsiperheille tarpeellinen!

Ja ennenkuin joku ehtii sanoa niin ok puparista, keltinmäestä ja kuokkalasta löytyy varmasti myös normaaleita ihmisiä mutta itse en sinne muuttaisi.

Vierailija
54/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheelle sopivia alueita on ympäri kaupunkia. Ehkä Pupuhuhta on vältettävää aluetta, vaikka voi kai sielläkin asua, kunhan ei ole kaupungin vuokrakämppä. Jyväskylä on mielestäni kiva kaupunki, paljon rantaa. Töitä voi olla vaikea saada. Ihmisiä on tullut muualtakin, kun on kuitenkin opiskelijakaupunki.

Vierailija
55/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Jyväskylässä on itseään täynnä olevia, uusionousukkaita ihmisiä tosi paljon, enkä yhtään tykkää täällä asua. Jos kuitenkin tänne päättäisin jäädä opiskeluiden jälkeen, muuttaisin esimerkiksi Palokan Mannilaan tai jonnekin muualle vähän syrjäisemmälle omakotitaloalueelle. Keskustasta pysyisin kaukana.

Vierailija
56/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Palokka on turhan syrjässä; mutta ihmiset toki arvostavat eri asioita. Esim. Muuramekin on kiva, hyvinvoiva kunta Jyväskylän kyljessä, mutta itse en pikkupaikkakunnalle muuttaisi. Saisi kuskata lapsia aina harrastuksiin Jyväskylään.

Vierailija
57/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pupuhuhta ja keltinmäki ehkä ei parhaita alueita. Hyviä taas mielestäni ainakin mäki-Matti, palokka, keljonkangas, kypärämäki, nenäinniemi...

Vierailija
58/70 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 20:59"]

Itse kasvoin Kangaslammella ja Pupuhuhdassa. En ole narkkari, alkkis tai yh. Maahanmuuttaja olen, koska muutin Suomesta Keski-Eurooppaan. Kangaslammelle, Kaakkolammelle ja Kangasvuoreen on tullut tosi nättejä omakotitaloalueita luonnon keskelle. Suomessa ei kuulkaa niin huonoja asuinalueita olekaan, ettei siellä voisi asua.

[/quote]

"En ole narkkari, alkkis tai yh." Narkomaani, alkoholisti tai yksinhuoltaja, mitä eroa noilla muka on :D Kaikki nuo kuvaavat rappiolla olemista, sillä eihän nainen äidiksi tultuaan ole yhtään mitään ilman miestä.

t. yh, TkT, kk-palkka 7400 €

Vierailija
59/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:39"]

Kuokkalan keskusta ei ehkä ole tosiaan mikään helmi, mutta Kuokkalanpelto on mahtavaa aluetta lapsiperheelle.

[/quote]

Miten olis Samulinniemi?

[/quote]

Millainen alue?

Vierailija
60/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:05"]

[/quote]

Kortepohjassa on sisäilmaongelmaltaan kaupungin pahamaineisin koulu ja Halssila on syrjässä kaikesta.

[/quote]

Halssila on melko laaja alue. Kaupungin puoleisesta päästä on pari kilometriä keskustaan ja busseja kulkee hyvin Vaajakoskentietä pitkin. Hyvät ulkoilumahdollisuudet ja ollaan tykätty asua.