Missä maassa olette syöneet kummallista ruokaa?
Kun koronatilanne vihdoin helpottaa, voimme alkaa taas matkustamaan. Muistellaan tässä odotellessa menneitä matkoja ruokakulttuurien kautta. Eli missä maassa olette syöneet jotain suomalaisittain omituista ja mitä se oli?
Kommentit (53)
Suomessa. Tilasin maalaisranskalaiset ja sain paistettuja perunalohkoja, ja nekin lötköjä.
Itä-Saksassa muinoin. En todellakaan tiedä, mitä tulin syöneeksi. Luulin, että se olisi lihaa, mutta olikin jotain valeaa, hyvin sitkeää, tihkui hapanta lientä.
Tony Bourdainin ohjelmia voi olla vaikea nahda kun han teki itsarin. Ei mikaan kanava halua siita muistuttaa.
Liettuassa perinneruokaa. Jäi syömättä.
Löytyy Suomestakin kummallisuuksia kuten rössypottu. Hyi että sitä verestä tehtyä ruskeaa sientä!
Kiinassa tuli syötyä jotain friteerattuja toukkia. Ne oli tosi tulisesti maustettu, jotain maistoin vain tulisuuden, mutta pinnalta olivat rapsakoita.
Vierailija kirjoitti:
Minulle oli omituinen kokemus jo se, kun Englannissa aamupalaksi tarjottiin papuja leivän kanssa. Siis niitä tölkkipapuja tomaattikastikkeessa. Ja se leipä oli vaaleaa, todella epäterveellisen tuntuista.
Muistaako joku sitä matkailuohjelmaa, jossa joku mies kiersi maailmaa ja söi aina paikallisia, todella kuvottavaa ruokia? Olisi hauska katsoa niitä jaksoja uudestaan, vaikka itse olen selvästi todella tylsä tyyppi, joka ei mitään oikeasti erikoista suostuisi edes syömään.
Eikö ollu sellanen ohjelma kun oudot ruuat? Kalju mies juonsi.
Sammakonreisiä ja krokotiilia Australiassa, pahkasikaa Tansaniassa, marsua Perussa ja menun Viking Gracella, jossa jälkiruokaa myöten oli eri tavoin valmistettuja erilaisia hyönteisiä.
kiinassa oli muurahaisia ja kalansilmiä
Vierailija kirjoitti:
Löytyy Suomestakin kummallisuuksia kuten rössypottu. Hyi että sitä verestä tehtyä ruskeaa sientä!
Rössypottu on hyvää! Olen tutustunut tähän herkkuun vasta aikuisiällä, kun löysin puolison Oulusta.
Kummallisinta on ollut Nigerialaisten juhla-ateria. Limaista, sitkeää, tulista ja jotenkin piikikästä. Sitä oli oikeasti vaikea syödä. Venäläistenkään juhlatarjoilut ei yllättäen houkuta. Mutta parhaat buffetit on thaimaalaisilla ja japanilaisilla. On vaan niin hyvää. Toisaalta korealaisilla on yllättävän outoja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Mutta parhaat buffetit on thaimaalaisilla
Onko tää joku turistijuttu, kun en tiedä vaikka olen asunut?
Vierailija kirjoitti:
Etkö Suomessa ole syönyt kalansilmiä? Minä syön kalan aina silmineen päivineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta parhaat buffetit on thaimaalaisilla
Onko tää joku turistijuttu, kun en tiedä vaikka olen asunut?
No siis itse lähinnä vertaan eri maiden edustusruokia lähetystöissä toisiinsa, tai mitä kotivastaanotoilla tarjotaan. Niissä thaimaalaiset on todella hyviä. Kuten myös japanilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en syö kalaa, jos sillä on pää tallella. En kestä sitä syyttävää tuijotusta. Mies aina leikkaa pään roskikseen, kun meillä tehdään uunikalaa.
- ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en syö kalaa, jos sillä on pää tallella. En kestä sitä syyttävää tuijotusta. Mies aina leikkaa pään roskikseen, kun meillä tehdään uunikalaa.
- ohis
No hyvän osan heitätte pois. Silmät syödään ja muuten pää imeskellään.
Minulle oli omituinen kokemus jo se, kun Englannissa aamupalaksi tarjottiin papuja leivän kanssa. Siis niitä tölkkipapuja tomaattikastikkeessa. Ja se leipä oli vaaleaa, todella epäterveellisen tuntuista.
Muistaako joku sitä matkailuohjelmaa, jossa joku mies kiersi maailmaa ja söi aina paikallisia, todella kuvottavaa ruokia? Olisi hauska katsoa niitä jaksoja uudestaan, vaikka itse olen selvästi todella tylsä tyyppi, joka ei mitään oikeasti erikoista suostuisi edes syömään.