Jos voisit muuttaa minne tahansa Suomessa, mihin muuttaisit?
Siis paikkakunnan tarkkuudella.
Ja miksi valitsisit kyseisen paikan?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin
Siis Helsingistä olen muuttamassa pois.
- ap
Niin? Mikset muotoillut otsikkoa "keksikää mulle uusi asuinpaikka", jos siitä oli kyse ja Helsinki oli nyt väärä vastaus ketjuun?
No joo, muotoillaan tämä nyt tarkemmin.
Eli:
Jos olet paljasjalkainen helsinkiläinen, aina asunut Helsingin kantakaupungissa, ja nyt avautuu mahdollisuus muuttaa muualle etätöiden takia, niin minne muuttaisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin
Siis Helsingistä olen muuttamassa pois.
- ap
Niin? Mikset muotoillut otsikkoa "keksikää mulle uusi asuinpaikka", jos siitä oli kyse ja Helsinki oli nyt väärä vastaus ketjuun?
No joo, muotoillaan tämä nyt tarkemmin.
Eli:
Jos olet paljasjalkainen helsinkiläinen, aina asunut Helsingin kantakaupungissa, ja nyt avautuu mahdollisuus muuttaa muualle etätöiden takia, niin minne muuttaisit?
- Ap
Tampereen keskustaan.
Opiskelin aikoinaan Tampereen yliopistossa ja aina on ollut ikävä takaisin siihen kaupunkiin.
Hollolaan tai Lahteen järven rannalle, tai Hämeenlinnaan.
Mä voisin ostaa Kuopion, laittaa siihen 15 metrin betonimuurin ympärille ja heittää kaikki muut ulos sieltä. Sisäänpääsyä voisi valvoa automaattiset konekiväärit. Sinne mä muuttaisin.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "Jos voisin"? Jokainen voi. Mikään ei estä eikä kiellä. Perusoikeus.
Viihdyn täällä missä asun nyt Uudellamaalla.
tä
Tarkoittaen sitä, että töiden puolesta voisi muuttaa vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin Suomen käsivarteen, jos ei tarvitsisi töitä tehdä.
Niin minäkin.
Rannikolle, mutta en ole ihan varma että minne päin.
Kotka olisi ihana. Tykkään Kotkansaaresta ja merellisestä ilmapiiristä.
Toisaalta olisi ihanaa asua jossain ruotsinkielisellä Pohjanmaan rannikolla, esim. Pietarsaaressa tai Vaasassa.
Ahvenanmaa yleensäkin. Mutta kielipolitiikan vuoksi sinne ei voi muuttaa :(
On muuten kumma juttu, miksi sama menettely olisi räikeää syrjintää jossain muualla, mutta Ahvenanmaan kohdalla se ei ole kieliras***ia.
Kauniaisiin, miellyttävä ympäristö ja kaikki pääkaupunkiseudun palvelut ja riennot ulottuvilla.
Haluaisin Ouluun, mutta sekin on pilattu nyt noilla mustilla äijillä.
Keuruulle- keskelle Suomea. Järviä, metsää, kaunista.
Riittävän iso, että on kaikkea tarvittavaa ja lähellä Jyväskylää jos ei jotain löydy.
Ei isojen paikkojen haittoja
Lappeenrantaan. Siellä tuntuu paistavan aina aurinko (olen käynyt kesäisin), Tai Sotkamoon. Maisemat!
Mutta viihdyn myös mainiosti nykypaikassani maalla Lounais Suomessa. Joskus olen miettinyt sopeutuisiko mörkö täkäläinen luonteeni itäsuomalaisten sekaan :)
Hyvinkäälle. Olen sieltä kotoisin. Mielestäni sympaattinen ja sopivankokoinen kaupunki, jossa on tilaa hengittää mutta hyvin palveluja. Töiden vuoksi asun kuitenkin ihan eri puolella Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Maarianhamina
Tervetuloa vaan!
Ei todellakaan kiellä. Kuka vaan voi tulla riistämään työtä tekeviä vaikka Afrikasta.