Mitä voi tehdä jos juuri vuokratussa asunnossa on loppusiivous tekemättä, jääkaappi rikki ja hana jäi käteen?
Vessanpytyssäkin kivoja roiskeita. Allekirjoitin sopimuksen ja luulin, että siivous tehdään tietenkin, niin kuin edellisissäkin asunnoissa mihin olen muuttanut, mutta mitään ei ole siivottu. En myös tajunnut kokeilla, että hana on kiinni kun tietenkin oletin, että hanat ei jää käteen tosta noin vaan. Noh, vuokrasopimus on allekirjoitettu, joudunko itse tästä nyt vaan kärsimään?
Haluaisin vaan purkaa koko sopimuksen, kuinkahan paljon tulee sakkoa jos ennen määräaikaa irtisanon sen?
Kommentit (14)
Eli tarkastit asunnon ja hyväksyit? Se on voi voi, asunto vuokrataan siinä kunnossa kuin se vuokraushetkellä on.
Vuokranantaja ei vastaa puhelimeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli tarkastit asunnon ja hyväksyit? Se on voi voi, asunto vuokrataan siinä kunnossa kuin se vuokraushetkellä on.
Ok, tätä mietin itsekin. Ei voi sitten mitään kuin ottaa opikseen. Maksan sakot ja irtisanon sopimuksen.
Ap
Osta oma jääkaappi ja kiikuta se romu johonkin varastoon vaatehuoneen perälle tai parvekkeelle. Hanan kunnostaa huoltomies. Sinun ei sitten tarvitse lähtiessä siivota kun asunto oli tuossa kunnossa vuokrasopimuksen alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja ei vastaa puhelimeen.
Ap
Laita viesti epäkohdista ja pyydä soittamaan.
Miksiköhän ei vastaa..
En kyllä maksaisi mitään ennenkuin saan vuokranantajan kiinni.
Tuosta voit pyytää vuokranalennusta tai neuvottele mitä haluat, jos et siihen jää.
Ota yhteyttä johonkin vuokralaisten neuvontaan.
Kannattaa kuvata epäkohdat, älä ainakaan omilla rahoilla korjaa mitään.
Huonoa mainosta ko vuokranantajalle.
kuvaat joka paikan, nyt heti. ja lähetät ne vuokran-antajan sähköpostiin
Ota valokuvat asunnosta ja ota yhteys vuokranantajaan, soittamalla, sähköpostilla tai vaikka kirjeellä, jos et muuten saa kiinni.
Lähetä viesti tai meili ja valokuvia. Vuokranantajan asia, ja tarvitset todisteet, että olet huomannut nämä asiat (etkä esimerkiksi rikkonut jääkaappia itse). Monikin voi olla kesälomakaudella vastaamatta puhelimeen, siksi viesti.
Soita vuokranantajalle ja pyydä katsomaan.