Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko,Kela hylännyt sun saikkua?

Vierailija
31.07.2021 |

Miksi hylkäsi?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

,?

Vierailija
2/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaani, mutta kaikkein typerin syy minkä vuoksi hylkäsi ystävältäni oli se, että hän toimii yrittäjänä valokuvaajana ja perusteena oli että valokuvausyrittäjänä toimiminen onnistuu sairaslomallakin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omaani, mutta kaikkein typerin syy minkä vuoksi hylkäsi ystävältäni oli se, että hän toimii yrittäjänä valokuvaajana ja perusteena oli että valokuvausyrittäjänä toimiminen onnistuu sairaslomallakin 

tuohan on sinänsä looginen, koak se saikkuhan määräytyy sen mukaan, mikä on ammatti/työ mitä tekee/tekisi

Vierailija
4/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei voi hylätä saikkua, koska sitä ei voi kelalta hakea.

Vierailija
5/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipas

Vierailija
6/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sairauspäivärahaa sillä tietenkin tarkoitettiin. 

Vierailija
7/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitä ei voi sitten kirjoittaa niinkuin on tarkoitettu?

Vierailija
8/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Ei  työtön voi olla sairaslomalla. Vain jos on sairaalassa sisällä niin sitten menee läpi. 

Vierailija
9/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C;

Vierailija
10/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nipo, i.d.ootti.

Vierailija
11/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koska osaan laittaa pilkun oikeaan paikkaan.

Vierailija
12/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyssä mielessä se on kyllä tavallaan saikunkin hylkäämistä. Nimittäin siinä mielessä, että jos sairauspäivärahahakemus hylätään, joutuu olemaan työttömänä työnhakijana te-toimistossa (tosin työkkäri ei taida sairauslomalaiselta työnhakua käytännössä edellyttää).

Vierailija
13/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhöm

Vierailija
14/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri on todennut henkilön työkyvyttömäksi, Kelalla ei ole mitään asiaa puuttua siihen!

Vierailija
15/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri on todennut henkilön työkyvyttömäksi, Kelalla ei ole mitään asiaa puuttua siihen!

Usein on

Vierailija
16/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa hylättiin sairaspäiväraha opiskelijana. Kelan kanta oli, että etpä näköjään ole täysin työkyvytön kun kerran on näitä opintosuorituksia viime aikoina tullut. Eikä niitä todellakaan ollut paljoa. Mun olisi ilmeisesti pitänyt kuukausia olla opiskelematta ollenkaan ja elää se aika ties millä, opintotukikuukausia tuhlaten tai mitä ikinä, ennen kuin kela olisi myöntänyt sairaspäivärahan.

Vierailija
17/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Ei  työtön voi olla sairaslomalla. Vain jos on sairaalassa sisällä niin sitten menee läpi. 

No, nyt kyllä meni pieleen. Et voi olla työtön työnhakija, mikäli lääkäri toteaa sinut sairauden vuoksi työkyvyttömäksi. Paraneminen voi olla vaikka kuinka aikaa vievää. Syy voi olla vaikkapa masennus, toimintakykysi on alentunut huomattavasti. Täytyy vain olla selvitys kuntoutumisesta.

Vierailija
18/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin esikoistani ja kärsin ennenaikaisista supistuksista rv 22 alkaen. Supistukset aiheuttivat muutoksia kohdunsuulla ja jouduin sairaalaan vuodelepoon kahteen kertaan, yhteensä kolmeksi viikoksi. Sain supistuksia ehkäiseviä lääkkeitä, vauvan keuhkoja kypsyttävåä kortisonia enkä saanut liikkua kuin vessaan. Kelan asiantuntijalääkäreiden mukaan mun olisi pitänyt olla töissä. Toimin silloin varhaiskasvatuksen opettajana.. Sairauspäivärahan hylkykirje tuli, kun olin osastolla. Hoitava lääkäri kirjoitti aika tulikivenkatkuisen vastineen, jossa kuntoutussuunnilmaksi oli mainittu synnytys ;D Sillä se tauti tosiaan hoitui ;D

Vierailija
19/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Mä olin vuoden sairaslomalla vaikka olin työtön.

Vierailija
20/30 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotin esikoistani ja kärsin ennenaikaisista supistuksista rv 22 alkaen. Supistukset aiheuttivat muutoksia kohdunsuulla ja jouduin sairaalaan vuodelepoon kahteen kertaan, yhteensä kolmeksi viikoksi. Sain supistuksia ehkäiseviä lääkkeitä, vauvan keuhkoja kypsyttävåä kortisonia enkä saanut liikkua kuin vessaan. Kelan asiantuntijalääkäreiden mukaan mun olisi pitänyt olla töissä. Toimin silloin varhaiskasvatuksen opettajana.. Sairauspäivärahan hylkykirje tuli, kun olin osastolla. Hoitava lääkäri kirjoitti aika tulikivenkatkuisen vastineen, jossa kuntoutussuunnilmaksi oli mainittu synnytys ;D Sillä se tauti tosiaan hoitui ;D

Saitko rahat?