Onko,Kela hylännyt sun saikkua?
Kommentit (30)
Miksi töissä olessa pitäisi asioida KELAn kanssa jonkun 3 viikon saikun vuoksi, eikö työnantaja maksa palkkaa ja hae sitten korvaukset 9 päivän jälkeen itselleen? Itse jäin 1 kk ennen saikulle, eikä kukaan kysellyt mitään ja palkka juoksi
Vierailija kirjoitti:
Miksi töissä olessa pitäisi asioida KELAn kanssa jonkun 3 viikon saikun vuoksi, eikö työnantaja maksa palkkaa ja hae sitten korvaukset 9 päivän jälkeen itselleen? Itse jäin 1 kk ennen saikulle, eikä kukaan kysellyt mitään ja palkka juoksi
Olin tietysti saikulla rv 22 synnytykseen asti eli paljon kauemmin kuin sen 3 vkoa, jonka olin osastolla. Ja työnantaja haluaa ne rahat, vaikka maksaisikin palkan sairauslomalla olijalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koska osaan laittaa pilkun oikeaan paikkaan.
Ethän osannut.
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäri on todennut henkilön työkyvyttömäksi, Kelalla ei ole mitään asiaa puuttua siihen!
Näinhän sen siis pitäisi oikeasti todellisuudessa mennä että jos lääkäri tai useampikin lääkäri on todennut henkilön työkyvyttömäksi, niin Kelan tehtävä on vain pistää henkilö työkyvyttömyyseläkkeelle eikä harata vastaan kuten nykyään tuntuu tekevän monissa tapauksissa.
Kelan käsittelyajat on niin älyttömät, että pakko mennä töihin nyt saikun loputtua vaikka polvi ei vielä kestäisi. En pysty odottelemaan taas 1,5 kk muutamaa ropoa (tehnyt osa-aikaisesti hommia opiskeluiden ohella,joten saikkuraha melko olematon)
Vierailija kirjoitti:
On.
Ei työtön voi olla sairaslomalla. Vain jos on sairaalassa sisällä niin sitten menee läpi.
Voi olla.
Joo, sit meni läpi.