Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se, etten pidä naapurin äiti-ihmisestä, leimataan kateudeksi?

Vierailija
10.08.2008 |

Ko. nuori nainen lyöttäytyy usein lapsineen seuraani, kun olen lasteni kanssa pihalla, puistossa jne. En kerta kaikkiaan jaksa kuunnella hänen juttujaan ja olen oppinut välttelemään häntä. Hänen jatkuva itsekehu ottaa päähän. Lisäksi hän kohtelee miestään kuin koiraa. Kehuu, kuinka helppoa on hoitaa yhtäaikaa kahta pientä lasta ja koiranpentua, vaikka moni oli sitä hänelle kauhistellut. Unohtaa vaan kertoa, miten usein hän vielä lapsensa naapurin vanhuksille hoitoon, jotta voi rauhassa lenkkeilyttää koiraansa kun mies on töissä. Kovasti hän kehuu, miten hyviä ja monipuolisia ruokia laittaa, ei käytä pilttiä lapsilleen eikä kestovaippoja, mikä sinänsä on ihan hyvä juttu, mutta hänen tyylinsä kertoa asioista ärsyttää. Ja se hänen tyylinsä ränkyä, puhua päälle ja runnoa läpi asioitaan mm. taloyhtiön kokouksissa... En vaan kykene pitämään henkilöstä, enkä viitsi suoraankaan sanoa. Niinpä hän on väittänyt minun olevan hänelle kateellinen, koska en ottaudu hänen juttuihinsa ja välttelen häntä. En vaan jaksa ymmärtää, mistä syystä olisin kateellinen? Mielestäni hänellä ei ole mitään, mistä voisin kadehtia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tarkoititko, että naapurisi ei käytä lapsillaan kertakäyttövaippoja tai vaippoja ollenkaan?

Vierailija
2/12 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateutta jota ei haluta myöntää itselleen...varsinkin jos se naapurinrouva sattuu olemaan nuorempi, kauniimpi, koulutetumpi, rikkaampi, mukavempi yms....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen omalle luonteelle tai ulkonäölleen mitään voi,siis tietyille piirteille.

Vierailija
4/12 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikista ihmisistä tarvisekaan pitää. Asialliset välit on kuitenkin hyvä säilyttää.

Ap ei ole mielestä yhtään lapsellinen vaan inhimillinen. Aikuista on myöskin myöntää itselleen se, että ei tykkää jostakin toisesta, ja vielä osata perustella se noin hyvin. Lapsellista olisi hampaat irvessä vaan mielistellä sitä kenestä ei oikeasti pidä.

Falski on se ihminen, joka väittää että *kukaan* toinen ei ärsytä, tai jonkun seura ei kiinnnosta.

Vierailija
5/12 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien kanssa.

ei kaikista ihmisistä tarvisekaan pitää. Asialliset välit on kuitenkin hyvä säilyttää.

Ap ei ole mielestä yhtään lapsellinen vaan inhimillinen. Aikuista on myöskin myöntää itselleen se, että ei tykkää jostakin toisesta, ja vielä osata perustella se noin hyvin. Lapsellista olisi hampaat irvessä vaan mielistellä sitä kenestä ei oikeasti pidä.

Falski on se ihminen, joka väittää että *kukaan* toinen ei ärsytä, tai jonkun seura ei kiinnnosta.

Vierailija
6/12 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti kenestäkään ei tarvitse väkisin pitää. Sellainen vasta olisikin tyhmyyttä.

Vierailija
7/12 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisia ja tekee päätelmiä joissa ei ole totuuden häivää. Se on tyhmyyttä.

Vierailija
8/12 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei havaitse mitään kummallista, ärsyttävää muissa. Sivistynyt fisku ihminen taas havaitsee, mutta pitää silti asialliset välit. Kenenkään ystäväksi ei ole pakko väkisin ryhtyä.

Tyhmä on se, joka väittää, että pitää ihan jokaisesta ihmisestä, jonka kanssa joutuu tekemisissä olemaan. Sillä tavalla tyhmä, että on hiukan naiivi ja sinisilmäinen, muiden johdateltavissa.

Vierailija
9/12 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä välttelyn yleensä huomaa

Vierailija
10/12 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellinen juoruaja ja

pahanilmanlintu- sorry vaan

Vierailija
11/12 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tarkoitin, että he käyttävät vain kestovaippoja, tuli pieni ajatuskatko tuossa aloituksessa...

Ko. nainen on kyllä nuorempi, muttei kauniimpi tai paremmin koulutettu. Hän joskus ohimennen ehdotti minun olevan hänelle kateellinen, kun jotakin hänen asiaansa kommentoin. Leikin varjolla lauseen heitti, mutta luulen hänen oikeasti tarkoittaneen sitä. Hän myös moittii minua siitä, etten hae häntä lenkille, vaan käyn mieluummin yksin. Yksinkertaisesti yritän sanattomasti viestittää, etten halua olla hänen kanssaan tekemisissä muuta kuin ohimennen moikaten. En jaksa kuunnella hänen itsekeskeisiä ajatuksiaan. Jotta osaisin vastaisuudessakin tulla hänen kanssaan toimeen, on parempi pysyä hänestä erossa. Vikaa voi olla minussakin. Puhun minäkin itsestäni paljon, mutta enemmänkin tapahtumista elämässäni, enkä niinkään omasta paremmuudestani ja erinomaisuudestani.

Tulen kyllä hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa toimeen, mutta tuota jatkuvaa itsensä kehumista ja läpi runnomista en jaksa kuunnella. Se ihmistyyppi saa mut perääntymään. Jos en malttaisi mieltäni, enkä osaisi käyttäytyä sivistyneesti, saattaisin laukoa päin naamaa mielipiteitäni ko. naisesta. Mutta jotta naapurisopu säilyisi, olen hiljaa ja piilossa.

Naapurissa asuu toinenkin nainen, joka on minua hieman vanhempi, puhuu koko ajan, on minua kauniimpi ja luultavasti paremmin koulutettukin. Hänestä tykkään tosi paljon!

En ole niin yksinäinen, että haluaisin olla väkisin tekemisessä ihmisen kanssa, joka saa niskakarvat pystyyn. On hän kyllä aika nuori, ehkä jotain nuoruuden uhmaa hänessä on. Ehkä pidän hänestä enemmän, kunhan tulee lisää ikää meille molemmille, tai kun jompikumpi muuttaa pois :)

Vierailija
12/12 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai heikko itsetuntoinen- ei saa tarpeeksi palautetta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän