Jyväskylä ja tienoot..
Millaista siellä on asua?
Harkitsemme muuttamista Keski-Suomeen, olemme lapsiperhe.
Mitkä hyviä asuinalueita, mitä välttää, mitä hyvä tietää jne?
Millaisia ihmiset on?
Kommentit (70)
Saarijärvi on kaunis ja idyllinen, kun siinä pysähtyy ohiajaessaan vaikka jädelle. Se onkin siinä. (ja kaukana jkl:stä)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 07:58"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:39"]
Kuokkalan keskusta ei ehkä ole tosiaan mikään helmi, mutta Kuokkalanpelto on mahtavaa aluetta lapsiperheelle.
[/quote]
Miten olis Samulinniemi?
[/quote]
Millainen alue?
[/quote]
Kaupungin kalleimmasta päästä olevat neliöt. Isoja omakotitaloja järven rannalla. Pekkarisen Make naapurissa (paitsi taisi myydä taloaan ainakin joku aika sitten).Tosin onhan siinä nykyään pienkerrostalojakin, mutta en tiedä mihin hintaan ne irtoavat.Tuskin ihan halvimmasta päästä.
Samulinniemi on toki kiva ja kaunis alue, mutta ihan lähellä ei oo mitään palveluja, lähimmät kaupat Siwa Kuokkalanpellolla ja Kuokkalan marketit.
Lapset käyvät pääsääntöisesti Pohjanlammen koulua Kuokkalassa ja eka-tokaluokalla ei saa kulkea pyörällä, niin melkoinen kävelymatka niillä lapsilla kouluun. Tosin Samulinniemestä ne lapset taidettiin tuoda kätevästi katumaastureilla suoraan koulun ovelle :)
Mutta jos sitä kuuluisaa rahulia on, niin hyvä vaihtoehto.
Keljo täynnä jengiläisiä myös maahanmuuttajien suosimaa aluetta! Keljossa saa luodista erittäin helposti!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:35"]
Muurame on kiva. Kivoja asuinalueita, varsinkin uudet Vuorenlahti, Tervamäki, Riihiniemi yms. Sopivan pieni paikka, tosi paljon lapsiperheitä. Toisaalta lyhyt matka Jkl keskustaankin.
[/quote]
Meillä mökki Muuramessa. Haaveilen, että joku päivä voitais muuttaa sinne.
Jyskä on myös mukava paikka asua! Yläkouluun mennään uusittuun Vaajakosken kouluun ja alakoulu käydään Jyskässä. Hyvät liikenneyhteydet keskustaan ja Vaajakoskelle. Nykyäänhän Jyskässä on myös Lidl :)
Mäki-Matti ei ole hassumpi alue ja muksuilla on lyhyt matka niin eskariin kuin alakouluun ja yläkouluun. Keljon ja Seppälän marketkeskittymät ovat lyhyen automatkan päässä, ydinkeskustan ruokakaupat ovat myös lähellä. Viitaniemen rantsussa kelpaa polskia kesäisin ja jos tykkää hiihdosta ja laskettelusta, niin Laajavuoren rinteet ja ladut ovat melkein kotiovella :)
Joku suositteli Mäyrämäkeä mutta itse en tyrkyttäisi sitä ykkösvaihtoehtona uusjyväskyläläiselle, ilman autoa on täysin riippuvainen bussiaikatauluista jos asuu noin etäällä keskustasta. Ja Samulinniemi on vain paksun lompsan omistaville, kaunista aluetta kylläkin. Mutta niin on esimerkiksi Ainolanrantakin Kuokkalan sillan kupeessa, sitä ei kai ole vielä mainittu?
Ainolanrannan olen unohtanutkin..
Mukavaa seutua
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:31"]
Ainolanrannan olen unohtanutkin..
Mukavaa seutua
[/quote]Ainolanrannalta kävellessä tai pyöräillessä joutuu ylittämään tuulisen Kuokkalan sillan. Sikäli Lutakon ja mieluummin aivan keskustan alueet ovat parempia.
[/quote.
Hyvä pointti!
Itse kasvoin Kangaslammella ja Pupuhuhdassa. En ole narkkari, alkkis tai yh. Maahanmuuttaja olen, koska muutin Suomesta Keski-Eurooppaan. Kangaslammelle, Kaakkolammelle ja Kangasvuoreen on tullut tosi nättejä omakotitaloalueita luonnon keskelle. Suomessa ei kuulkaa niin huonoja asuinalueita olekaan, ettei siellä voisi asua.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:35"]
Muurame on kiva. Kivoja asuinalueita, varsinkin uudet Vuorenlahti, Tervamäki, Riihiniemi yms. Sopivan pieni paikka, tosi paljon lapsiperheitä. Toisaalta lyhyt matka Jkl keskustaankin.
[/quote]
Don't forget Isolahti and Saukkola.
[/quote]
Jos on auto käytössä, niin Muuramehan on kuin olisi herran kukkarossa.
[/quote]
Jep, sitä tää tosiaan on. Suosittelen :) 15min autolla JKL:n keskustaan.
[/quote]
Mulla oli aina haaveena asua Muuramessa ja nyt (tai 7 vuotta sitten) se on toteutunut :) Paras paikka ikinä!